Web Analytics Made Easy - Statcounter

به این منظور مصاحبه ای با دکتر محمدرضا آخوندی نسب فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ترتیب داده شده که ضمن اطلاع رسانی از عوارض این جراحی، از ایمن بودن هر کدام از انواع پروتز در این مهم خبر می دهد.

انواع پروتز سینه

دکتر محمدرضا آخوندی نسب در پاسخ به پرسشی مبنی بر انواع پروتز سینه اظهار کرد: پروتز های سینه متشکل از دو نوع نمکی و ژله ای هستند که استفاده از پروتز های نمکی در گذشته رواج بیشتری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروتزهای نمکی به صورت یک بادکنک خالی اند که در داخل سینه قرار داده می شوند که داخل آن در همان لحظه جراحی پروتز سینه در اتاق عمل با سرم نمکی پر می شود تا به حجم دلخواه برسد.

وی در ادامه افزود؛ معمولا برای قرار دادن پروتز سینه نمکی برشی در حدود دو تا سه سانت نیاز خواهد بود و این در صورتی است که برش مورد نیاز برای پروتز های ژله ای در حدود پنج تا شش سانت خواهد بود.

این جراح پلاستیک نامی در خصوص معایب پروتز های نمکی اظهار کرد؛ پروتزهای نمکی با مرور زمان به تدریج پوسته روی آن ها ترک خورده و سرم نمکی داخل آن تخلیه می شود که همین امر در نهایت سبب کاهش حجم پروتز سینه می گردد.

وی در ادامه افزود؛ پروتزهای ژله ای با ژل های سیلیکونی متفاوت پر می شوند و از لحاظ لمس کاملا شبیه بافت سینه طبیعی است. پوسته خارجی پروتز ها از سیلیکون است که از لحاظ سطح می توانند صاف یا زبر باشند و زبر بودن سطح آن ها درجات متفاوتی دارد که برخی از آن ها کاملا زبر و برخی دیگر زبری خفیفی دارند. گذاشتن پروتز های صاف و صیقلی در بافت سینه راحت تر است اما عارضه انقباضات کپسولی در این نوع پروتز ها بیشتر خواهد بود.

اشکال مختلف پروتز سینه

دکتر محمدرضا آخوندی نسب در خصوص فرم اصلی پروتز های سینه اظهار کرد: اشکال اصلی پروتزهای سینه به دو صورت اشکی یا آناتومیک و گرد تقسیم بندی می شوند، که هر کدام از این ها مزیت ها و معایب مخصوص به خود را دارند.

پروتز های اشکلی بدین صورت اند که فرم طبیعی تری را به سینه می دهند و اگر فردی تمایل به داشتن سینه ای با فرم طبیعی دارد انتخاب این نوع پروتز مناسب تر خواهد بود. اما کسانی که تمایل دارند که قسمت بالایی سینه آن ها پر تر باشد، پروتز مناسب این دسته از افراد پروتز های با فرم گرد خواهد بود.

این جراح پلاستیک نامی در پاسخ مبنی بر نوع مناسب پروتز برای افراد اظهار کرد؛ در حالت کلی افرادی که مقداری نسج سینه داشته باشند، نتیجه پروتز گرد و اشکی برای آن ها یکسان خواهد بود اما افرادی که نسج سینه ندارند و سینه آن ها کاملا صاف است گذاشتن پروتز های اشکی نتیجه مطلوب تری را به همراه خواهد داشت زیرا پروتزهای گرد در این افراد باعث می شود که قسمت تحتانی و فوقانی به یک اندازه برجستگی داشته باشد که این فرم از لحاظ زیبایی شناسی، فرم زیبای نخواهد داشت.

حجم مناسب پروتزهای سینه

دکتر محمدرضا آخوندی نسب فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی درباره دو معیار تعیین کننده حجم پروتز اظهار داشت؛ حجم پروتز براساس دو معیار پهنا و برجستگی تقسیم بندی می شوند که پهنا پروتز براساس پهنای سینه و سانت مشخص می گردد. ولی برجستگی پروتز از متوسط تا خیلی زیاد ارائه می شوند و هر چقدر برجستگی و پهنای پروتز بیشتر باشد حجم بیشتر خواهد بود.

پروتز سینه مناسب برای افراد با پوست شل

دکتر محمدرضا آخوندی نسب در پاسخ به پرسشی بسیار شایع یادآور شد؛ افرادی که پوست بسیار شل یا اضافه دارند، به طور مثال افراد با سابقه بارداری و شیردهی که بیشتر با چنین مشکلی مواجه می شوند و این امر به دلیل تحلیل بافت از دست رفته سینه می باشد، لذا پروتز مناسب برای این دسته از افراد پروتزهای با برجستگی زیاد کی باشد زیرا موجب می شود پوست تحت کشش قرار بگیرد و همین امر سبب خوش فرم تر شدن سینه می گردد.

محل قرار گیری پروتز سینه

این جراح پلاستیک نامی در خصوص محل قرارگیری پروتز سینه اظهار کرد؛ دو محل اصلی برای قرارگیری پروتز سینه وجود دارد یکی روی عضله و دیگری زیر عضله می باشد. انتخاب براساس جثه فرد متفاوت می باشد.

به طور معمول افرادی که لاغر هستند و چربی زیر پوست کمی دارند، محل قرارگیری مناسب برای این دسته از افراد زیر عضله می باشد و این انتخاب به دلیل نامشخص بودن لبه های پروتز از زیر پوست خواهد بود.

اما افرادی که چربی مناسبی دارند گذاشتن پروتز روی عضله مانعی ندارد، البته افرادی که بافت پوست آن ها کیفیت بهتری دارد در دراز مدت محل قرارگیری مناسب برای آن ها زیر عضله خواهد بود و این انتخاب به دلیل آن است که به تدریج وزن پروتز بر پوست اعمال نشود، که در نهایت سبب شلی مضاعف سینه نخواهد شد.

عوارض پروتز سینه

دکتر محمدرضا آخوندی نسب یکی از بهترین جراحان پلاستیک در تهران در پاسخ به پرسشی بسیار شایع مبنی بر عوارض پروتز سینه بیان کرد؛ دو عارضه ناشی از پروتز سینه وجود دارد که از شایعترین عوارض پروتز سینه انقباض کپسولی است، ورود هر گونه جسم خارجی به بدن به تدریج یک پوسته نازک در اطراف آن از فیبروبلاست به وجود می آورد که در واقع واکنش طبیعی بدن به یک جسم خارجی است که طبیعتا این کپسول نازک و بدون علامت بوده که اصلا قابل لمس نیست.

وی در ادامه افزود؛ کپسول در حدود چهار تا هشت درصد از افراد به تدریج ضخیم می شود که گاها قابل لمس و دردناک خواهد بود که در درجات بالا منجر به بدشکلی سینه شده که به این نوع عوارض انقباض کپسولی گفته می شود.

ممکن است انقباض کپسولی در درجات بالا که منجر به بد شکلی سینه می شود سبب گردد تا پروتز و کپسول خارج شود و در محل دیگری قرار گیرد. به طور مثال زمانی که پروتز در زیر عضله قرار دارد در چنین زمانی خارج شده و در روی عضله قرار گیرد.

همچنین این جراح پلاستیک نامی بیان نمود؛ این نوع عارضه در پروتز های با پوسته صاف و صیقلی بیشتر بوده و به همین خاطر پروتزهای با پوسته زبر ابداع گردید تا با کاهش چنین عارضه ای مواجه شویم و معمولا پروتزهای که زیر عضله قرار می گیرند کمتر با چنین مشکل و عارضه ای مواجه می شوند.

عوارض کمتر شایع پروتز سینه

دکتر محمدرضا آخوندی نسب درباره عوارض کمتر شایع پروتز سینه که امروزه دیده می شود یادآور شد؛ یک نوع عارضه جدید که ممکن است با انجام جراحی پروتز سینه ایجاد شود، لنوم است. این نوع عارضه بسیار نادر بوده و دیده شده است که از هر سی هزار نفری که جراحی پروتز سینه را انجام داده اند یک مورد لنفوم ایجاد شده است.

در حقیقت لنفوم یک نوع سرطان نسج لنفاوی است که در پروتزهایی که به صورت طولانی مدت بودند بیشتر دیده شده است، همچنین این نوع عارضه در پروتزهایی با پوسته زیر چندین برابر بیشتر از پروتزهایی با پوسته صیقلی بروز می کند.

این جراح زیبایی سینه در تهران در ادامه افزود؛ استفاده از پروتزهای صیقلی شانس ابتلا به بروز انقباض کپسولی را افزایش می دهد و بایستی توجه داشت که در زمان استفاده از پروتزهای صیقلی احتمال بروز عارضه انقباض کپسولی چهار تا هست درصد خواهد بود  ولی احتمال بروز عارضه لنفوم یک به سی هزار است، لذا بایستی برای بروز عارضه انقباض کپسولی که درصد بروز بیشتری دارد اهمیت بیشتری قائل شویم تا در نهایت مشکلی برای فرد رخ ندهد.

لازم به ذکر است که درمان لنفوم خارج کردن پروتز و پوسته است که با چنین روش درمانی نیاز به اقدام خاصی نخواهد بود.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب در پایان خاطر نشان کرد؛ جراحی پروتز سینه برای افراد با سینه های کوچک بهترین روش خواهد بود و یکی از اعمال زیبایی ست که  افراد با کمترین عوارض به وسیله انواع پروتز سینه رو به رو خواهند شد.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۹ اخبار و نتایج انتخابات آمریکا ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت نام دور جدید) سهام عدالت (قیمت ۱۳۹۹/۹/۱۰) ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت‌نام دور جدید)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جراحی پلاستیک سرطان سینه جراحی زیبایی زیبایی اندام پروتز سینه سهام عدالت جراحی پروتز سینه انواع پروتز نوع عارضه پروتز ها زیر عضله محل قرار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند

یک مرد ۵۸ ساله آمریکایی دنیا را کمی متفاوت از افراد معمولی می‌بیند. او درواقع از نوعی ادراک‌پریشی و چهره‌کوری به نام PMO رنج می‌برد که باعث می‌شود چهره دیگران را غیرعادی و «شیطانی» ببیند. محققان با بررسی این مورد، سعی داشتند درک بهتری از این عارضه و به‌طورکلی نحوه مکانیسم اعصاب بینایی برای ادراک چهره افراد آشنا کسب کنند.

به گزارش دیجیاتو؛ براساس مقاله منتشرشده در The Lancet، در عارضه پروسپامتامورفوپسیا (Prosopometamorphopsia) یا به اختصار PMO، چهره افراد نزد بیمار مسخ‌شده و غیرعادی هستند. «ویکتور شارا»، فرد مبتلا به PMO، این عارضه را اینطور توصیف می‌کند که چهره افراد شیطانی به نظر می‌رسند.

این عارضه بسیار نادر است و تاکنون تنها ۷۵ مورد از آن گزارش شده. به همین دلیل محققان کالج دارتموث آمریکا با بررسی‌های این مورد خاص، سعی کردند متوجه شوند دقیقاً این افراد چگونه چهره دیگران را می‌بینند.

در عارضه PMO، بیمار چگونه چهره دیگران را می‌بیند؟

ویکتور شارا برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ متوجه شد که دچار حالتی عجیب شده است؛ او متوجه مردی بدشکل در آپارتمانش شد که چهره عجیب‌وغریبی داشت؛ بعداً معلوم شد که آن مرد عجیب درواقع هم‌اتاقی او بوده است. شارا سپس دریافت که چهره همه افراد را مسخ‌شده و کج می‌بیند. او می‌گوید:

«اولین فکر من این بود که در دنیای شیطانی از خواب بیدار شدم.»

ویکتور شارا اظهار داشت که شیار‌های عمیقی روی پیشانی، گونه‌ها و چانه افراد می‌بیند؛ همچنین این عارضه تنها در چهره افراد رخ می‌دهد و ظاهر اشیا، خانه‌ها یا خودرو‌ها عادی است. همچنین با اینکه چهره اشخاص غیرعادی شده بود، اما شارا می‌توانست هویت اشخاص را تشخیص دهد. نکته جالب اینکه این چهره‌های ترسناک تنها در واقعیت هستند و عکس آن شخص را کاملاً عادی می‌بیند.

خوشبختانه، برای اولین‌بار، محققان توانستند بازنمایی‌های بصری واقع‌گرایانه از تغییر چهره‌ها در اثر PMO به تصویر بکشند. برای انجام این کار، محققان از چهره یک فرد عکس گرفتند و سپس آن را روی صفحه نمایش به بیمار نشان دادند، همچنین خود آن شخص نیز پیش او حاضر بود. به این طریق محققان توانستند تفاوت ادراک این بیمار را با نرم‌افزار ترسیم کنند.

محققان با انجام این پژوهش امیدوارند که آگاهی جامعه علمی را درباره اختلال PMO افزایش دهند، چراکه معمولاً این عارضه به اشتباه نوعی اختلال روانپزشکی یا حتی اسکیزوفرنی تشخیص داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • پر تکرارترین سوالاتی که درباره سلامتی در گوگل جستجو شده چیست؟
  • (عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند
  • روایت خواننده مشهور از شفای عارضه‌ای که قدرت تکلم را از او گرفته بود + فیلم
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • نجات مضروب گروگانگیری ایوانکی از مرگ
  • نجات مضروب گروگان‌گیری ایوانکی از مرگ/ درمان ادامه دارد
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان