Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوربین مدار بسته به غیر از کاربرد نظارتی خود، با ثبت لحظه به لحظه وقایع از دارایی و سرمایه شما در برابر افراد سارق محافظت می کند. گزارشات نیروی پلیس نشان می دهد بالاترین موارد سرقت مربوط به ساختمان هایی بوده است که از وجود هر گونه ابزار امنیتی از جمله دوربین مدار بسته، دزدگیر و... بی بهره بوده اند.

بسیاری از افراد گمان می کنند تهیه و نصب دوربین مداربسته  فرآیندی دشوار و پر هزینه بوده و به همین جهت نیز ارزش امتحان کردن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واقعیت آن است که امنیت انسان موضوعی نیست که بتوان پای آن ریسک کرد!

پس اگر تصمیم به خرید دوربین مدار بسته گرفته اید، بد نیست تا پیش از خرید با نکاتی در خصوص چگونگی انتخاب گارانتی و البته نحوه نصب دوربین امنیتی اطلاعاتی کسب کنید.

آیا دوربین مدار بسته مان را خودمان نصب کنیم یا نصب آن را به عهده متخصص فنی بگذاریم؟

پیش از هر چیز بهتر است پاسخ این سوال مهم و کلیدی را با شما در میان بگذاریم که آیا خودمان نصب دوربین مدار بسته را به عهده بگیریم یا خیر. پاسخ این سوال بسته به توانایی و آگاهی فنی هر فرد می تواند متفاوت باشد چرا که اگر در خصوص نحوه عملکرد دوربین و چگونگی نصب آن اطلاعات کافی دارید، می توانید مستقلاً به نصب آن بپردازید.

اما اگر اولین بار است که از دوربین مدار بسته استفاده می کنید و از نحوه کابل کشی و چگونگی کار با دستگاه ذخیره ساز تصویر بی اطلاعید، بهتر است تا از یک متخصص فنی کمک بگیرید.

نکته ای که در این میان حتماً باید مورد توجه قرار گیرد شرایطی است که فروشنده به عنوان فاکتور های باطل کننده گارانتی در نظر گرفته است. به عبارت دیگر اگر شما مستقلاً به نصب دوربین و یا سایر تجهیزات امنیتی اقدام کنید و این ابزارآلات به هنگام نصب با نقص فنی رو به رو شوند، این احتمال وجود خواد داشت شرایط ویژه گارانتی باطل گردد.

بنابراین پیشنهاد می شود، حتماً پیش از هر اقدامی ابتدا موارد گارانتی را مطالعه کنید و اگر اطلاعات کافی در خصوص چگونگی نصب دوربین مدار بسته ندارید، این کار را به عهده یک متخصص بگذارید.

قبل از خرید دوربین مدار بسته به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای آن که بتوانیم بهترین و مناسب ترین تجهیزات را برای نصب دوربین مدار بسته خود انتخاب کنیم، ابتدا باید موقعیت دلخواهمان برای نصب دوربین، مکان قرار گیری دستگاه ذخیره کننده، فاصله آن با کابل های قوی برق و نوع کاربری مان را به خوبی مشخص کنیم.

برای مثال اگر قصد دارید دوربین مدار بسته خود را در فضای خارجی ساختمان نصب کنید، باید از دوربین های بالت نقاب دار استفاده کنید که در برابر شرایط جوی مختلف مقاومت بهتری از خود نشان می دهند. در مقابل اگر دوربین را برای فضای داخلی ساختمان تهیه می کنید، دوربین های سقفی دام بیشتر به کارتان خواهند آمد.

بعد از انتخاب یک دوربین نظارتی مناسب نوبت به آن می رسد که یک نقشه کلی از فضای ساختمان مورد نظرتان داشته باشید تا بتوانید موقعیت نصب دوربین را بهتر تعیین کنید. به این ترتیب خواهید توانست محل نصب دستگاه ذخیره ساز را نیز معلوم کرده و مقدار کابل مورد نیاز برای برقراری اتصال میان دوربین و دستگاه را مشخص کنید.

با در نظر گرفتن این فاکتور، قطعاً خرید موفق تر و رضایت بخش تری خواهید داشت و هزینه کمتری را نیز صرف تجهیزات جانبی لازم برای نصب خواهید کرد.

چگونه دوربین مدار بسته خود را نصب کنیم؟

اگر پس از مطالعه مطالب گفته شده، به این نتیجه رسیده اید که تمایل دارید خودتان مستقلاً برای نصب دوربین و تجهیزات حفاظتی خود اقدام کنید، پس تا انتهای این بخش با ما همراهی کنید و قدم به قدم با این مراحل پیش بیایید.

تعیین محل نصب دوربین

همانطور که اشاره شد برای آغاز فرآیند نصب دوربین نظارتی ابتدا باید محل مورد نظر خود را انتخاب کنیم. به این ترتیب باید محلی دور از دسترس، با ارتفاع مناسب و با زاویه دید کافی را تعیین کرده و فاصله آن را با محل قرار گیری دستگاه ذخیره ساز تصویر بسنجیم.

انتخاب تجهیزات مناسب

در این مرحله باید با توجه به فاصله اندازه گیری شده در قسمت قبل، به مقدار کافی کابل تهیه کنیم. البته با توجه به نوع دوربین (آنالوگ یا تحت شبکه)، کابل های متفاوتی مورد نیاز خواهند بود. دوربین های آنالوگ و AHD با استفاده از کابل های کواکسیال RG۹۵ به دستگاه ذخیره ساز تصویر ویژه خود یا همان دستگاه DVR متصل می شوند.

در مقابل، دوربین های تحت شبکه یا IP قرار دارند که با استفاده از کابل های شبکه نوع Cat به دستگاه ذخیره ساز خود یا همان NVR متصل می شوند. از جمله سایر ابزارآلاتی که برای نصب دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرند می توان به آداپتور برق، فیش BNC، میکروفن، آچار سوزن زن، لوله فلکسی و داکت اشاره کرد.

بنابراین قبل از تهیه هرگونه کابل و مبدل صدا و یا هر ابزار دیگری ابتدا به نوع دوربین مدار بسته ای که تهیه کرده اید توجه نمایید.

نحوه اتصال کابل ها

اگر از دوربین های آنالوگ و AHD استفاده می کنید، کابل RG۹۵ که در حقیقت یک کابل ترکیبی است برایتان مناسب خواهد بود. این کابل دارای دو رشته سیم برای برق و تصویر بوده که فیش BNC باید به رشته تصویر متصل گردد.

یک سر کابل RG که خود به فیش BNC متصل است باید به دستگاه DVR و سر دیگر آن نیز به خود دوربین متصل شود. البته این در صورتی است که دوربین شما از نوع آنالوگ یا AHD باشد. در صورتی که دوربین شما از نوع تحت شبکه یا IP است، کابل متصل به دوربین باید پیش از اتصال به دستگاه ذخیره ساز NVR به سوییچ متصل گردد. سپس با استفاده کابل های کواکسیال، سوییچ را به دستگاه NVR و یا سایر اجزای یک شبکه مرتبط سازید.

راه اندازی دوربین

راه اندازی دوربین و مشاهده تصاویر با استفاده از دستگاه ذخیره ساز، هارد دیسک و مانیتور ممکن می باشد. با انجام فرایند تنظیمات نرم افزاری که البته در هر نوع دوربین و برند تولید کننده متفاوت است، کاربر می تواند تصاویر ثبت شده را زیر نظر داشته، آن ها را ثبت کرده و حتی بر روی هارد انتقال دهد.

چه طور از اصالت تجهیزات امنیتی اطمینان حاصل کنیم؟

به طور کلی برای داشتن خریدی موفق در زمینه تجهیزات امنیتی، ابتدا باید به دنبال برند های معتبر و اصیل باشیم. در حال حاضر شرکت های زیادی دوربین های حفاظتی خود را به بازار کشورمان وارد می کنند. اما نکته مهمی که باید به هنگام انتخاب یک برند در نظر بگیریم آن است که بسیاری از این شرکت های تازه کار و نا آشنا، گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری را ارائه نمی دهند.

به عبارت دیگر، گارانتی یک دوربین مدار بسته، نشانه ای از اعتبار و اصالت برند، مرکز عرضه کننده و همچنین کیفیت کالایی است که خریداری می کنیم. چرا که عرضه کنندگان تجهیزات امنیتی با ارائه گارانتی مناسب تر و خدمات پس از فروش بهتر، به نوعی با سایر فروشندگان بر سر جلب رضایت مخاطبان خود به رقابت می پردازند.

چگونه یک گارانتی مناسب را انتخاب کنیم؟

در انتها می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که اصلاً چگونه می توانیم یک گارانتی مناسب را انتخاب کرده و به آن اعتماد کنیم؟

اغلب ما به هنگام خرید، تنها به ویژگی های کالا و امکانات آن ها توجه می کنیم و از اهمیت بالای گارانتی و خدمات پس از فروش غافلیم. در حالی که گارانتی بخش بسیار مهمی از خرید ما بوده و در آینده ما را از مزایا و امکانات زیادی بهره مند می سازد.

همانطور که اشاره شد، بهترین راه برای یافتن یک گارانتی مناسب و مطمئن شدن از اصالت کالا، انتخاب برند های معتبر و همچنین خرید از مراکز فروش تخصصی و فنی است. یکی از مراکز تخصصی دوربین مدار بسته و تجهیزات حفاظتی فعال در کشور، فروشگاه اینترنتی الرت ایران است که گستره وسیعی از ابزرآلات امنیتی را در خود جای داده.

این مجموعه برای تمام کالا ها و برند های تحت پوشش خود، گارانتی ۶پلاس خود را ارائه کرده و خدمات پس از فروش ویژه ای را برای مشتریان اش در نظر گرفته است.

اگر با نحوه نصب دوربین و سایر تجهیزات امنیتی بیگانه اید، مجموعه الرت ایران برای نصب دوربین هایتان تیم فنی خود را به محل اعزام کرده و دوربین های مدار بسته شما را نصب و راه اندازی می کند.

بنابراین اگر هنوز دوربین دلخواه خود را انتخاب نکرده اید، بد نیست سری به وب سایت الرت ایران بزنید و ویژگی های فنی آن را بیشتر مورد بررسی قرار دهید تا در آینده خرید رضایت بخش تری داشته باشید.

کد خبر 569349 برچسب‌ها امنیت مجله راهنمای خرید خرید

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: امنیت خرید دوربین مدار بسته خود نصب دوربین مدار بسته خدمات پس از فروش دستگاه ذخیره ساز برای نصب دوربین تجهیزات امنیتی گارانتی مناسب کابل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مادران دارای فرزند زیر دو سال، تا یکم خرداد فرصت دارند از ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح خرید کنند.

به گفته آقای بهداد، سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا سه درآمدی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به «برنامه کاربردی شما» از شارژ حساب خود در «طرح ملی یسنا» اطمینان حاصل کنند. 

در این طرح، به ازای هر فرزند زیر دو سال، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. 

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل قبلی "طرح یسنا "شامل ۸ استان بود، اما در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال سراسر کشور می‌توانند از این بسته غذایی و بهداشتی بهره‌مند شوند و در صورتی که تخصیص‌های بعدی نیز از سوی دولت انجام شود مراحل بعدی نیز برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی»
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • فرصت خرید بسته مادران دارای فرزند زیر دو سال تا یکم خرداد
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال