Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هم اندیشی پایش پرونده زندانیان با حضور اعضای شورای قضایی در اداره کل زندان‌های استان تهران برگزار شد.

حشمت الله حیات الغیب در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت خدمات قضایی گفت: در راستای اجرای بخشنامه قوه قضاییه و تأکیدات سازمان زندان‌ها مبنی بر توسعه برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، از ابتدای شروع طرح پایش تاکنون، ۱۲ هزار و ۴۷۲ مورد درخواست زندانیان استان تهران، به مراجع قضایی ارسال شده و همچنین ۱۲۰۰ مجوز برای مددجویان قزلحصار و ۳۰۰ مجوز برای مددجویان تهران بزرگ جهت اشتغال در کارخانجات صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهار کرد: ۵۳۳ نفر در حال حاضر با پابند الکترونیکی آزاد شده یا در مرخصی به سر می‌برند، برای یک هزار نفر از زندانیان نیز پیشنهاد استفاده از این امتیاز را داده ایم و آمادگی داریم به هر تعداد که مراجع قضایی حکم پابند صادر کنند، به سرعت در اختیارشان قرار دهیم.

حیات الغیب ادامه داد: طی مدت اخیر، ۴۹۹ مورد دادرسی الکترونیک انجام شده و امیدوار هستیم با همکاری مراجع قضایی سرعت بیشتری به خود گیرد.

وی همچنین گفت: خوشبختانه طی هفته گذشته با تلاش مراجع قضایی، معاون دادستان در امور زندان ها، مدیران زندان ها، روسای ادارات قضایی و مددکاران ۴۰۰ نفر به مرخصی پایان حبس اعزام شدند و این امر مرهون خدمات جهادگونه شبانه روزی و حتی ایام تعطیلات این افراد است.
 

کد خبر 5085079 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: پابند الکترونیکی زندان محسن فخری زاده ویروس کرونا شورای شهر تهران محدودیت های کرونایی شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش شورای شهر شهر تهران وضعیت راهها تذکر به شهردار تهران امداد رسانی وضعیت معابر هوای سالم مراجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی

کمیسیون امور زندانیان سازمان آزادیبخش فلسطین به مناسبت روز اسیران فلسطینی اعلام کرد بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی به دلایل سیاسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که ۸۰ نفر آنان زن و بیش از ۲۰۰ نفر هم کودک هستند.

به گزارش میدل ایست مانیتور، این آمار شامل بازداشت شدگان نوار غزه نمی‌شود، زیرا بسیاری از آنان در معرض بازداشت مخفی و ناپدید شدن اجباری هستند.

در این بیانیه آمده است که تعداد بازداشت شدگانی که بدون هیچ اتهامی در زندان هستند، تا ابتدای ماه آوریل امسال به بیش از ۳ هزار و ۶۶۰ نفر رسیده که شامل ۲۲ زن و بیش از ۴۰ کودک می‌شود. به گفته همین منبع، تعداد خبرنگاران بازداشت شده نیز به ۵۶ نفر رسیده است، از جمله ۴۵ تن که پس از ۷ اکتبر بازداشت شده و همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

این بیانیه در ادامه اشاره می‌کند که اسرائیل همچنین صد‌ها زندانی بیمار و مجروح را در زندان نگه داشته و تعداد آنها پس از ۷ اکتبر به طور مداوم در حال افزایش است. 

از سوی دیگر، صد‌ها زندانی فلسطینی بیش از ۲۱ سال است که در زندان هستند. گفته می‌شود اکثر آنها در حال گذراندن حبس ابد هستند.

مقامات صهیونیست همچنین اجساد ۲۷ زندانی را در اختیار دارند و از تحویل آنها به خانواده هایشان خودداری می‌کنند. قدیمی‌ترین آنها اسیری به نام «انیس دولت» است که در سال ۱۹۸۰ در زندان عسقلان درگذشت.

روز هفدهم آوریل از سال ۱۹۷۴ به نام روز اسرای فلسطینی نام گذاری شده است. در این روز تلاش می‌شود تاکید بیشتری بر آزادی اسرا و حمایت از حقوق آنان صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است