Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد  روز سهشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با موضوع پیگیری و ساماندهی مشکلات حاشیه نشینی افزود: فعالیت کوره های آهک پزی در شهرک صنعتی و در جوار منازل مسکونی و فضاهای عمومی، تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی به شمار می رود و تداوم فعالیت این کوره ها را در حالی شاهد هستیم که موضوع انتقال آنها از سال ۱۳۹۶ همواره مطرح بوده اما تاکنون نتیجه ای در پی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" ایرنا مرکز کرمان در ۲۹فروردین ماه سالجاری گزارشی در این خصوص با تاکید بر اینکه آلایندگی ناشی از فعالیت کوره های آهک پزی و شیوع کرونا این روزها زندگی را بر اهالی مجاور شهرک صنعتی کرمان مشکل کرده و سلامت ساکنان این منطقه از حاشیه شهر کرمان را با چالش جدی مواجه ساخته است را در گفت و گوی رو در رو با ساکنان این منطقه انتشار داده موحد خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی براساس نظر کارشناسان حوزه های اجرایی و مدیریتی، مهلت سه ماهه ای برای انتقال کوره های آهک پزی از شهرک صنعتی را تعیین کرده که با گذشت دو ماه از این فرصت، تا یک ماه آینده باید تمام این کوره ها به محل جدید تعیین شده در دشت زحمتکشان منتقل شوند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به صدور احکام قضایی لازم برای برخورد با فعالیت کوره های آهک پزی در شهرک صنعتی نیز اشاره و بیان کرد: ظرفیت های قانونی و امکانات لازم برای انتقال کوره های آهک پزی وجود دارد اما به نظر می رسد اهتمام جدی در این زمینه وجود ندارد.
موحد با اشاره به این مطلب که اطلاع رسانی لازم درباره انتقال کوره های آهک پزی به طورکامل انجام شده است و در پایان مهلت تعیین شده هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نخواهد شد، گفت:  مدیران در زمینه انتقال کوره های آهک پزی باید جدی باشند و این کار به دلیل منفعت عمومی باید انجام شود و در این زمین صراحت قانونی نیز وجود دارد.
وی بر ورود دادسرای کرمان برای برخورد با هرگونه ترک فعل در حوزه ساماندهی حاشیه شهر کرمان به ویژه شهرک صنعتی تاکید کرد و اظهارداشت: به منظور ساماندهی شهرک صنعتی، پیگیری های بسیار خوبی انجام شده و قدم های خوبی برداشته شده است و امیدواریم این فرایند که آغاز شده با شتاب بیشتری ادامه یابد و شاهد ساماندهی و افزایش رفاه، آرامش و توانمندی ساکنان این منطقه باشیم .
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شهرداری کرمان نیز طرح و برنامه های خوبی برای اصلاح معابر، توسعه فضای سبز و توسعه خدمات شهری در شهرک صنعتی ارائه کرده که بر مبنای اجرای این برنامه ها امید می رود که بتوان خدمات زیرساختی مورد نیاز را در چارچوب ضوابط و مقررات در این منطقه توسعه داد.
موحد ضمن بیان این مطلب که تعرض به اراضی دولتی از سوی زمین خواران و فعالیت شبکه ای در این زمینه یکی از بحث های جدی در حوزه های حاشیه نشینی است، خاطرنشان کرد: ضمن شناسایی و برخورد با سرشبکه های تصرف اراضی دولتی در حاشیه شهر، باید برای افراد و خانواده های محرومی که ناچار به سکونت در فضاهای غیرایمن و آلونک های ساخته شده در اراضی تصرفی هستند، براساس یک برنامه مشخص تامین مسکن از سوی حاکمیت اقدام کرد و سپس نسبت به سوی تعیین تکلیف اراضی دولتی تصرفی در این منطقه پیش رفت.
وی تاکید کرد: یکی از وظایف حاکمیت این است که برای افراد بی بضاعت در قالب برنامه های عملیاتی مناسب زمینه اسکان را فراهم کرده و وضعیت موجود را ساماندهی کند که این اقدام در شهرک صنعتی کرمان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
عالی ترین مقام قضای استان کرمان با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از سازمان های مسئول در زمینه رفع تصرف اراضی ملی و تخریب آلونک های ساخته شده در این اراضی براساس ضوابط قانونی، عنوان کرد: براساس پیگیری های دستگاه قضایی یک هکتار از اراضی دولتی از سوی راه وشهرسازی به منظور تامین مسکن محرومان در شهرک صنعتی به کمیته امداد واگذار خواهد شد تا نسبت به ساخت مسکن محرومان در این منطقه اقدام کنند.
 موحد خاطرنشان کرد: بدون تردید حاشیه شهر کرمان از جمله شهرک صنعتی به عنوان یکی از کانون های ریشه ای وقوع جرم و آسیب های اجتماعی باید ساماندهی شود که معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان برنامه علمی و اجرایی متناسب با وضعیت این منطقه را تدوین کرده که با جدیت استاندار سابق کرمان بخشی از این برنامه اجرایی شده و با پیگیری های استاندار جدید کرمان نیز شاهد پیشرفت های بیشتری در این زمینه خواهیم بود.
وی با تاکید بر این مطلب که دستگاه های مسئول در کاهش جرم و آسیب های اجتماعی باید نسبت به انجام وظایف خود در زمینه ساماندهی وضعیت کنونی شهرک صنعتی اقدام کنند، گفت: برخی از اقدامات نظیر جمع آوری و ساماندهی معتادان، تعیین تکلیف افراد فاقد هویت و بهبود ارائه خدمات شهری در منطقه در قالب برنامه های کوتاه مدت دنبال می شود و بخشی از اقدامات مورد نیاز نیز در قالب برنامه های میان مدت و بلند مدت پیگیری می شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: فعالیت کوره های آهک پزی در شهرک صنعتی به عنوان یکی از صنوف آلاینده و کانون های ایجاد حرارت از نظر قانونی توجیه ندارد و باید در اسرع وقت ساماندهی شوند.
موحد ضمن اشاره به این مطلب که اگر مسئولی بدون دغدغه سلامت، آسایش  و امنیت مردم سر بر بالین نهد باید در برابر مسئولیت پذیری وی علامت سئوال گذاشت، گفت: کارها و برنامه های پیش بینی شده باید در زمان مناسب اجرایی شوند زیرا انجام این کارها با تاخیر ، اثرگذاری آنها را کاهش می دهد و در برخی موارد انجام کار از حیث انتفاع خارج می شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت اضطراری را در شهرک صنعتی، الله آباد و سایر نقاط حاشیه نشین کرمان شاهد هستیم و با مشکلات پیچیده ای در این زمینه روبرو شده ایم و این در حالی است که سالها درباره لزوم ساماندهی حاشیه نشینی صحبت شده اما شاهد اقدامات اجرایی تاثیرگذاری در این زمینه نبوده ایم.
رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر برنامه های ساماندهی حاشیه نشینی و مبارزه با زمین خواری در برهه کنونی به درستی پیگیری و اجرا نشود، در آینده با افزایش جمعیت ساکنان مناطق حاشیه نشین و افزایش مشکلات موجود در این مناطق روبرو خواهیم شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست گفت: برای اجرای برنامه های پیشگیرانه، علل و عوامل ارتکاب جرایم و بروز آسیب های اجتماعی را شناسایی خواهیم کرد.
سید مهدی قویدل افزود: در موضوع حاشیه نشینی، کوتاهی، غفلت و کم کاری مسئولان مربوطه به عنوان مهمترین و اولین علت، شناسایی شده و قطعا پیگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: دستگاه قضایی مصمم است که تمامی مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم را که مربوط به وظایف دستگاه های متولی ساماندهی حاشیه شهر است را پیگیری و عملیاتی کند.
حسین رییسی، معاون دادستان کرمان نیز در این نشست گفت: دادستانی کرمان اقدامات قضایی لازم به منظور شناسایی و برخورد با کانون های جرم زا و عوامل ناامنی در حاشیه شهر کرمان را در دستور کار قرار داده است.
معاون امور عمرانی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: با برگزاری چهار جلسه تخصصی ، زمینه لازم برای انتقال کوره های آهک پزی واقع در شهرک صنعتی کرمان به دشت زحمتکشان فراهم شده است.
سید مصطفی آیت اللهی موسوی با اشاره به این مطلب که انتخاب زمین ۷۰ هکتاری در دست زحمتکشان به منظور انتقال کوره های آهک پزی بر اساس توجه به مسائل زیست محیطی و نزدیکی آن به خدمات زیربنایی مورد نیاز انجام شده است، افزود: در فاز دوم نیز ۷۰ هکتار زمین برای انتقال کوره های جدید پیش بینی شده که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها دادگستری کرمان زمین خواری حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان زمین خواری حاشیه نشینی بزهکاری دادگستری کرمان زمین خواری حاشیه نشینی بزهکاری اخبار کنکور دادگستری استان کرمان حاشیه شهر کرمان ساماندهی حاشیه شهرک صنعتی دستگاه قضایی کل دادگستری حاشیه نشینی اراضی دولتی برنامه ها کرمان نیز وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند

کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در دیدار مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور گفت: متاسفانه در گذشته مسائل اصلی بانوان جامعه به کنار گذاشته می‌شد و موضوعاتی مطرح می‌شد که در اولویت این جامعه نبود، اما اکنون با تدوین سند تحول حوزه بانوان و خانواده موضوعات و مسائل اصلی بانوان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات حوزه بانوان باید از از تمامی ظرفیت‌های اجرایی و علمی کشور استفاده کرد و با بهره گیری از هیات‌های اندیشه ورز مردمی به دنبال راهکار‌های عملی و میدانی باشیم.

علیخانی با بیان اینکه برای رصد و بررسی مسائل حوزه بانوان باید از ظرفیت نیرو‌های متخصص با تجربه کاری بهره‌مند شد، ادامه داد: بانوانی که در حوزه‌های مختلف دارای تجربه و تخصص هستند باید در راس برنامه ریزی و تصمیم سازی حوزه بانوان و خانواده قرار گیرند.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، آموزش مهارت‌های زندگی از نوجوانی تا چند سال اول پس از ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند به توانمندی افراد در جامعه کمک کرده و زندگی مشترک زوجین را از آسیب مصون دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین