Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:33:11 GMT

وبینار مسیر شغلی کارآفرینی در همدان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۸۹۲۳

وبینار مسیر شغلی کارآفرینی در همدان برگزار شد

وهب مختاران روز سه‌شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا افزود:مشاوره کارآمد برای صاحبان ایده‌های خلاق و کارآفرین و نیز تشریح عملکرد و رسالت‌های مرکز تخصصی کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از اهداف برگزاری این وبینار است.

وی خاطرنشان کرد: در این وبینار، ۳۵ نفر از معاونان، مسئولان ستادی، روسای مراکز و مشاوران همه مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول، برگزاری رویداد استارتاپی با حضور کارآفرینان، اساتید و صاحبان ایده‌های استارتاپی با مشارکت پارک علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه‌های استان همدان را از برنامه‌های آینده این اداره کل برشمرد.

مختاران خاطرنشان کرد: تدریس این وبینار آموزشی را فاطمه آروانه مربی کارآفرینی و هدایت شغلی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، بر عهده داشت.

وی تاکید کرد: دولت‌ها برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی به کارآفرینی توجه ویژه ای داشته باشند و به حمایت از کارآفرینان به عنوان نیروی محرکه اصلی بپردازند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با بیان اینکه امروزه نقش مهم و ارزشمند آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های شغلی آشکار شده، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها علاج بیکاری و همتی اثربخش برای رسیدن به شغل است که در هریک از بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات برای مهارت‌آموزان فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند.

مختاران با اشاره به اینکه امروزه در تمامی دنیا استارتاپ ها در حوزه‌های مختلف شکل گرفته و دیدگاه جدیدی در ارتباط با کارآفرینی ایجاد کردند، ادامه داد: استارتاپ ها در بسیاری کشورها توانسته‌اند خدمات و فناوری های جدیدی را ارائه دهند و شرکت های دانش بنیان برخوردار از استارتاپ، تولید محصول، خدمت و ارزش افزوده بالایی برای خود و کشورشان ایجاد کردند.

وی، آموزش در فضای کسب و کار را مفید دانست و ادامه داد: آموزش فنی حرفه ای و مهارت آموزی زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را مهیا کرده است و تداوم این رویه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از فعالیت ۱۸ مرکز ثابت و چهارشعبه در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون در مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند. 

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی، در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، برای چهارمین سال متوالی، رتبه نخست را کسب کرد.

برچسب‌ها وبینار همدان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان کارآفرینی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وبینار همدان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان کارآفرینی پارک علم و فناوری وبینار همدان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان کارآفرینی پارک علم و فناوری اخبار کنکور کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد

مجید نصیری گفت: ۲۵۴ هزار و ۵۵۹ نفر ساعت از این آموزش‌ها در واحدهای فنی و حرفه‌ای برادران و ۱۵۹ هزار و ۷۶۹ نفر ساعت در واحدهای خواهران شهرستان ارائه شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی به ۹هزار و ۸۴ نفر ساعت دانشجو و۸۳ هزار و ۷۲۳ نفر ساعت دانش‌آموز ارائه شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین بیان کرد: ۱۲ هزار و ۴۸۰ نفر ساعت از ساکنان مناطق روستایی، ۱۶۶ هزار و ۴۰۳ نفر ساعت متقاضیان مهارت آموزی و ۳۹ هزار و ۹۳ نفر ساعت شاغلان بنگاه‌های اقتصادی پارسال در آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای خمین شرکت کردند.

نصیری گفت: پارسال ۱۸ هزار و ۲۹۱ نفر ساعت در پادگان و ۳۸ هزار و ۷۸۷ نفر ساعت در ندامتگاه آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین اضافه کرد: یک‌هزار و ۳۲۲ نفر دوره مهارت آموزی هم در سال جاری در واحد برادران خمین ارائه شد.

وی، هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش توانایی‌ها و دانش افراد جویای کار و حتی شاغلین بیان کرد و افزود: آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.

نصیری گفت: این فرآیند از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، صنایع و صنوف، دانشگاه، زندان و پادگان‌ها و همچنین آموزش در بخش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین یادآور شد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به تامین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند و همچنین در کنار فعالیت آموزشی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی را نیز انجام می‌دهد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ شهر، ۲ بخش و هفت دهستان ساکن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد