Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:41:46 GMT

۱۰۰ گونه گیاهی در بندر چابهار کشت شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۱۶۲

۱۰۰ گونه گیاهی در بندر چابهار کشت شد

ناصر روانبخش روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: درختان میوه کشت شده شامل نارگیل، زیتون، انبه، توت سیاه، کنار، چیکو، انجیر، پایاپا (خربزه درختی ) لیمو، تمبر هندی، موز، جم، خرما، سه پستات، بیدام، کلیر، تمبر شیرین سازگار با آب و هوای سواحل مکران است.

وی افزود: همچنین سایر درختان ( درخت و درختچه) بنجامین، گز روغنی، پلومریا، تی وی تی، چش، چریش، سیکاس، فیبری، گل کاغذی در پنج رنگ، تکومای زرد، تکومای بنفش، کنو کاربوس، آفوریبار، نخل زینتی، ختمی در رنگ های متفاوت،شاهپسند، دلونکس، نیلگام، رز، گل محمدی، یاس هلندی، آکاسیا، دمدم، شمشاد، حنا و اوکالیپتوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت:علاوه‌بر درختان انواع گل‌ها شامل انواع پیچک (پتوس) بنجامین، انواع سانسوریا، رخساره، مرجان هلندی، مرجان گل ریز، اشرفی، رعنا زیبا، حسن یوسف، موسی در گهواره ریا، همیشه بهار، کروتون، آنیلوم، اشک عروس، انواع کاکتوس، دیفن باخیا، آفتاب گردان، تاج خروس، جیکوراندا، آگلونما، پریوش، گل ناز، ناز آفتابی، پاندانوس خرفه، برگ انجیری، گل گندمی، یوکا، آلورا، کوکب کوهی، آهار، جعفری، اطلسی، اختر، نخل مرداب، کاج مطبق و شفلورا نیز فضای سبز بندر چابهار را تشکیل می‌دهد.

وی اقدامات شاخص در حوزه فضای سبز از سال ۹۶ تاکنون را تسطیح و پاکسازی اراضی، تسطیح نا همواری‌ها، تپه‌ها و ساختمان‌های مخروبه در تمامی محدوده‌های بندری افزون‌بر ۳۵۰ هکتار، جمع آوری نخاله‌ها، زباله‌ها، تجهیزات اسقاط، قطع درختان کهپور، بوته‌ها و تمامی زباله‌ها ناشی از آنها را در بندرچابهار عنوان کرد.

روانبخش با اشاره به ایجاد و نگهداری حدود چهار هکتار زمین چمن در بندرچابهار، افزود: پیگیری برای بازسازی ومرمت تمامی انشعابات حمل و نقلی(برق، مخابرات، آب، فیبر نوری و سایر در اماکن بندر) نیز انجام شده است.

وی اقدامات در حوزه فضای سبز را توسعه هشت هکتاری فضای سبز بندر، بازسازی، کاشت مجدد بیش از ۱۲ هکتار فضای سبز بندر، ایجاد و توسعه گلکاری در محدوده‌های بندر، ایجاد نهالستان به ابعاد ۲ هزار مترمربع در کوی مسکونی، تکثیر و تولید، بیش‌از ۲۰۰ هزار اصله نهال، تکثیر و تولید بیش‌از ۲ هزار گلدان آپارتمانی، پیگیری احداث ۲ باب مخزن بتنی ذخیره آب به ابعاد ۷۰ متر مربع عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: اهدای نهال به شهرداری‌های استان، اهدای نهال به مدارس، مساجد و برخی از ادارات شهر، اهدای نهال به مناسبت هفته درختکاری هر سال به تعداد ۲ هزار اصله، اهدای انواع نهال به ساکنان کوی مسکونی، آموزش به کارکنان و فرزندان و دانش‌آموزان مدارس در راستای توسعه فضای سبز را از جمله خدمات به مردم و شهروندان چابهار عنوان کرد.

وی اظهارداشت: ایجاد زمین والیبال ساحلی در محوطه گارد ساحلی، ایجاد محوطه اسقاط در قسمت کارخانه آب شیرین کن، تسطیح محوطه باسکول و ایجاد محوطه پارکینگ جهت کامیون‌ها، ایجاد پارک آفتاب کوی، ایجاد زمین چمن فوتسال، نصب ۱۵۰ دستگاه مبلمان پارکی در محدوده‌های بندری، نصب ۱۵ میز تنیس در محدوده کوی مسکونی،  نصب ۱۰۰ عدد سطل زباله پایه چدنی پارکی در محدوده‌های بندر را از دیگر خدمات برای رفاه مردم عنوان کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان دریای عمان چابهار فضای سبز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دریای عمان چابهار فضای سبز سیستان و بلوچستان دریای عمان چابهار فضای سبز اخبار کنکور محدوده های بندر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان و هیأت همراه که به منظور بررسی همکاری های لجستیکی جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت به تهران سفر کرده است از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

در این سفر هیات تاجیک ضمن بازدید و آشنایی با امکانات و زیر ساخت های بندر چابهار، با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جاده‌ای دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند.

در این نشست مشترک، عسکری نسب مدیرکل بنادرو دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های بالای چابهار که می تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالین اقتصادی کشور تاجیکستان در این بندر و همچنین واگذاری محوطه های پسکرانه جهت سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود