Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: همزمان با آغاز موج جدید کرونا در استان کرمان و تشدید محدودیت‌ها در دستور کار قرار گرفت و اصناف با همکاری مناسب به مدت دو هفته تعطیل شدند و به فروش اینترنتی روی آوردند.

هر چند که زمزمه‌هایی از تعطیلی ادارات برای تشدید محدودیت‌ها ابتدای هفته به گوش می‌رسید و برخی از استان‌ها هم از این دستور العمل استقبال کردند اما در استان کرمان مسئولان اعتقادی به تعطیلی نداشتند و شاهد تجمع مردم در برخی از ادارات برای انجام امور اداری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین آمار طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان بر اثر شیوع کرونا ۱۱۲ نفر بستری و ۲۵ نفر جان باختند، این آمار در روز گذشته ۱۶۴ نفر بستری و ۲۹ نفر بوده است. طبق بررسی آمار روند بیماری کرونا نه تنها در کرمان روند نزولی ندارد بلکه به صورت سینوسی در حال افزایش است و علیرغم همکاری اکثر مردم و اصناف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اما در دستگاه‌های اداری پروتکل‌ها به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

بازدید اتوبوسی مسئولان

سفرهای وزرا به کرمان و برگزاری جلسات در سالن‌ها با جمعیت بالا از یک سو و از سوی دیگر بازدیدهای عجیب و پر جمعیت که نمونه آن بازدید اتوبوسی مدیران و خبرنگاران از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمان بود.

دیران استان همگی از وضعیت حاشیه‌های شهر کرمان اطلاع دارد و برگزاری اقدامات نمایشی از این دست فقط می‌تواند تعداد قابل توجهی از مدیران کلیدی استان را در معرض خطر ابتلاء به کرونا قرار دهد

پس از تغییر هر استاندار در کرمان بلافاصله حاشیه نشینی و بی آبی در جلسات پر سر و صدا در دستور کار قرار می‌گیرد و بعد از مدتی از تب و تاب آن کاسته می‌شود.

این در حالیست که مدیران استان همگی از وضعیت حاشیه‌های شهر کرمان اطلاع دارد و برگزاری اقدامات نمایشی از این دست فقط می‌تواند تعداد قابل توجهی از مدیران کلیدی استان را در معرض خطر ابتلاء به کرونا قرار دهد.

اما یکی از عجیب‌ترین موارد در هفته گذشته و در هنگام اجرای دور جدید محدودیت‌ها ازدحام مقابل شرکت نفت شهر جیرفت بود.

آیا زمین‌های کشاورزی در طول دو هفته تعطیلی نیاز به آب ندارند؟

یکی از مراجعه کنندگان در گفتگو با مهر می‌گوید: در این چند هفته تعطیلی مردم به فرآورده‌های نفتی نیاز ندارند؟ اگر تعداد مناسب کارمند برای پاسخگویی به مردم در نظر گرفته می‌شد این صف طولانی هم ایجاد نمی‌شد و مردم در معرض خطر قرار نمی‌گرفتند.

وی می‌گوید: سال گذشته هم همین وضعیت دقیقاً وجود داشت و قابل پیش بینی بود که چنین وضعیتی پیش می‌آید کشاورز برای موتور پمپ نیاز به گازوئیل دارد و اگر پیگیری نکند چگونه مزرعه را آبیاری کند! اگر در این دو هفته آبیاری نکنیم که کشاورزی خشک می‌شود.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان در این خصوص می‌گوید: در آستانه فصل سرما بسیاری از مردم با مشکل دریافت نفت مواجه هستند چون هنوز شهرهای جنوبی کرمان گازکشی نشده است، همه می‌دانند که در جنوب کرمان در ماه‌های اخیر توزیع گاز هم با مشکل مواجه بوده است مردم در این سرما به دلیل اینکه با مشکل مواجه نشوند می‌خواهند سوخت و گرمایش خانه‌های خود را تضمین کنند.

کرونا در مغازه‌ای که روزی پنج نفر مشتری دارد شیوع پیدا نمی‌کند در اداراتی مثل اینجا که مردم در صف و در مکان‌های کوچک پشت سرهم ازدحام می‌کنند شیوع می‌یابد

یکی دیگر از مردم می‌گوید: چرا مسئولانی که داد از کنترل کرونا می‌زنند برای حل مشکل مردم در این موارد کاری نمی‌کنند؟ کرونا در مغازه‌ای که روزی پنج نفر مشتری دارد شیوع پیدا نمی‌کند در اداراتی مثل اینجا که مردم در صف و در مکان‌های کوچک پشت سرهم ازدحام می‌کنند شیوع می‌یابد.

مردم مشکل را از طریق سامانه پیامکی و یا تلفنی رفع کنند

مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان در این خصوص گفتگو با مهر در این خصوص بیان کرد: در بخش توزیع مشکل خاصی نداشتیم اما ممکن است یک سری از متقاضیان جهت اصلاح و ویرایش اطلاعات در سامانه صدف مراجعه کنند که ترافیک ایجاد شده باشد.

سیدباقر نورالدینی افزود: هموطنان می‌توانند برای ویرایش کارت از سامانه پیامکی که اعلام شده استفاده کنند و از مراجعه حضور خودداری کنند اگر موارد دیگری وجود دارد که نیاز پیگیری داشته باشند نیز مردم از سامانه تلفنی استفاده کنند.

اما پیگیری‌های رسانه‌ای طی روزهای اخیر منجر به پلمب این شرکت در شهر جیرفت طی روز گذشته شد، رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت از پلمب شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این شهرستان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا خبر داد.

لزوم بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات

فرزانه برخوری اظهار داشت: از ابتدای محدودیت‌های ستاد ملی کرونا طی چند بازدید که از وضعیت شرکت نفت جیرفت انجام شد متأسفانه هر بار شاهد ازدحام زیاد جمعیت بودیم.

وی تصریح کرد: شرکت نفت اخطارهای لازم برای رعایت نکردن مصوبات ستاد ملی کرونا را دریافت کرد ولی متأسفانه به این تذکرات هیچ توجهی نکرد و به دستور رئیس ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان این دستگاه دولتی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد.

اما این پایان ماجرا در ادارات کرمان نیست، عدم رعایت حضور حداقل نیروها در ادارات و تعطیلی بخش‌های غیر ضروری نیز در برخی از ادارات رعایت نمی‌شود و تماس‌های کارمندان برخی ادارات با خبرگزاری مهر نشان می‌دهد مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

صف مرغ هم بر مشکلات اضافه شد، افزایش ناگهانی قیمت مرغ و توزیع آن با قیمت‌های دولتی هم به خصوص در شهرستان‌های محروم منجر به ایجاد صف‌های توزیع مرغ شده است حالا باید این سوال را پرسید که آیا در زمان اپیدمی کرونا مسئولان دولتی هم مانند مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند؟

کد خبر 5084791

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری کرمان پروتکل های بهداشتی شیوع کرونا ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه ترور دانشمندان هسته ای آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان عکس استانها تعطیلی ادارات محدودیت ها پروتکل ها شرکت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست با مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: تامین سوخت مردم، موضوع بسیار مهم و کلیدی است و نباید تصمیمات مدیران به گونه‌ای باشد که عرضه سوخت برای مردم سخت باشد و موجب نارضایتی در جامعه شود.  

وی افزود: طرح کدینگ کارت‌های سوخت، مزایای فراورانی از جمله: در بحث کنترل و کاهش قاچاق سوخت و جلوگیری از تخلفات برخی جایگاه داران سوخت دارد؛ اما نباید اجرای این طرح، خللی در عرضه سوخت به مردم ایجاد کند که موجب برخی نارضایتی‌ها برای شهروندان شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان توجه به صنعت گردشگری و جذب مسافر در استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و  بیان کرد: در تعطیلات عید سعید فطر و ابتدای سال، اجرای طرح کدینگ در استان کرمان مشکلاتی برای برخی مسافران در تامین سوخت خودروهایشان  به وجود آورده بود و باید اطلاع رسانی دقیق تری در این رابطه از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به مسافران در خصوص استان‌هایی که طرح کدینگ در آن ها اجرا شده است، می‌شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: ۳ مقوله ترویج فرهنگ استفاده از سوخت، گسترش فرهنگ استفاده از گاز CNG و مبارزه بی امان با قاچاق سوخت باید در اولویت کار قرار گیرد.

وی افزود: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی باید تقویت و گسترش جایگاه‌های CNG را در دستور کار خود قرار دهد و کمبود، تعطیلی و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست.  

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: دستگاه قضایی برای حمایت از شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی موضوع مبارزه با قاچاق سازمان یافته سوخت را در دستور کار قرار داده است و اقدامات خوبی در این رابطه در استان کرمان صورت پذیرفته است.  

وی با بیان اینکه مردم نباید برای تامین سوخت خود در جایگاه‌ها معطل بمانند، افزود: رسیدگی به تخلفات برخی جایگاه داران سوخت در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار دارد.

هوشنگ غلامی، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: شرکت ملی پخش منطقه کرمان، تامین کننده سوخت چندین استان کشور از جمله استان‌های شرقی کشور است.  

وی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان کرمان قدردانی کرد و بیان داشت:هم اکنون ۳۰۰ جایگاه عرضه سوخت فعال در استان کرمان  و ۴۰۰ نمایندگی فروش روستایی داریم که به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

غلامی تصریح کرد: ۸۰ جایگاه CNG نیز در سراسر استان کرمان در حال فعالیت می‌باشند.  

وی گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت و متخلفین این حوزه نیازمند حمایت دستگاه قضایی استان کرمان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت