Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: هیچ موردی از ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی سال جاری در این استان مشاهده و یا گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدرضا رسولی با اعلام این خبر اظهار کرد: پرندگان مهاجر عامل اصلی انتقال بیماری آنفلوآنزا هستند که کارشناسان سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان برای مقابله با این بیماری به طور مستمر از تالاب های این استان بازدید و سرکشی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به کشور برخی مواقع شاهد شیوع آنفلوآنزا در بین پرندگان هستیم که برای مقابله با این بیماری از قبل تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان، خاطرنشان کرد: آنفلوآنزا یکی از بیماریهای به شدت واگیردار و کشنده در پرندگان است که توسط ویروس نوع A که تمایل زیادی به سلول های مخاطی به ویژه دستگاه تنفس و دستگاه گوارش دارد، ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه به منظور مدیریت و جلوگیری از انتشار بیماری، ماموران در همه تالاب ها و آب بندها مستقر هستند افزود: شهروندان در صورت مشاهده علائم بیماری و تلفات پرندگان وحشی موارد را به دامپزشکی اطلاع دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل دامپزشکی استان همدان آنفلوآنزای فوق حادپرندگان شیوع آنفلوآنزا محمدرضا رسولی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،به گفته رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، درراستای فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی دام‌های حساس شهرستان برابر برنامه پیش بینی در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار میگیرند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های فوق در جمعیت انسانی می‌شود.

وی گفت: تمامی اقدامات بهداشتی، کنترل و مبارزه دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام بوده که این اقدامات باعث جلوگیری از خسارات اقتصادی فراوان به جمعیت دامی منطقه شده و حافظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد