Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشترین مرگ و بستری ناشی از کووید19 در مناطقی است که آلودگی هوای بیشتری دارند. شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در شهرداری تهران اظهار داشت: حناچی در نامه‌ای به رهبر انقلاب تأکید کرد کمک به توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اقدامات ضروری در این شرایط است، لذا من مجدد نیز از دولت درخواست دارم به این موضوع که با جان همه شهروندان سر و کار دارد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت:‌ پایانه‌های اتوبوسرانی با وجود اینکه نقش عمده‌ای در عملکرد جریان ترافیک دارد، اما عدم مدیریت و بهره‌برداری نادرست از آن، سبب ایجاد منبع آلودگی جدید و به خطر افتادن جان رانندگان و مسافران می‌شود که باید سنجش آلودگی آن به شدت مدنظر باشد و شهرداری با اتخاذ تدابیری در جهت کاهش آلاینده‌ها در این پایانه‌ها اقدام کند.

وی گفت: نتایج ارتباط آلودگی هوا با کرونا نشان داده که افزایش یک میکروگرم در مترمربع در ذرات 2.5 PM با افزایش 7 درصدی مرگ ناشی از کرونا همراه خواهد بود که در مقالات مشابه این مقدار به 8 و 9 درصد افزایش پیدا کرده است. 

امانی تصریح کرد: در مطالعه‌ای که به کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شریف انجام شده نشان می‌دهد در مناطقی که آلودگی از لحاظ ذرات معلق بیشتر بوده، تعداد مرگ و بستری ناشی از کووید 19 نیز بیشتر گزارش شده است. 

این عضو شورای شهر تهران گفت: ‌هر چند این نتایج تاکنون توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید نشده، اما نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود. 

وی گفت: براساس مقالات علمی منتشر شده نیز مواجه طولانی مدت با آلاینده‌های هوا در فضای باز باعث التهاب مزمن ریه می‌شود که ممکن است باعث افزایش شدت علائم ناشی از ابتلا به کرونا هم شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای شهر حمل و نقل عمومی شهرداری تهران شورای شهر شهربانو امانی کووید۱۹ مرگ و میر کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # اسلحه و جنگ افزار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت