Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@01:23:43 GMT

طلای جهانی صعودی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۸۴۹۸

طلای جهانی صعودی شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ که خوش بینی به تولید واکسن را تحت الشعاع قرار داد، صعود کرد.

به گزارش ایسنا، پس از ریزش سنگین در دو روز معاملات گذشته، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷۸۴ دلار و ۳۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۷۸۰ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

طلا روز دوشنبه با سقوط به ۱۷۶۴ دلار و ۲۹ سنت که پایینترین قیمت در پنج ماه اخیر بود، بیش از پنج درصد کاهش برای نوامبر را ثبت کرد که بزرگترین کاهش قیمت ماهانه در چهار سال اخیر بود.

مایکل لانگفورد، مدیر اجرایی شرکت ایرگاید در این باره گفت: طلا مدتیست که معاملات پرتقاضایی بوده است، بنابراین شاهد خروج بخشی از دارایی‌ها از بازار این فلز و انتقال آن‌ها به بازار دارایی‌های پرریسکتر هستیم، زیرا فضای بازار‌ها خوش بینانه‌تر شده است. این روند در صورت روشن شدن بیشتر وضعیت اقتصادی ممکن است به سرعت معکوس شود.

یک مقام دولتی ارشد آمریکا روز دوشنبه اظهار کرده بود برخی از آمریکایی‌ها ممکن است واکسن ویروس کرونا را پیش از کریسمس دریافت کنند. اظهارات وی کمک کرد بازار‌های سهام آسیایی پس از ثبت رکورد جدید در نوامبر، به روند صعودی خود ادامه دهند.

با این حال افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ چشم انداز اقتصادی را تیره کرده است. شمار موارد ابتلا در آمریکا هفته گذشته به ۱.۱ میلیون نفر رسید و کالیفرنیا در حال بررسی محدودیت‌های جدید مانند صدور فرمان ماندن در خانه است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر کمیته بانکی سنا هستند که ممکن است نشانه‌ای درباره مسیر سیاست پولی آمریکا فراهم کند.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، اگر کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی در نشست دو هفته دیگرش نشان دهد که سیاست پولی تسهیلی را توسعه خواهد بخشید، نگرانی‌های تورمی برانگیخته خواهند شد و روند صعودی طلا بدون تغییر می‌ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۲۲ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۸ درصد افزایش، ۹۸۱ دلار و ۸۵ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۳۸۳ دلار و ۶۰ سنت ایستاد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید طلای جهانی قیمت طلا برای تحویل فوری بهای هر اونس درصد افزایش ۰ ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟