Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته جهانی معلولان با حضور مهدی نخعی مشاور ارشد مدیر کل بهزیستی، علیرضا احمدی پور معاون توانبخشی بهزیستی، عبدالرحیم عبدالکریمی رییس اداره روابط عمومی، رضا غضنفری مقدم جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی، شورش دلپسند نماینده جامعه معلولین و مشاور شهردار در امور معلولان و محمد جهانشاهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان وتنی چند از مسئولان شهرداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا احمدی پور، معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با اشاره به ۱۳ آذر روز جهانی معلولان گفت: شعار روز جهانی معلولان امسال ((ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت)) است و برهمین اساس برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی برای هفته جهانی معلولان در نظر گرفته اند.

او افزود: یکی از مهمترین مواردی که باید همه ما در نظر داشته باشیم این است که به این باور برسیم که افراد دارای معلولیت نیز جزوی از این جامعه اند و باید مانند همه از امکانات برابر و یکسان برخوردار باشند.

احمدی پور تصریح کرد: اگر همه سازمان‌ها و نهاد‌ها وظایف خود را در قبال معلولان به انجام برسانند مطمئنا تمامی مشکلات آن‌ها بر طرف خواهد شد و باجامعه‌ای مطلوب برای همه افراد دارای معلولیت روبرو خواهیم بود.

در ادامه سید شورش دلپسند، مشاور شهردار در امور معلولان ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شهرداری کرمان خصوصا در مباحث مناسب سازی فضای شهری و الزام ساختمان‌ها برای رعایت مناسب سازی گفت: شهرداری کرمان در حوزه مباحث مربوط به معلولان بسیار قوی و محکم پای کار آمده و پس از سال‌ها شاهد اتفاقات خوبی در کرمان و در حوزه کمک به افراد دارای معلولیت هستیم.

او با بیان اینکه برنامه‌های متعددی باهمکاری شهرداری و بهزیستی برای بزرگداشت روز جهانی معلولان و هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برنامه‌هایی از قبیل مسابقات مجازی نقاشی و کاریکاتور؛ مسابقات ورزشی برای کودکان با نیاز‌های خاص (اوتیسم، سندروم دان و...) چاپ ویژه نامه کرمانشهر با خط بریل و... از جمله برنامه‌های روز جهانی معلولان خواهد بود.

رضا غضنفری مقدم، جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمان برای محوطه سازی و آسفالت شهرک‌های مسکونی معلولان از مسئولین شهرداری خواست تا در زمینه رایگان کردن یا اختصاص تخفیف به هزینه‌های تفکیک زمین‌های مربوط به افراد دارای معلولیت برنامه ریزی لازم را به انجام برسانند.

محمد جهانشاهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان گفت: افتتاح اولین فرهنگسرای ویژه معلولان، افتتاح خانه ورزش ویژه معلولان، کمک‌های مادی و معنوی به نام آوران ورزش خصوصا ورزشکاران پارا المپیک ۲۰۲۱، برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی ورزشی ومسابقات مختلف برای معلولان، برگزا‌ی برنامه کرمانی شو در فضای مجازی ویژه افراد دارای معلولیت، چاپ ویژه نامه معلولان به خط بریل در نشریه شهرداری، دایر کردن کلاس‌های آموزش قالیبافی ویژه نابینایان، اختصاص و اضافه شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید مناسب سازی شده به ناوگان اتوبسرانی کرمان، در نظرگرفتن بازی‌های ویژه معلولان در المپیادشهروندی، استقرار وسایل ورزشی ویژه معلولان در چهارپارک در چهارمنطقه شهری کرمان وبرنامه‌های متعدد دیگر از سری برنامه‌های شهرداری در روز‌های آینده در حوزه معلولان است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معلولان و جانبازان شهرداری کرمان افراد دارای معلولیت روز جهانی معلولان شهرداری کرمان ویژه معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه از چند محله و آپارتمان در سطح شهر کرمان، ماموران کلانتری ۲۱ با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و تجسس‌های بعدی، متهم دخیل در این سرقت‌ها را شناسایی و این فرد را هنگام پرسه زدن در یکی از محله‌های شهر دستگیر کردند.

وی افزود: این متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به انجام ۲۳ فقره سرقت دوچرخه و فروش آن‌ها به یک مالخر اعتراف کرد که در ادامه طی هماهنگی قضائی، ماموران فرد مالخر را نیز در مخفیگاهش غافلگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: فرد مالخر نیز به خرید و فروش ۲۳ دستگاه دوچرخه سرقتی اقرار کرد که شمار زیادی از این دوچرخه‌ها کشف و با تحویل آنان به مال باختگانی که عمدتا کودک و نوجوان بودند، باعث خوشحالی مجدد آنان شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری