Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس سازمان انرژی اتمی را مکلف به تولید اورانیم با غنای ۲۰ درصد و ذخیره سالانه حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن در داخل کشور کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز سه شنبه 11 آذر و در بررسی جزییات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در ماده یک این طرح مصوب کردند در راستای تامین شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته ای، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون جهت مصارف صلح آمیز، نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰% اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند و همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وکلای ملت در ماده 2 این  طرح مصوب کردند در اجرای بند ۳ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۴ و در جهت تحقق ظرفیت یکصد و نود هزار سو غنی سازی، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، ظرفیت غنی سازی و تولید اورانیوم غنی سازی شده با سطح غنای متناسب هر یک از مصارف صلح آمیز کشور را به میزان ماهانه حداقل ۵۰۰ کیلوگرم افزایش دهد و نسبت به نگهداری و انباشت مواد غنی شده در کشور اقدام نماید.

 

همچنین در ادامه نمایندگان در ماده 3 این طرح مقرر کردند برای تحقق هدف مندرج در ماده ۲، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب این قانون عملیات نصب، تزریق گاز، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را تا درجه غنای موردنیاز، با حداقل ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌های نسل دوم پیشرفته (  IR-۲m )  آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های نسل ششم (IR-۶ )را با حداقل ۱۶۴ ماشین از این نوع آغاز نموده و آن را ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون به ۱۰۰۰ دستگاه ماشین توسعه بدهد.

 

طبق تبصره‫ این ماده، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است برای انتخاب و تعیین مکان نصب و استقرار ماشین‌های ذکرشده، استانداردهای سازمان پدافند غیرعامل را اخذ و اجراء نماید.

 

بر اساس ماده 4 این طرح، سازمان انرژی اتمی مکلف است نسبت به بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان ظرف ۵ ماه از تصویب این قانون اقدام کند.

 

ادامه دارد

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس سازمان انرژی اتمی ایران پس از تصویب این قانون تولید اورانیوم غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: گروسی به‌زودی به ایران سفر می‌کند.

من همیشه این موضوع را صراحتا بیان کردم که گزارش‌های گروسی به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل ۲ بخش دارد، یک بخش درباره برجام و بخش دیگر درباره پادمان و ان‌پی‌تی.

روابط ما در بخش پادمان و ان‌پی‌تی برقرار است، دوربین‌های آژانس نصب هستند و آن‌ها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آن‌ها نسبت به عملکرد ما به روز است؛ ضمن اینکه بازرسان آژانس نیز مستقر هستند و رفت‌وآمد دارند.

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود