Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@07:09:20 GMT

کرونا در تهران تا حدی رو به کاهش

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۶۶۰

کرونا در تهران تا حدی رو به کاهش

ایران اکونومیست-معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند کرونا در استان و تاثیر محدودیت‌ها بر کاهش آمار بیماری، گفت: برای قطعی صحبت کردن باید یک هفته دیگر صبر کنیم.

دکتر نادر توکلی درباره آمار کرونا در استان تهران، گفت: آمارها رو به افزایش نیست و تا حدی رو به کاهش است؛ ولی قضاوت بیشتر در مورد این موضوع هنوز زود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ارزیابی‌هایی که از اجرای محدودیت‌ها و تاثیر آن بر موارد جدید بیماری وجود دارد، گفت: ارزیابی اینکه کاهش آمار چقدر در ارتباط با محدودیت‌ها بوده، هنوز زود است؛ زیرا معمولا دو هفته بعد از آغاز یک اتفاق مانند محدودیت‌ها، شاهد تاثیرات آن هستیم. البته شاید با گذشت تقریبا یک هفته از آغاز اعمال محدودیت‌ها بتوان استنادی هم به آنها داشت. محدودیت‌ها با کاهش ترددها در سطح شهر همراه بوده است که این موضوع قطعا به کاهش زنجیره انتقال ویروس کمک می‌کند.

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا کاهش آمار مرگ و میر کرونا در کشور را می‌توان به استان تهران هم تعمیم داد یا خیر؟، بیان کرد: می‌توانیم آمار کل را به آمار استان تعمیم دهیم؛ زیرا آمار مرگ و میر روز گذشته در استان نسبت به روزهای قبل کاهش داشته است. البته تاثیر محدودیت‌ها در میزان مرگ ومیر آنی نخواهد بود؛ معمولا آثار مداخلات طی هفته اول در موارد بروز بیماری و طی هفته دوم در موارد مرگ و میر مشهود می‌شود؛ البته بخشی از این کاهش آمار را می‌توان به محدودیت‌ها استناد کرد اما برای قطعی صحبت کردن باید تا هفته آینده صبر کنیم.

وی افزود: بر اساس گزارشاتی که داریم اعمال محدودیت‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد حمل و نقل درون شهری را کاهش داده است. از طرفی مشاغل غیرضروری تعطیل هستند و همچنین مهمانی‌های خانوادگی کاهش یافته است. این در حالی است که افزایش تست‌ها و شناسایی افراد تماس نزدیک با فرد مبتلا به کرونا، سبب بیماریابی قوی‌تر شده است؛ بنابراین محدودیت‌ها به موازات طرح غربالگری جدید کمک می‌کند طی یک ماه آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

توکلی درباره طرح محله‌محور مقابله با کرونا، تصریح کرد: مقام عالی وزارت ابلاغیه جدیدی مبنی بر ساماندهی قرنطینه داشتند و کسانی که امکان قرنطینه ندارند در اماکن مراقبتی، مراقبت دریافت کنند و از طرفی پشتیبانی معیشتی هم انجام می‌شود.

وی درباره الزام همراه داشتن کارت ملی برای ورود به حمل و نقل عمومی و گرفتن خدمت از ادارات، اظهار کرد: این موضوع هنوز اجرایی نشده است. نکته اصلی آن این است که بتوانند کسانی که تست مثبت هستند را به این شیوه شناسایی کرده و از تردد آنها جلوگیری به عمل آید. در شرایط فعلی چندان امکان تحقق این امر نیست، مگر اینکه در جاهایی مانند پرواز هوایی و تردد ریلی بتوان آن را اجرایی کرد.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استان تهران محدودیت ها کاهش آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

محدودیت‌های ترافیکی اعلام شده:

۱. موتورسیکلت:
تردد موتور سیکلت تا ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.
* تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲. سواری:
الف) محور کندوان:
- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
۱) از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.
۲) از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.
۳) از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)
۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.
۵) تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

* تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:
۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

۳. نقلیه سنگین (به استثناء حاملین موادسوختی ویافاسدشدنی):


۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.
۲- محور هراز:
الف) تردد همه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.
ب) تردد همه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۰۷ از محور هراز ممنوع می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.