Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:15:55 GMT

۹۴ دفتر پیشخوان دولت و روستایی در ایلام فعال است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۸۰۵۷

۹۴ دفتر پیشخوان دولت و روستایی در ایلام فعال است

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام گفت: در حال حاضر ۹۴دفتر پیشخوان دولت و ICT روستایی به ارائه خدمات به مردم استان می پردازند.

«عباس بیرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:  در حال حاضر 94دفتر پیشخوان دولت و ICT روستایی به ارائه خدمات به مردم استان می پردازند که این دفاتر نقش زیادی در کاهش سفرهای درون شهری داشته و توسعه این دفاتر در شهرها و روستاها می تواند باعث راحتی بیشتر مردم ، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت بین دفاتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: دستگا‌ه های اجرایی باید براساس بند 3 ماده 37 قانون مدیریت خدمات کشوری (فناوری اطلاعات و خدمات اداری ) و بند پ ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه از موازی‌کاری در اجرای برون‌سپاری خدمات خودداری کنند.

 

بیرامی گفت: براساس قانون باید با هدف یکپارچه‌سازی خدمات و دفاتر از سال ۱۳۸۸، دفاتر موازی مانند دفاتر الکترونیک شهر، دفاتر خدمات بیمه تأمین اجتماعی و دفاتر بیمه سلامت به این دفاتر تبدیل شوند که ظاهرا سازمان‌های مربوطه در این باره مقاومت می‌کنند.

 

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام ابراز کرد: در برخورد جدی با دفاتر پیشخوان متخلف مصمم هستیم و  همانطورکه وظیفه داریم بر عملکرد دفاتر نظارت داشته باشیم، با دفاتر متخلف برخورد می شود و از سوی دیگر باید مدافع حقوق دفاتر نیز باشیم.

 

وی افزود: نحوه تقسیم و واگذاری خدمت دستگاه ها و اپراتورها به دفاتر پیشخوان مورد اعتراض برخی از مدیران این دفاتر است که در حال رایزنی جهت رفع این مشکل با همکاری دستگاه ها و استانداری هستیم و در حال حاضر بهترین گزینه برای آن سامانه رتبه بندی دفاتر می باشد.

 

بیرامی خاظرنشان کرد: دستگاه های اجرایی  نباید با معیارهای خودشان دفاتر را رتبه بندی کنند و خدماتشان را براساس رتبه بندی که انجام داده اند به دفاتر دهند.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاتر پیشخوان پیشخوان دفاتر پیشخوان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند

محمود کشاورز با بیان اینکه استان ایلام دارای ۶۳۷ روستا است، اظهار کرد: ۵۰ روستای این استان به دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است، گفت: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر استان در سال گذشته بسته شد.

کشاورز بیان کرد: تعداد مشترکان گاز استان از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۹۸ مشترک است.

وی گفت: تاکنون پنج هزار و ۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: تاکنون، بیش از ۱۲۶ هزارو ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده‌است.

کشاورز بیان کرد: در حال حاضر۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی در استان نیز گازرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی و ۲۴ جایگاه CNG در استان نیز در استان انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند