Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، لیلا رحیمی معاون صنایع دستی استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: عبای بوشهر که در روستای ملی عبا بافی بحیری تولید می شود به عنوان صنایع دستی برتر جهانی انتخاب شد.

 

وی افزود: شورای جهانی صنایع دستی با برگزاری یه دوره مسابقه در بین صنعتگران ۱۲ کشور، صنایع دستی ایران را شایسته عنوان برتر در بین تولیدات دیگر کشورها دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون صنایع دستی استان بوشهر اضافه کرد: محصول ارسالی بوشهر عبا بود که از پشم شتر تولید می شود و تمامی مراحل تولید از تهیه مواد اولیه و بافت پارچه در روستای بحیری انجام می شود.

رحیمی اضافه کرد: روستای بحیری ۳۸ بانوی فعال دارد که در ۱۸ کارگاه مشغول به تولید صنایع دستی در رشته عبا بافی هستند و صنعتگر شرکت کننده در این رویداد فاطمه شاکری ۲۳ ساله بود که توانست عنوان برتر را کسب کند.

وی در پایان گفت: جوایز این رویداد جهانی توسط کشور ازبکستان تامین می شود و با ارسال به سفارت کشورمان، به صنعتگر برتر اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عبای بوشهر صنایع دستی انتخاب جهانی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی صبح امروز برای ارزیابی کیفیت محصولات صنایع‌دستی قاین به این شهرستان سفر کرده بود و  از کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم‌، پلاس، گلیم و گبه، گوهرتراشی، سفره‌آردی و بخارادوزی بازدید کرد.  

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت صنعتگران شهرستان قاینات، اطلاعاتی در مورد رشته‌های فعال، کیفیت و کمیت محصولات هنری تولیدی، شهرستان دریافت کرد و گفت:  با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز در این بازدید بیان کرد: کشور چین با جمعیت یک و نیم میلیارد نفری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات صنایع‌دستی استان در راستای صادرات غیرنفتی باشد.

وی گفت: بازار این کشور به عنوان یکی از اهداف صادراتی دارای وسعت و تنوع بوده و سیاست دولت چین مبنی بر تشویق واردات، در برنامه پویش‌های تبلیغاتی و عملیاتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی
  • تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی
  • بهره‌مندی بیش از ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در ابهر
  • برپایی جمعه بازار دائمی صنایع‌دستی گلیج در بهشهر