Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت هویج در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فصل درست کردن ترشی و تاکید کارشناسان تغذیه بر مصرف آب هویج به منظور پیشگیری از بیماری کرونا، تقاضا برای خرید در بازار افزایش یافته که همین امر زمینه را برای رشد قیمت در بازار فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این نکته را باید مورد توجه قرار داد که هزینه‌های تولید، کرایه حمل و نقل، دستمزد کارگر و غیره افزایش یافته است که با این وجود نمی‌توان انتظار قیمت سال قبل را داشت.

بازار هویج ملتهب شد

او با اشاره به اینکه قیمت هویج در میدان مرکزی به ۸ هزار تومان رسیده است، افزود: با وجود فصل برداشت هویج انتظار گرانی را نداشتیم، اما به طور کلی در میدان مرکزی میوه و تره بار قاعده‌ای وجود دارد که هر چه تقاضا بالا رود، قیمت افزایش می‌یابد.

کارگر با اشاره به اینکه مغازه دار در گرانی یا کاهش قیمت میوه نقشی ندارد، بیان کرد: مغازه دار بر مبنای فاکتور باید سود قانونی خود را لحاظ کند و اتحادیه بر مغازه‌های زیرمجموعه خود نظارت کامل دارد به طوری که در صورت لحاظ سود قراتر از مصوب در ابتدا تذکر می‌دهد و در صورت تکرار در حد پلمب برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید

صادرات انار ارتباطی به گرانی ندارد؛ افزایش ۳ برابری هزینه‌های تولید، قیمت انار را بالا برد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش قیمت خیار خبر داد و گفت: با توجه به فصل سرما، تاخیر در برداشت و کاهش عرضه قیمت خیار دچار نوساناتی شد که با عرضه خیار گلخانه تا حدی کمبود و معضل گرانی قیمت مرتفع شده است.

او با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی رو به کاهش است، گفت: بنابر پیش‌بینی‌های قبلی با عرضه انبوه گوجه فرنگی از سمت جنوب قیمت رو به کاهش است که امیدواریم بازار به ثبات برسد.

کارگر ضمن انتقاد از مقایسه قیمت میوه در میادین میوه و تره بار با مغازه‌های سطح شهر افزود: گرچه نمی‌توان منکر گرانی میوه و محصولات نسبت به سال قبل بود، اما کیفیت میوه با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان قیمت میوه میادین را به کل مغازه‌های سطح شهر تعمیم داد چرا که در میدان بزرگ، قیمت میوه‌ها برحسب کیفیت متفاوت است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب یلدا نداریم، تصریح کرد: طبق روال همه ساله، بخش خصوصی بر مبنای پیش بینی بازار شب عید و یلدا اقدام به دپو محصول می‌کند و سعی دارد در این ایام با سود کمتر محصولات خود را عرضه کند تا خانوار‌ها در تامین این اقلام دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت میوه میوه و تره بار قیمت میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست

شاید گاهی اوقات خوردن سبزیجات به اندازه کافی دشوار باشد. با این وجود، اگر از مصرف سبزیجات صرفنظر کنید به طور بالقوه مقدار زیادی مواد مغذی، ویتامین‌ها و فواید آن برای سلامتی را از دست خواهید داد.

به گزارش سرگرمی روز، سبزیجات خاصی وجود دارند که حاوی مواد مغذی برای سلامت قلب و کاهش کلسترول هستند. برای مثال، هویج یکی از بهترین سبزیجاتی است که می‌تواند به کاهش و مدیریت سطح کلسترول کمک کند.

هویج منبع خوبی از فیبر محلول است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. هم چنین، هویج سرشار از بتاکاروتن، آنتی اکسیدان و ویتامین «آ» است که می‌تواند از شما در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی محافظت کند.

بهترین بخش آن است که هویج به شکل قابل توجهی همه کاره است: می‌توانید آن را با هوموس نوش جان کنید، به سالاد اضافه کنید یا با روغن زیتون و سیر برشته کنید و به عنوان غذای جانبی از آن لذت ببرید.

هویج تقریبا همیشه ابتدا با سلامت چشم شما مرتبط است و دلیل خوبی نیز برای این موضوع وجود دارد. هویج سرشار از ویتامین «آ» است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی کمک می‌کند.

هم چنین، هویج حاوی لوتئین (به عنوان یک آنتی اکسیدان جهت جلوگیری از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند و در سلامت چشم و پوست بسیار موثر می‌باشد) است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (یک مشکل چشمی شایع و یکی از علل اصلی از دست دادن بینایی در افراد بالای ۵۰ سال می‌باشد) کمک کند. با این وجود، علیرغم آن که هویج برای بینایی شما عالی است فواید آن به همین جا ختم نمی‌شود.

هویج یک میان وعده عالی برای کمک به قلب و کاهش کلسترول می‌باشد زیرا خوردن آن آسان بوده و سرشار از فیبر است. ارتباط بین فیبر غذایی و کلسترول قابل توجه است. مقاله‌ای منتشر شده در نشریه Nutrients نشان می‌دهد که فیبر نامحلول و محلول به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند که در نهایت به کاهش خطر بیماری قلبی می‌انجامد.

نتیجه پژوهش دیگری که در نشریه لنست منتشر شد نشان داد که خوردن دست کم ۲۵ گرم فیبر در روز به کنترل وزن، قند خون، سطح فشار خون و کلسترول کمک می‌کند.

هویج علاوه بر فیبر موجود در آن از طریق سطوح بتاکاروتنی که دارد فوایدی برای سلامت قلب دارد. بر اساس پژوهشی که در نشریه Circulation Research منتشر شده بتاکاروتن به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

در نهایت، هویج حاوی ویتامین «آ» است که کارشناسان می‌دانند با سلامت قلب ارتباط دارد. با این وجود، پیش از آن که بتوانیم به طور قطع بگوییم چگونه ویتامین «آ» می‌تواند به قلب شما کمک کند باید پژوهش‌های بیش‌تری انجام شود.

بنابراین، دفعه بعد که هوس یک میان وعده سریع کردید و قصد داشتید سبزیجات خوشمزه را در فر برشته کنید سعی کنید مقداری هویج بگیرید و مقداری مواد مغذی برای سلامت قلب به بدن خود بدهید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت میوه های نوبرانه اعلام شد
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد