Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@10:29:37 GMT

افزایش ۱۰ درصدی موسسات جوجه کشی کشور در سال ١٣٩٨

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۸۷۱۶

افزایش ۱۰ درصدی موسسات جوجه کشی کشور در سال ١٣٩٨

مهمترین تولید مؤسسات جوجه‌کشی، جوجه یک روزه (جوجه یک روزه مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار، مرغ مادر گوشتی، مرغ مادر تخم گذار، مرغ بومی و سایر ماکیان) می‌باشد که تعداد کل تولید آن در ١٢٠ مؤسسه جوجه‌کشی فعال در سال ١٣٩٨، بیش از ١٣٥٦ میلیون قطعه گزارش شده است و نسبت به سال ١٣٩٥ حدود ١٠ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز آمار، پرورش مرغ به شکل صنعتی در ایران از سال ١٣٣٣ با وارد کردن جوجه مرغ‌های یک روزه یا تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار از نژادهای اصلاح شده خارجی آغاز شد و توسعه آن در این مدت به حدی بوده که امروزه توانسته بخش قابل توجهی از پروتئین حیوانی مورد نیاز کشور را فراهم نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر واحدهای مختلف مرغداری در سطح وسیع و در اقصی نقاط ایران توسعه یافته است.

مرکز آمار ایران در راستای وظایف خود در جهت تأمین آمار و اطلاعات پایه و به منظور پاسخگویی به نیاز مسئولین و دست‌اندرکاران صنعت طیور کشور، با تهیه و اجرای طرح‌های آماری مستقل، آمارگیری از فعالیت‌های مختلف این صنعت را از سال ١٣٦٤ آغاز کرده است.

در تیر و مرداد سال ١٣٩٩ نیز آمارگیری از فعالیت‌های چهارگانه این صنعت شامل مؤسسات جوجه کشی، مؤسسات مرغ مادر، مرغداری‌های پرورش مرغ تخم گذار و مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی توسط مرکز آمار ایران انجام شد.

براساس نتایج آمارگیری از مؤسسات جوجه‌کشی کشور که به صورت تمام شماری انجام شد:

تعداد ١٣٤ مؤسسه جوجه کشی در سطح کشور وجود داشته که ١٢٠ مؤسسه فعال و بقیه (١٤ مؤسسه) غیر فعال بوده است. تعداد مؤسسات فعال نسبت به آخرین آمارگیری که در سال ١٣٩٥ انجام شده تغییری نداشته ولی تعداد مؤسسات غیرفعال ١٨ مورد کاهش داشته است که نشان می‌دهد این مؤسسات برای همیشه از این صنعت خارج شده‌اند.

مهمترین تولید مؤسسات جوجه‌کشی، جوجه یک روزه (جوجه یک روزه مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار، مرغ مادر گوشتی، مرغ مادر تخم گذار، مرغ بومی و سایر ماکیان) می‌باشد که تعداد کل تولید آن در ١٢٠ مؤسسه جوجه‌کشی فعال در سال ١٣٩٨، بیش از ١٣٥٦ میلیون قطعه گزارش شده است و نسبت به سال ١٣٩٥ حدود ١٠ درصد افزایش یافته است.

تعداد تخم نطفه‌دار استفاده شده در این مؤسسات در سال ١٣٩٨ بیش از ١٦٦٤ میلیون عدد بوده است که نسبت به سال ١٣٩٥، حدود ٨ درصد افزایش داشته است.

تعداد کل کارکنان شاغل در مؤسسات جوجه‌کشی در سال ١٣٩٨، ٣٠٧٥ نفر بوده (٥ / ٩٢ درصد کارکن مرد) که از این تعداد ٢٩٧٩ نفر شاغلان با مزد و حقوق و بقیه (٩٦ نفر) شاغلان بدون مزد و حقوق بوده‌اند.

کد خبر 458785

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جوجه ریزی جوجه کشی جوجه های یک روزه نرخ جوجه یک روزه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جوجه یک روزه سال ١٣٩٨ مرغ مادر تخم گذار سال ١٣٩٥

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عوارض خروج از کشور/ ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر در سفر اول، افزایش ۱۰۰ درصدی برای سفر سوم به بعد!

آفتاب‌‌نیوز :

طبق جدول تعرفه‌های درآمد‌های دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال جاری در سفر اول ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است. البته عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفر‌های سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. گفتنی است عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال گذشته در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. بر این اساس عوارض خروج از کشور برای هر نفر نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین پیش بینی شده درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرز‌های کشور ۴۳۶۲ میلیارد تومان باشد که نسبت به رقم ۳۴۳۱ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین عوارض خروج زائرین حج تمتع، عمره برای هر نفر ۱۷۲ هزار تومان تعیین شده که نسبت به رقم ۱۳۲ هزار تومان در سال گذشته ۴۰ هزار تومان، معادل ۳۰.۳ درصد، بیشتر شده است.

عوارض خروج هوایی برای زائرین عتبات عالیات ۴۵ هزار تومان و عوارض خروج زمینی و دریایی نیز برای این مسافران ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • لزوم تسریع و تسهیل رسیدگی در موسسات داوری استان اردبیل
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده به موسسه‌های داوری در اردبیل
  • قیمت جوجه یک روزه گوشتی افزایش یافت
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده‌های قضایی اردبیل به داوری
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ در استان البرز
  • افزایش ۲۵ درصدی صادرات کالا از استان اردبیل
  • افزایش عوارض خروج از کشور/ ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر در سفر اول، افزایش ۱۰۰ درصدی برای سفر سوم به بعد!