Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@12:10:12 GMT

کاهش تولید و انباشت زباله در سرخ‌رود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۵۳۱

کاهش تولید و انباشت زباله در سرخ‌رود

شهردار سرخ‌رود از کاهش تولید و دپوی زباله در این شهر خبر داد.‏

محسن کبودفیروزجایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا ‏از کاهش ۹۰ درصدی انباشت زباله در دفنگاه سابق پسماند این شهر خبر داد و اظهار کرد: شهرداری سرخ‌رود به قولی که به شهروندان داده بود، عمل کرد.‏

وی با تاکید بر اینکه کاهش تولید و تفکیک از مبدا توسط شهروندان سرخ‌رودی مؤثرترین عامل در رفع ‏معضل زباله به شمار می‌رود، عنوان کرد: تجهیز ماشین آلات و حضور تمام وقت کارکنان واحد خدمات شهری سبب کاهش تولید زباله از ۱۷ به ۱۲ تن و انباشت آن در محل دپو به کمتر از ۱۰ درصد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبودفیروزجایی ادامه داد: این امر بدون همراهی شهروندان در امر تفکیک و کاهش تولید ممکن نبود.‏

شهردار سرخ رود با اشاره به شرایط فعلی محل دپوی زباله این شهر عنوان کرد: پس از جمع‌آوری و حمل ‏بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن زباله دپو شده در محل، در حال حاضر این مکان تنها به محل جمع آوری روزانه و انتقال ‌پسماند از ادوات شهرداری به خودروهای سنگین حمل زباله مبدل شده و به غیر از ایام تعطیل، در کمترین ‌زمان ممکن، زباله جمع‌آوری شده از محل خارج می‌شود.‏

وی خبر از شست و شو و ضدعفونی کردن سطل‌های زباله به طور مداوم ‏خبر داد و گفت: در شرایط فعلی و تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا یکی از راه‌های مقابله با این بیماری، ‏ضدعفونی کردن سطل ها و جلوگیری از انتشار بوی ناشی از انباشت زباله است که کاهش تولید پسماند ‏توسط خانوار نیز کمک شایانی به این مهم خواهند کرد.‏

کد خبر 458791

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران حقوق شهروندی شهرداری مدیریت شهری شهر سرخ رود پسماند شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کاهش تولید سرخ رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان تولید و به مرکز پسماند و بازیافت همدان ارسال می‌شود.

مهدی آزاد افزود: در این مرکز با راه اندازی حوضچه‌های بازیافت بخش زیادی از پساب‌های زباله‌ها در حوضچه‌هایی جمع و به تدریج خشک می‌شوند.

او همچنین گفت: حوضچه سوم امروز وارد مدار تصفیه فاضلاب و با لایه ریزی مناسب مانع نفوذ پساب زباله به زمین شده است.

به گفته مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، برای این حوضچه ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی بخش زیادی از زباله از مبدا جدا و بازیافت شود.

دیگر خبرها

  • #هفته...
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند