Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش بنیان موفق شده انواع رنگ برای پوشش‌دهی پیوسته ورق‌های نوردشده فولادی و آلومینیومی را در کشور تولید کند.

در حقیقت پوشش‌دهی ورق فلزی با سه هدف محافظت از ورق در برابر خوردگی، دادن نمای تزئینی به ورق و کاربرد‌های ویژه در سطح ورق صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورق رنگی یک سیستم پیوسته رنگ‌آمیزی با سرعت بالاست که برای رنگ‌آمیزی ورق‌های فلزی به شکل کلاف مرود استفاده قرار می‌گیرد. ورق‌های رنگ‌آمیزی شده از قابلیت شکل‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است و در زمینه‌های حفاظتی و تزئینی کاربرد دارد. بیشترین کاربرد این ورق‌های رنگ‌شده ساخت ساندویچ پانل‌ها، سقف و شیروانی، کانتینر‌ها و لوازم خانگی است.

به گفته محمد صفایی‌راد مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در ایران بنا به الزامات استاندارد‌های ناظر، مسائل ایمنی، ذوق و سلیقه شخصی، چندین دهه است که اجبار و میل و گرایش به استفاده از کفپوش‌های صنعتی بر پایه رزین‌های پلیمری یکپارچه به‌وجود آمده است که عمدتا این پوشش‌ها از خانواده کفپوش‌های اپوکسی، پلی اورتان و ضد خوردگی است.

او افزود: متاسفانه به علت عدم دسترسی به مواد اولیه و محصولات مطلوب، یا به علت اجرای غیر اصولی این پوشش‌ها، خدمات خوبی به متقاضیان ارائه نمی‌شود. به همین دلیل شرکت توکا رنگ، با کمک دارایی‌های تخصصی خود اقدام به تامین مواد اولیه مناسب و تولید پوشش‌های کف به صورت تخصصی و کامل کرده است.

این فعال فناور ادامه داد: کفپوش‌های اپوکسی و پلی‌اورتان مخصوص سالن‌های تولید، کاربری‌های بسیار سنگین، آنتی‌استاتیک و کانداکتیو، صنایع غذایی و نوشیدنی، کارخانجات لبنیات، داروسازی، سالن تولید بهداشتی، اتاق تمیز و ... از جمله محصولات ما است.

 صفایی‌راد گفت: رنگ ترافیک محصول دیگر این شرکت است. این رنگ‌ها برپایه رزین اکریلیک ترموپلاست طبق استاندارد ملی تولید می‌شود و چسبندگی بسیار خوبی بر روی سطوح سیمانی و آسفالت از خود نشان می‌دهد و مقاوم در برابر سایش است. این محصول در علامت‌گذاری محوطه و خط‌کشی جاده‌ها کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید

سود بالای بانکی چالش‌ اصلی فناوران است

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور ظهر پنجشنبه در نشست استاندار با شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: پیش بینی می‌شود شمار محصولات دانشمندان در سال جاری ۱۵۰۰ کالا افزایش شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۶ قلم کالای دانش بنیان در استان تولید شد، گفت: پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۱۵۰۰ فقره برسد.

نخبگان زنجیره توسعه مازندران هستند

استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه معیار ارزیابی مدیران و ارزیابی آنان استفاده از رفیت‌های نخبگان و دانش بنیانی است، گفت نخبگان زنجیره توسعه مازندران به شمار می‌روند.

یوسف نوری در جلسه با جامعه نخبگان ا بیان اینکه امروز اسیر مدیریت‌های فرسایشی هستیم تصریح کرد دستگاه‌های اجرایی باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

وی با عنوان اینکه دانش پژوهان جوان و نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند تصریح کرده نخبگان محرک جامعه برای رسیدن به خودکفایی و قله دانایی است.

در این نشست فعالان شرکت‌های دانش بنیان در استان به بیان مسائل و انتظارات فراروی پرداختند.

کد خبر 6088520

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه