Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:01:58 GMT

۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان ری مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۸۴۰۴

۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان ری مسدود شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شرکت آب منطقه‌ای استان تهران، حسن زحمتکش، اظهار داشت: با تلاش و پیگیری گروه های گشت و بازرسی منطقه و در راستای اجرای قانون احیاء و تعادل بخشی آب های زیر زمینی، طی ۲ روز کاری، ۶ حلقه چاه غیر مجاز با عمق کلی ۳۱۰ متر و مجموع آبدهی ۸۵ لیتر در ثانیه پر و مسدود گردید.

وی با بیان اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات سالانه از خروج ۲۹ هزار و ۹۷۰ متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی شهرستان ری جلوگیری بعمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زحمتکش اضافه کرد: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی اتفاق می افتد و همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت حفاظت و صیانت از منابع آب و همچنین جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان های منطقه است.

مدیر امور منابع آب شهرستان ری در پایان ضمن تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، خاطر نشان کرد: این امور به صورت مستمر در حال پایش منابع آب سطحی و زیرزمینی است و با هرگونه تجاوز به این منابع ارزشمند، بر اساس قانون برخورد قاطع می کند.

شهرستان ری در حال حاضر ۶۰ روستا با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر با ۳۰ هزار مشترک مجاز خانگی است که عمده چاهای غیرمجاز نیز در روستاها قرار دارند.

هم اکنون این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه است و امسال ۶ قنات کهریزک، قلعه سنگی، قلعه آبی، قلعه شیخ، رضایی و قلعه نو که در این منطقه جاری بود به دلیل خشکسالی‌های اخیر، احداث خط یک مترو تهران و حفر چاه های عمیق در کنار چاه‌های مادر خشک شد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است

برچسب‌ها شهرستان ری شرکت آب منطقه ای تهران قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری شرکت آب منطقه ای تهران قلع و قمع شهرستان ری شرکت آب منطقه ای تهران قلع و قمع اخبار کنکور شهرستان ری منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر داوودیان بعدازظهر دوشنبه در شورای منابع آب استان اظهار کرد: در مازندران نزدیک به ۱۱۰ هزار چاه کشاورزی داریم که از این تعداد حدود ۳۰ هزار حلقه چاه برق‌دار هستند و مابقی با موتور دیزلی بهره‌برداری می‌شوند.

وی افزود: کشاورزان برای برخورداری از سهمیه سوخت یا برق‌دار کردن این چاه‌ها باید پروانه بهره‌برداری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: از این ۱۱۰ هزار چاه کشاورزی در حال حاضر حدود ۲۰ هزار چاه به تمدید پروانه نیاز دارند. یعنی به دلیل انجام نشدن تمدید پروانه چاه‌های پروانه‌دار غیرمجاز محسوب می‌شوند.

داوودیان با تاکید بر این‌که ارائه سهمیه سوخت یا برق‌دار شدن چاه‌ها بدون تمدید پروانه برای کشاورزان میسر نیست، اظهار کرد: قانون تاکید کرده که برق‌دار کردن چاه‌ها یا ارائه سوخت صرفاً در صورت معتبر بودن پروانه بهره‌برداری انجام می‌شود. بنابراین به همه کشاورزان توصیه می‌شود که تا پیش از زمان نیاز ضروری به بهره‌برداری از چاه‌ها نسبت به تمدید پروانه اقدام کنند.

کد خبر: کد خبر 6085563

دیگر خبرها

  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد