Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@00:20:12 GMT

درخواست دیه برای قتل جوان ایرانی در گرجستان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۰۸۷

آفتاب‌‌نیوز :

رسیدگی به این پرونده از سه سال قبل و با شکایت زوجی میانسال مبنی بر قتل پسر جوانشان در گرجستان آغاز شد. پدر و مادر بهرام با مراجعه به پلیس در حالی که خواهان شناسایی و دستگیری قاتل پسرشان بودند به مأموران گفتند: بهرام برای کار به گرجستان رفته بود و وضع شغلی و مالی خوبی داشت ما تقریباً هر روز با او تلفنی در تماس بودیم تا اینکه چند روزی خبری از او نشد خیلی نگران شدیم با دوستانش تماس گرفتیم، اما کسی به ما جوابی نداد و به ناچار تصمیم گرفتیم خودمان به گرجستان برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر بهرام گفت: من راهی این کشور شدم، اما وقتی به خانه پسرم رسیدم با صحنه هولناکی رو به رو شدم خانه پسرم بهم ریخته و خون همه جا را گرفته بود فهمیدم پسرم را در خانه‌اش کشته‌اند، در حالی که شوکه بودم با پلیس و دوستانش تماس گرفتم. وقتی به اداره پلیس رفتیم آن‌ها گفتند پسرم را با ضربه‌های متعدد چاقو به قتل رسانده‌اند و پرونده‌ای در این زمینه تشکیل داده و به‌دنبال قاتل هستند، اما هنوز سرنخی پیدا نکرده‌اند.

پدر بهرام در ادامه گفت: پسرم خیلی آرام بود سرش به کار گرم بود و با کسی کاری نداشت البته نمی‌دانم در گرجستان چه اتفاقی افتاده، اما تا جایی که می‌دانم کسی با او دشمنی نداشت، حالا هم از پلیس ایران درخواست دارم قتل پسرم را پیگیری کند.

با شکایت این مرد دستگاه قضایی از پلیس بین‌الملل خواست که پرونده قتل را مورد رسیدگی قرار دهد، اما ردی از عاملان جنایت به دست نیامد، تا اینکه پدر ومادر مقتول از دادگاه ایران درخواست پرداخت دیه از بیت المال کردند.

جلسه بررسی این درخواست در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و برادر مقتول که در دادگاه حاضر شده بود به قضات گفت: مرگ برادرم زندگی ما را نابود کرد پدر و مادرم افسرده و بیمار شده‌اند. پلیس گرجستان همکاری خوبی با ما نداشت حتی برای اینکه جسد برادرم را تحویل بدهد خیلی اذیت شدیم، مدت‌ها پیگیری کردیم تا جسد برادرم را تحویل ما دادند. سه سال از این ماجرا گذشته و هیچ سرنخی در این جنایت کشف نشده است حالا ما خواهان دریافت دیه برادرم هستیم. با این حال می‌خواهیم پرونده همچنان باز بماند تا قاتلش بالاخره شناسایی و دستگیر شود.

بعد از گفته‌های این مرد جوان با توجه به مدارکی که در پرونده موجود بود قضات شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران برای تصمیم‌گیری در این باره وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قتل گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 6087973 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است