Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@16:36:27 GMT

جام باشگاه های جهان؛ 13 تا 23 بهمن در قطر (عکس)

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۲۲۹

جام باشگاه های جهان؛ 13 تا 23 بهمن در قطر (عکس)

جام باشگاه های جهان روز 13 بهمن آغاز خواهد شد و بازی فینال و رده بندی هم 23 بهمن در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به انجام خواهد رسید.

به گزارش "ورزش سه"، فیفا و کمیته محلی برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ در قطر، برنامه‌ریزی کامل این دوره از مسابقات را انجام داده و استادیوم‌های میزبان جام جهانی باشگاه‌ها را مشخص کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۱۹ که با قهرمانی لیورپول به پایان رسید، در دو استادیوم جاسم بن حمد (السد) و خلیفه میزبانی شد، اما این دوره با سه استادیوم جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

 

لیورپول مدافع عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان محسوب می‌شود.

 

دیدار نخست و افتتاحیه مسابقات میان الدحیل قطر به عنوان نماینده کشور میزبان و اوکلند سیتی نیوزلند به عنوان نماینده اقیانوسیه، اول فوریه ۲۰۲۱ در استادیوم الجنوب برگزار می‌شود.

 

الاهلی مصر، اوکلند سیتی نیوزلند، لیورپول انگلستان و الدحیل قطر چهار تیمی هستند که جواز حضور در جام باشگاه های جهان را کسب کرده اند.

 

برنده این دیدار در مرحله بعدی طبق قرعه کشی به مصاف نماینده آسیا، کانکاکاف یا آفریقا خواهد رفت و دو تیم دیگر نیز در این مرحله با یکدیگر رقابت خواهند کرد. دیدار شماره ۲ جام جهانی باشگاه‌ها در استادیوم الریان برگزار خواهد شد که روز ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) با برگزاری فینال امیر کاپ قطر به صورت رسمی و به عنوان چهارمین استادیوم از هشت استادیوم میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ افتتاح خواهد شد. دیدار شماره ۳ جام جهانی باشگاه‌ها نیز در استادیوم اجوکیشن سیتی برگزار می‌شود. هر دو دیدار چهارم فوریه برگزار خواهد شد.

 

بازندگان این مرحله (دیدار شماره ۲ و ۳) برای رتبه پنجم و ششمی در روز هفتم فوریه در استادیوم اجوکیشن سیتی به مصاف هم خواهند رفت. در همین روز و طبق قرعه‌کشی یکی از برندگان دیدارهای شماره ۲ یا ۳، نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی را در استادیوم الجنوب با قهرمان کوپا لیبرتادورس برگزار می‌کنند و دیگر دیدار نیمه نهایی نیز، هشتم فوریه در استادیوم الریان برگزار می‌شود که یک سوی آن بایرن مونیخ است.

 

دیدار فینال و رده‌بندی نیز، روز یازدهم فوریه در استادیوم اجوکیشن سیتی برگزار می‌شود. به این ترتیب در جام جهانی باشگاه‌ها، استادیوم اجوکیشن سیتی میزبان چهار مسابقه است و دو استادیوم الجنوب و الریان نیز هر کدام از دو دیدار میزبانی خواهند کرد‌.

 

در این رقابت ها حضور سه تیم بایرن مونیخ، الدحیل قطر و الاهلی مصر قطعی شده و حالا همه در انتظار رونمایی از قهرمان آسیا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی هستند. همچنین بازی های لیگ قهرمانان در اقیانوسیه لغو شده است.

 

سه تیم دیگر این رقابت‌ها پس از برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا، آمریکای جنوبی و کانکاکاف مشخص خواهند شد. با این حال لوگوی پرسپولیس به عنوان فینالیست لیگ قهرمانان آسیا از منطقه غرب در پوستر جام جهانی باشگاه‌ها گنجانده شده است و برنده دیدار فینال در روز ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) تکلیف نماینده آسیا را نیز مشخص خواهد کرد.

 

اولین بازی پرسپولیس (در صورت صعود) احتمالا روز 16 بهمن خواهد بود که پیروزی در آن صعود به نیمه نهایی را در پی خواهد داشت.

 

فینال لیگ قهرمانان آمریکای جنوبی یا کوپا لیبرتادورس طبق برنامه روز شنبه ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) در ورزشگاه ماراکانا برزیل برگزار خواهد شد.

 

دیدار فینال لیگ قهرمانان کانکاکاف نیز ۲۲ دسامبر (۲ دی‌ماه) در ایالت متحده آمریکا برگزار می‌شود.

 

 

تقویم و برنامه بازی‌های جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ در یک نگاه:

* اول فوریه ۲۰۲۱ (۱۳ بهمن)
استادیوم الجنوب
الدحیل قطر - اوکلند سیتی نیوزلند

* چهارم فوریه ۲۰۲۱ (۱۶ بهمن)
 استادیوم الریان
بازی دوم طبق قرعه کشی

* استادیوم اجوکیشن سیتی
بازی سوم طبق قرعه کشی

در این مرحله برنده بازی اول و قهرمانان آسیا، آفریقا و کانکاکاف طبق قرعه کشی با یکدیگر بازی می‌کنند.

هفتم فوریه (۱۹ بهمن)
استادیوم اجوکیشن سیتی 
بازنده بازی دوم - بازنده بازی سوم (بازی پنجم و ششمی جام)

* استادیوم الجنوب 
قهرمان لیبرتادورس - برنده بازی دوم یا سوم (طبق قرعه کشی)

*هشتم فوریه ۲۰۲۱ (۲۰ بهمن)
استادیوم الریان
بایرن مونیخ - برنده بازی دوم یا سوم (طبق قرعه کشی)

*یازدهم فوریه (۲۳ بهمن)
استادیوم اجوکیشن سیتی
بازنده دیدار پنجم و ششم  (دیدار رده بندی)

*استادیوم اجوکیشن سیتی
برنده دیدار پنجم و ششم (دیدار فینال)

لیورپول لیگ قهرمانان آسیا جام باشگاه های جهان پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیورپول لیگ قهرمانان آسیا جام باشگاه های جهان پرسپولیس تهران استادیوم اجوکیشن سیتی جام باشگاه های جهان جام جهانی باشگاه ها استادیوم الریان استادیوم الجنوب برگزار خواهد شد قهرمانان آسیا برگزار می شود لیگ قهرمانان طبق قرعه کشی دیدار فینال الدحیل قطر فوریه ۲۰۲۱ بازی دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مقام‌های ایالات متحده ساخت بلندترین ساختمان آمریکا را تأیید کرده‌اند و برخلاف انتظارها، این آسمان‌خراش در نیویورک یا شیکاگو ساخته نخواهد شد؛ بلکه محل ساخت آن، اکلاهما سیتی، منطقه‌ای مستعد گردباد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر است. اکلاهما سیتی مرکز ایالت اکلاهما و بیست‌ونهمین شهر بزرگ آمریکا است.

براساس گزارش زومیت، پروژه‌ی جسورانه‌ی ساخت آسمان‌خراش در اکلاهما سیتی، در ابتدا به عنوان دومین آسمان‌خراش بلند ایالات متحده مطرح شد. پس از ارائه‌ی طرح پیشنهادی، طراحان و سازندگان تصمیم گرفتند که دوباره بر سر میز نقشه‌کشی بنشینند و بهتر از قبل پیش بروند. برنامه‌ها در نهایت برای تبدیل طرح پیشنهادی به بلندترین ساختمان این کشور به‌روز شد و از آن زمان تاکنون، جزئیات تکمیلی بیشتری از طرح ارائه شده است.

برج لجندز، ۳۹ متر از مرکز تجارت جهانی یک در منهتن نیویورک بلندتر خواهد بود

محل ساخت آسمان‌خراش جدید که «برج لجندز» نام گرفته است، در محل پارکینگی در نزدیکی مسیر راه‌آهن و تأسیسات شرکت اجاره ماشین‌آلات آمریکایی یو-هاول قرار دارد. این برج ۵۸۱ متر یا ۱۹۰۷ فوت ارتفاع خواهد داشت. عدد نمادین ۱۹۰۷ به سالی اشاره دارد که اکلاهما رسماً عنوان چهل‌وششمین ایالت در ایالات متحده را به خود اختصاص داد.

برج لجندز ۳۹ متر از «مرکز تجارت جهانی یک»، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش فعلی ایالات متحده در جنوب منهتن نیویورک، بلندتر خواهد بود و پس از «مرکز تجارت جهانی پینگ ان» در شنژن، گوانگ‌دونگ چین، در رتبه‌ی ششم فهرست بلندترین ساختمان‌های دنیا قرار خواهد گرفت.

سه برج کوچک‌تر نیز در کنار ساختمان اصلی قرار می‌گیرد که هر یک ۱۰۵ متر ارتفاع خواهند داشت. این چهار ساختمان ۱٬۷۷۶ واحد مسکونی، مراکز خرید، مراکز تفریحی و همچنین، هتلی لوکس را میزبانی خواهند کرد.

سه برج کوچک‌تر در کنار برج اصلی لجندز

مراکز خرید و مراکز تفریحی برج لجندز

البته نگرانی‌هایی نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد که ساختن آسمان‌خراشی با این ارتفاع در شهری که کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد (اگر کل منطقه‌ی شهری اکلاهما سیتی را در نظر بگیریم، حداکثر جمعیت حدود ۱٫۴ میلیون نفر است) از لحاظ اقتصادی آنقدرها هم منطقی نیست. بااین‌حال، اسکات متسون، طراح پروژه اخیراً اعلام کرده است که بودجه‌ی مورد نیاز برای تامین پروژه به ارزش ۱٫۶ میلیارد دلار را دریافت کرده است.

علاوه بر این، وال‌استریت ژورنال گزارش می‌دهد که در جلسه‌ی اخیر برنامه‌ریزی شهری، نگرانی مبرم و مهم‌تر دیگری نیز مطرح شده است: آب و هوا. اکلاهما سیتی به بزرگی و شدت گردبادهای بی‌شمارش معروف است و طرح ساخت چنین آسمان‌خراش مرتفعی، انواع سناریوهای کابوس‌وار را به ذهن متبادر می‌کند.

راب بودتی، مدیر ارشد در شرکت معماری AO که مسئولیت طراحی پروژه‌ی برج لجندز را برعهده دارد، با در نظر گرفتن این نکته اطمینان‌خاطر داد که مهندسان برای پایداری بیشتر، مغزه‌ی بتنی حجیمی را در محیط چاه آسانسور نصب خواهند کرد و پنجره‌های آسمان‌خراش نیز می‌توانند بدون هیچ آسیبی در برابر نیروی گردباد مقاومت کنند. در واقع، بودتی معتقد است که برج لجندز در صورت وقوع گردباد، یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای پناه‌گرفتن در اکلاهما سیتی خواهد بود.

سازندگان و طراحان امید دارند که پروژه‌ی جسورانه‌ی بلندترین آسمان‌خراش آمریکا، گامی بلند به سمت آینده باشد و اکلاهما سیتی را به یکی از مقاصد گردشگری جهانی تبدیل کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898798

دیگر خبرها

  • غیرمنتظره: چه بلایی بر سر صلاح آمده!
  • تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما
  • حیرت نیمار از عجیب ترین موقعیت سوزی سال (+عکس)
  • خلاصه بازی فوتسال ایران ۶ - ۱ قرقیزستان؛ ایران به جام جهانی فوتسال رفت + ویدئو
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • قهرمانی سیاسرانی در شورای جهانی بوکس موی تای
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس