Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، یک دادگاه کره جنوبی "چون دو هوان" رئیس‌جمهور اسبق این کشور را به دلیل افترا به یک کشیش و فعال سابق دموکراسی‌خواه مقصر دانست و او را به ۸ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

 این فعال دموکراسی‌خواه یکی از منتقدان دولت "چون دو هوان" در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی بوده است.

این سیاستمدار گذشته براساس قانون کره جنوبی باید به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم می‌شد، اما از آنجا که احتمالا این مرد ۸۹ ساله قادر به سپری کردن هیچ زمانی در زندان نیست، حبس تعلیقی ۸ ماهه برایش در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جونگ جو- جیو" وکیل رئیس‌جمهور اسبقکره‌جنوبی به تماس‌های تلفنی پاسخ نداد و چیزی در مورد تصمیم وی در باره درخواست تجدید نظر مشخص نیست.

دادگاه مورد نظر در شهر "گوانگ‌جو" در جنوب غربی کره جنوبی برگزار شد. بسیاری بر این باورند که در ۱۸ می ۱۹۸۰ و در دوران ریاست‌جمهوری "چون دو هوان"، صد‌ها یا هزاران نفر در قیام شهروندان بومی علیه دولت و از سوی نیرو‌های پلیس در این شهر کشته شدند. در آن زمان شهر "گوانگ‌جو" با تانک، چتربازان و نیرو‌های پلیس محاصره شد.

رئیس‌جمهور اسبق به دلیل بی‌اعتبار کردن یک کشیش و فعال اجتماعی کاتولیک به نام "چو چل- هیون" ملقب به "چو بی- او" محکوم شد.

قیام ماه "می" سال ۱۹۸۰ در شهر "گوانگ‌جو"/ سربازان به معترضان شهر "گوانگ‌جو" حمله کردند. دولت در آن زمان از مرگ ۲۰۰ نفر و گزارش‌های غیر دولتی از مرگ ۲۰۰۰ نفر در این تظاهرات خبر داده‌اند

 

"چون دو هوان" در بخشی از خاطرات منتشر شده خود در سال ۲۰۱۷، کشیش و فعال دموکراسی‌خواه را "دروغگوی پست" و "شیطان" خواند. این کشیش پس از جریان حمله به شهر "گوانگ‌جو" از شلیک هواپیما‌های دولتی به مردم غیرنظامی سخن گفت و اعلام کرد چتربازان و تانک‌ها از هر سو به معترضان غیرنظامی حمله کردند.

کشیش کاتولیک در سال ۲۰۱۶ درگذشت، اما قوانین سرسختانه "افترا" در کره جنوبی حدود ۲ سال زندان و جریمه ۴۵۰۰ دلاری در پی دارد.

دادگاه روز گذشته اعلام کرد که گزارش‌های مربوط به شلیک بالگرد‌های دولتی در دوران ریاست جمهوری دولت "چون دو هوان" را قابل اعتماد می‌داند.

"چون" در سال ۱۹۷۹ در طی یک کودتا ریاست‌جمهوری را به دست گرفت. او در سال ۱۹۸۸ و پس از تظاهرات گسترده علیه دولتش کناره‌گیری کرد.

"چون دو هوان" رئیس‌جمهور اسبق کره جنوبی در دادگاه دوشنبه (روز گذشته) از اقداماتش معذرت خواهی نکرد و عابران خشمگین کره با تخم‌مرغ به خودرواش حمله کردند

او در سال ۱۹۹۵ به فنته‌انگیزی، خیانت و رشوه‌خواری متهم شد، اما هرگز در دفتر دادستانی حاضر نشد و به جای آن به زادگاه خود سفر کرد. در آن زمان رئیس‌جمهور "کیم یونگ سام" دستور بازداشت او را صادر کرد و او در ۳ دسامبر ۱۹۹۵ بازداشت شد.

وی در آگوست ۱۹۹۶ به جرم شورش، خیانت و فساد مجرم شناخته شد. این رئیس جمهور اسبق کره جنوبی در حکم اولیه به اعدام محکوم شد، اما از کمی بعد مورد بخشش قرار گرفت و آزاد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی پروتکل الحاقی کره جنوبی افترا محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی پروتکل الحاقی رئیس جمهور اسبق کره جنوبی گوانگ جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار حجت الاسلام رئیسی با رئیس جمهور پاکستان
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • این شهر پاکستان به خاطر بازدید رئیسی تعطیل شد
  • کنایه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به صهیونیست‌ها
  • کنایه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به رسانه‌های صهیونیستی