Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا رئیسی روز سه شنبه در همایش آنلاین روز جهانی ایدز افزود:  تاکنون در مجموع ۴۱ هزار و ۸۷۶ نفر فرد بیمار یا مبتلا به ویروس ایدز در کشور شناسایی شده و از این تعداد حدود ۱۹ هزار و ۴۶۹ مرگ به واسطه این بیماری ثبت کرده‌ایم.

وی  گفت: ضعف کشور در شناسایی ۹۰ درصد مبتلایان مشهود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید حدود ۵۴ هزار بیمار را شناسایی می‌کردیم ولی کل شناسایی ما کمتر از این عدد است.یچ

معاون وزیر بهداشت افزود: اقدامات و برنام های مبارزه با ایدز در ماههای گذشته بازنگری شده است، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خدمت عقب افتاده بود که با ضرب العجل فوری برای اجرای برنامه ها اقدام شد به طوری که نه از شیوع عفونت ایدز و پاندمی کووید۱۹ غافل نشویم.

وی افزود: امروز در دهکده جهانی زندگی می کنیم بنابراین نمی توان تصور کرد که ایمنی سایر کشورها در اجرای برنامه مبارزه با ایدز به ما ربطی ندارد و بای با همبستگی جهانی و مسئولیت پذیری این مبارزه را دنبال کنیم.

رئیسی گف: با وجود تحریم ها، سعی کردیم در چندین جبهه بجنگیم به طوری که به اقشار آسیب پذیر فشار اقتصادی وارد نشود، درتامین کیت های تشخیصی ایدز امسال مشکل داشتیم و ابزار مبارزه به اندازه کافی در اختیارمان نبود و به خاطر تحریم ها دچار مشکل شدیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: هدف برنامه ایدز در ایران با شعار ۹۰-۹۰-۹۰ به دنبال آن است که ۹۰ درصد افراد مبتلا به ویروس ایدز شناسایی شود،  ۹۰ درصد افراد مثبت تحت درمان قرار گیرند و ۹۰ درصد این افراد در مسیر درمان باقی بمانند.

رئیسی با اشاره به ماجرای ابتلای چند نفر به ویروس از در لردگان گفت: بیماریابی در لردگان با مشکلات جدی مواجه شده بود، دستهایی در کار بود که بیماران شناسایی نشود، مردم را تحریک کرده بود که خدمات درمانی و پیشگیرانه ارائه نشود.

وی افزود: عده ای را تحریک کرده بود و ممکن بود به علت حضور من در بین مردمی که تحریک شده بودند، شهید مدافع سلامت بشوم، افرادی در آن منطقه بودند که اهل لردگان نبودند و از بیرون آمده بودند و مدام به شبکه های معاند اطلاعات و عکس و فیلم ارسال می کردند.

معاون وزیر بهداشت به سختی های تامین کیت های تشخیص سریع ایدز در زمان تحریم اشاره کرد و گفت: به علت تحریم ها کیت های تشخیصی را در دوبی یا جاهای دیگر نگه می داشتند و به ایران نمی داند اما این کیت ها وارد کشور می شود و برای تشخیص سریع مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود:  گروه هدف این تست ها نه فقط معتادان تزریقی و افراد تحت پوشش متادون درمانی است بلکه افرادی که رفتار پر خطر دارند نیز باید تست انجام دهند تا بتوانیم بیماریابیو شناسایی بیماران را بالا ببریم .

رئیسی گفت: از سازمان بهداشت جهانی به عنوان سازمان مستقل انتظار داریم به عنوان یک اقدام بشردوستانه تحت تاثیر سیاست های غلط ترامپ و دوستانش قرار نگیرند و برای تامین امکانات کافی برای بیماریابی آچ آی وی در کشور با ایران همکاری کنند.

برچسب‌ها روز جهانی ایدز ایدز علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز جهانی ایدز ایدز علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز جهانی ایدز ایدز علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ۹۰ درصد کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قبلاً به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است، در حالی که این مالیات، سوداگران را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: سوداگران کسانی هستند که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شوند و حجم وسیعی از ارز، طلا و خودرو را خریداری می‌کنند تا برای مثال، سه ماه بعد به چند برابر قیمت به فروش برسانند و سود ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون مانع از این کار می‌شود، گفت: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است