Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رحمان نیا، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش در  شهرستان طارم ۷۴.۱ میلی متر، شهرستان زنجان ۵۳ میلی متر،  شهرستان خرم دره ۴۷.۱ میلی متر،  شهرستان ایجرود ۴۸.۳ میلی متر،  شهرستان سلطانیه ۴۳.۶  میلی متر، شهرستان خدابنده ۴۲ میلی متر و شهرستان ماهنشان ۳۷.۳ میلی متر، به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی میزان بارش سال زراعی استان  زنجان (از اول مهر ۹۹ تا صبح روز ۱۰ آذر ماه امسال) را ۷۳.۳ میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: بارش امسال نسبت به سال گذشته ۴ درصد و نسبت به مقدار بلند مدت ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد.

کارشناسی پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱+ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نکرده است و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز پری از توابع شهرستان ماهنشان ۱/۶- درجه سانتیگراد و گیلوان در شهرستان طارم با ۷+ درجه سانتیگراد سردترین و گرم ترین نقطه این استان ثبت شدند.

سلطانی افزود: طی ۲۴ ساعت اخیر میزان کمینه و بیشینه دمای هوای این استان در پری ۱- و ۳، صائین قلعه ۱- و ۲، قیدار ۰ و ۳، خیرآباد ۰ و ۲، سجاس ۰ و ۱، ابهر ۰ و ۱، باش قشلاق گرماب ۰ و ۲،  زنجان ۰ و ۱، خرمدره ۰ و ۱، دندی ۰ و ۵، زرین رود ۱ و ۴،  فرودگاه زنجان ۱ و ۲، دانشگاه زنجان ۱ و ۲، گرماب ۱ و ۱.۴، نیک پی ۱ و ۳، حلب ۲ و ۴، فیله خاصه ۲ و ۴، ماه نشان ۱.۸ و ۲.۴، آببر ۶ و ۴، چورزق ۵ و ۶ و گیلوان ۵ و ۷ درجه سانتیگراد گزارش شد.

برچسب‌ها بارندگی بارش برف زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی بارش برف زنجان سازمان هواشناسی بارندگی بارش برف زنجان سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتیگراد میلی متر ۳ میلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: طبق بررسی مستندات موجود، بارش‌های اخیر این شهرستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه وارد شهرستان شد و خوشبختانه بارش‌های خوبی را برای نقاط مختلف اردستان داشت. این سامانه بارشی شامگاه چهارشنبه از منطقه اردستان خارج شد.

وی با اشاره به ثبت میزان بارش‌های باران در سه روز گذشته این شهرستان، افزود: بیشترین بارش باران از سمت شمال شرق شهرستان و روستای جهان آباد و کچوسنگ اتفاق افتاد و توانست تا ۴۰ میلی متر بارش باران را ثبت کند. همچنین شهرهای اردستان، زواره و مهاباد بین ۳۰ تا ۳۵ میلی متر باران گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: به طور کلی در همه نقاط شهرستان بارش بین ۱۰ تا ۴۵ میلی متر گزارش شده است و اکثر نقاط شهرستان با توجه به شدت بارش‌هایی که بود باعث جاری شدن روان آب و سیلاب شد. طبیعتا شدت بارش‌ها باعث تخریب برخی مزارع، خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و راهداری شده است.

رمضانپور با بیان اینکه در کنار شدت بارش‌های باران شاهد افت ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در اکثر نقاط شهرستان بودیم، تصریح کرد: از روز پنجشنبه هوای اکثر نقاط شهرستان آفتابی خواهد بود ولی برخی نقاط کوهستانی مانند دهستان علیا شاهد وضعیت ابرناکی و احتمال رعد و برق و حتی بارش پراکنده و نقطه‌ای را پیش بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش سال زارعی شهرستان اردستان به حدود ۱۵۰ میلی متر رسیده است، گفت: سال گذشته زارعی تا این لحظه ۱۱۳ میلی متر بارش ثبت شده بود که این مقدار ۲۷ درصد افزایش بارش‌ها را نشان می‌دهد. همچنین بارش‌های باران نسبت به بلندمدت ۳۶ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با اشاره به بی سابقه بودن بارش‌های اخیر در شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: طبق بررسی مستندات موجود، بارش‌های اخیر این شهرستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

رمضانپور گفت: با توجه به بارش‌های خوب و قابل توجهی که در سال زارعی امسال ثبت شد، قطعا در بخش آب‌های زیرزمینی و قنوات تاثیرگذار خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه در ماه دوم سال قرار داریم بارش‌های اخیر باعث تعدیل دما هوا و پرآب شدن چشمه‌های روستایی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود