Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ مجتبی زارعی عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و رییس سازمان بسیج اساتید کشور در آیین گرامیداشت یاد شهید فخری زاده در دانشگاه تربیت مدرس گفت: نباید ابعاد تئوریک ترور شهید فخری زاده و این جنایت فراموش شود از این رو به سهم خود به "خوانش ترور دانشمند شهید فخری زاده در فلسفه سیاسی جدید ایران" می‌پردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه گفت: استادان برجسته و فیلسوفان کشور، شهید فخری زاده را پیگیر مباحثات فیزیک، فلسفه فیزیک و حکمت الهی، توجه نوین به ذرات برای تبادل اطلاعات از طریق امواج، مشارکت در ساخت رآکتور اراک، مشارکت در تولید سوخت هسته ای، پدافند هسته ای، گسترش علوم لیزر برای دفاع از میهن معرفی می کنند. این به این معنا است که شهدای دانشمند ترور، با این که خود رفتند و فقدانشان غمبار است اما تاریخ ساز شدند به گونه ای که می توان با وجود آنها و دامنه علمی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری آنها، ایران را به قبل و بعد از آنها تقسیم کرد.

زارعی با تقسیم دوران چهل ساله انقلاب به دوران " اجمالی انقلاب و نظام سازی جمهوری به رهبری امام خمینی(ره)" و " دوران تفصیل، شبکه سازی و دولت سازی و جامعه سازی با سویه تمدنی در رهبری آیت الله العظمی خامنه ای" افزود: بدون توجه به شوون معرفتی و معنوی، در یک تقسیم بندی اعتباری شاید بتوان گفت شهدایی همانند قاضی طباطبایی‌ها، دستغیب ها، اشرفی اصفهانی ها،‌ مطهری ها، بهشتی ها، رجایی ها و شهدای دفاع مقدس، شهدای مکتب ساز، نظام ساز و مدافع هستند اما شهدایی نظیر شهریاری ها، علیمحمدی ها ، رضایی نژادها، احمدی روشن ها، طهرانی مقدم ها، کاظمی آشتیانی ها، سپهبد سلیمانی ها و فخری زاده ها شهدای دوران ساخت موسسات و ایجاد  شبکه های تفصیلی در علم و امور اجتماعی و انسانی هستند.

وی با ترسیم نزاع قدیمی و برساخته سنت و تجدد در فلسفه سیاسی متاخر و دویست ساله ایران از فتحعلی آخوند زاده تا دولت پهلوی و تا اکنون گفت: اگرچه ترور دانشمندان  فیزیک، انرژی های فوق حساس و سپهبد وطن، تلخ کامی هایی برای ما به همراه داشته اما خود، معیار و محکی مهم برای این است که نشان دهد ایران در چهل سال اخیر بخاطر تولید علم و دانشمندی موضوعیت یافته است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ایران در ادوار قاجار و بخصوص دوره پهلوی، فاقد دانشمندان علوم نوین و فنون حساس بود، فهرست ترور استادان از سوی بیگانگان مربوط به دوره اخیر است زیرا اساسا ایران در گذشته موضوعیتی جز استثمار منابعش از سوی قدرت های بزرگ نداشت.

وی اظهار داشت: با این که ترور دانشمندان عملی جنایت کارانه و مستوجب انتقام است اما نشانگر دروغ بزرگ بن بست و فروپاشی در ایران است؛ اگر ایران در حال فروپاشی بود دشمنانش بی نیاز از تولید ویروس های استاکس نت و ساخت بدافزارها برای خرابکاری های صنعت در ایران بودند.

زارعی در تکمیل سخنان خود یادآور شد: اما الان همه می دانند جبهه واحد آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از انرژی خود را مصروف اضافه کردن مدارات موازی برای سرایت به داخل قطعات صنعتی و تجهیزات و اضافه کردن سامانه های فریب الکترونیک در محیط ملی هستند.

وی اضافه کرد: می توان گفت وقتی دشمنان میهن با بکارگیری صدها و هزاران امکان های انسانی و الکترونیکی و ماهواره ای در پی جنایت ترور و دانشمندکُشی و استادکُشی هستند پس ایران، دیگر ایران گذشته نیست و به ایران پیشرفته نقل مکان کرده و دیگر ، تبیین ها و دعوای ساختگی سنت و تجدد در ایران پیشرفته بی معنا و درگیری اصلی مابین ارتجاع سفید و بزک شده غربی و جریان یافتگی علوم و فنون ایرانی اسلامی است با این گزاره ها می توانیم نتیجه بگیریم که ترور دانشمندان ایران نشانه پیشرفتگی فلسفه سیاسی و حکمرانی در ایران جدید  در بخش های علم و فناوری است.

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: جریان یافتگی علوم و فنون بومی در اختیار دانشمندان ترور شده به سطوح اجتماعی و مردمی بخصوص در حوزه های کشاورزی، صنعت، بهداشت و سلامت از جمله تولید رادیو داروها، آب شیرین کن های هسته ای، رادیو ایزوتوپ های پزشکی در تشخیص و درمان، کیت های تشخیصی کرونا و دانش های مرتبط با پدافند هسته ای برای دفاع از ایرانیان به ما می گوید ترور این استادان نشانه ای از ظهور ایران جدید در لوای دستگاه فکری مولد و دانشمند پرور با نام "فقاهت حکیمانه" در برابر  دستگاه شبه مدرن ارتجاع سفید هم است.

گفتنی است در این مراسم همچنین رییس دانشگاه  تربیت مدرس، دکتر سلیمانی استاد آزاده این دانشگاه از زندان های آمریکا، مدیر کانون استادی بسیج و رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس در تجلیل از مقام علمی، مدیریتی و شخصیتی استاد شهید فخری زاده  سخنرانی کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسفه سیاسی ترور شهید دفاع مقدس دانشگاه تربیت مدرس ترور دانشمندان شهید فخری زاده فلسفه سیاسی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم) چه زمانی باید از کاهش وزن‌ تان بترسید؟ (فیلم) ۳۴ مورد از خواص نارگیل برای سلامت بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • پورسلمان: تلاش می‌کنیم جزو رشته‌های مدال‌آور در المپیک باشیم/ از تجارب فخری در پاریس استفاده می‌کنیم
  • رشد ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • آغاز به کار فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا