Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجتبی ساکی, مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان اظهار داشت:از مجموع یک هزار و ۲۸۰ مدرسه ساخته شده در مناطق روستایی استان همدان، یک هزار و ۷۱ روستای معادل بیش از ۹۱ درصد دارای اینترنت رایگان هستند.

او در ادامه گفت: با اجرای طرح مربوط به فراهم کردن زیرساخت‌های اینترنتی برای تحصیل دانش آموزان روستایی، در هر مدرسه یک مودم رایگان به همراه ترافیک اینترنت ماهانه ۳۰ گیگا بایت نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مشکلات دانش‌آموزان روستای «چاله‌کند» برای شرکت در کلاس‌های آموزش مجازی، عنوان کرد: در این روستا نزدیک به ۱۰۰ خانواده زندگی می‌کنند و پوشش اصلی اینترنت آن باکیفیت شبکه نسل ۲ (۲ G) از طریق آنتن همراه اول تامین می‌شود.

ساکی با تاکید بر اینکه این روستا هیچ مشکلی در زمینه اینترنت ندارد، ادامه داد: با این وجود در بیشتر نقاط این روستا اینترنتنسل ۳ (۳ G) اوپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در دسترس اهالی قرار دارد.

او در رابطه با نبود تجهیزات تلفن ثابت در این روستا افزود:این روستا همانند ۴۰۰ روستای دیگر استان همدان زیر پوشش شبکه تلفن ثابت از طریق برقراری ارتباط بی سیم (Wireless Local Loop) قرار گرفته و در آن امکان استفاده از اینترنت  ای. دی. اس. ال نیز وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه این روستا در سه کیلومتری روستای گردشگری علیصدر قرار دارد، افزود: موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن روستای چاله‌کند در محیطی گود، اجازه نمی‌دهد مردم این روستا از امکانات اینترنت نسل چهار روستای علیصدر استفاده کنند.

ساکی عنوان کرد: با این وجود بر اساس انجام بررسی و تست‌های اینترنت درایو، هنوز هم اینترنت این روستا، از بسیاریروستا‌های دیگر استان پر سرعت‌تر است.

او با اشاره به اینکه ۱۱۰ روستای همدان مشکل اینترنت دارند، بیان کرد: با اقدامات انجام شده و رفع محدودیت‌ها، تجهیزات زیرساختی مناسب برای برقراری اینترنت پرسرعت بر اساس اولویت جمعیت روستا، در این مناطق تامین و راه اندازی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان تصریح کرد: مردادماه امسال مودم و اینترنت رایگان با ترافیک ماهانه ۳۰ گیگا بایت و سرعت ۲ مگا بیت در ثانیه توسط شرکت های‌وب برای دبستان عسگریه روستای چاله کند نصب شده است.

ساکی بیان بیان کرد: در حال حاضر در استان همدان، همراه اول ۷۱۰ جایگاه، ایرانسل ۳۰۰ جایگاه و رایتل ۴۵ جایگاه تجهیزات تلفن و اینترنت همراه را نصب و راه اندازی کرده‌اند.

او یاد آور شد: همدان از لحاظ امکانات، فیبرنوری و زیرساخت‌های مخابراتی، در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه مشکل اینترنت ۱۱۰ روستای استان نیز به زودی برطرف می‌شود، گفت: دکل‌های مخابراتی برای نصب تجهیزات اینترنت این روستاها، در ۱۰۰ جایگاه نصب شده و در صورت فراهم شدن شرایط، به‌روزترین تجهیزات مخابراتی برای این مناطق نصب و راه اندازی می‌شود

ساکی با اشاره به انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مشکلات دانش‌آموزان روستای «چاله‌کند» برای شرکت در کلاس‌های آموزش مجازی، عنوان کرد: در این روستا نزدیک به ۱۰۰ خانواده زندگی می‌کنند و پوشش اصلی اینترنت آن باکیفیت شبکه نسل ۲ (۲ G) از طریق آنتن همراه اول تامین می‌شود.

او با تاکید بر اینکه این روستا هیچ مشکلی در زمینه اینترنت ندارد، ادامه داد: با این وجود در بیشتر نقاط این روستا اینترنتنسل ۳ (۳ G) اوپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در دسترس اهالی قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان در رابطه با نبود تجهیزات تلفن ثابت در این روستا افزود، گفت: این روستا همانند ۴۰۰ روستای دیگر استان همدان زیر پوشش شبکه تلفن ثابت از طریق برقراری ارتباط بی سیم (Wireless Local Loop) قرار گرفته و در آن امکان استفاده از اینترنت  ای. دی. اس. ال نیز وجود ندارد.

ساکی با اشاره به اینکه این روستا در سه کیلومتری روستای گردشگری علیصدر قرار دارد، افزود: موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن روستای چاله‌کند در محیطی گود، اجازه نمی‌دهد مردم این روستا از امکانات اینترنت نسل چهار روستای علیصدر استفاده کنند.

او اضافه کرد: با این وجود بر اساس انجام بررسی و تست‌های اینترنت درایو، هنوز هم اینترنت این روستا، از بسیاریروستا‌های دیگر استان پر سرعت‌تر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه ۱۱۰ روستای همدان مشکل اینترنت دارند، بیان کرد: با اقدامات انجام شده و رفع محدودیت‌ها، تجهیزات زیرساختی مناسب برای برقراری اینترنت پرسرعت بر اساس اولویت جمعیت روستا، در این مناطق تامین و راه اندازی می‌شود.

ساکی تصریح کرد: مردادماه امسال مودم و اینترنت رایگان با ترافیک ماهانه ۳۰ گیگا بایت و سرعت ۲ مگا بیت در ثانیه توسط شرکت های‌وب برای دبستان عسگریه روستای چاله کند نصب شده است.

ساکی اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان، همراه اول ۷۱۰ جایگاه، ایرانسل ۳۰۰ جایگاه و رایتل ۴۵ جایگاه تجهیزات تلفن و اینترنت همراه را نصب و راه اندازی کرده‌اند.

او عنوان کرد: همدان از لحاظ امکانات، فیبرنوری و زیرساخت‌های مخابراتی، در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه مشکل اینترنت ۱۱۰ روستای استان نیز به زودی برطرف می‌شود، گفت: دکل‌های مخابراتی برای نصب تجهیزات اینترنت این روستاها، در ۱۰۰ جایگاه نصب شده و در صورت فراهم شدن شرایط، به‌روزترین تجهیزات مخابراتی برای این مناطق نصب و راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/غ

منبع ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان اینترنت رایگان مدرسه روستایی شبکه های اجتماعی راه اندازی می شود اینترنت این روستا نصب و راه اندازی روستای چاله اینترنت رایگان تجهیزات تلفن دیگر استان ۱۱۰ روستای همراه اول تلفن ثابت بر اساس نصب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۳ هزار نفر از آب شرب در روستا‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: از زمان آغاز اجرای طرح جهاد آبرسانی تا پایان سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۵ نفر در روستا‌ها از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی در قالب طرح جهاد آبرسانی برخوردار شده اند.

محمد فرهاد با بیان این مطلب اضافه کرد: طرح جهاد آبرسانی در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) - سپاه و بسیج سازندگی کردستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در طول ۳۰ ماه قرار است ۱۶۹ روستای استان از نعمت آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند شوند.

فرهاد گفت: از این تعداد روستا ۱۲۲ مورد در قالب ۶ مجتمع آبرسانی روستایی و ۴۷ تک روستا قرار دارند و در مجموع ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تا پیش از اجرای طرح جهاد آبرسانی ۷۶ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند بودند و پس از تکمیل این طرح، جمعیت بهره‌مند از آب شرب پایدار به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • مهرجان، روستایی تاریخی در خوروبیابانک+فیلم
  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • بهره مندی ۱۳ هزار نفر از آب شرب در روستا‌های کردستان
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • بازگشایی تمام محورهای روستایی معمولان با کمک سپاه لرستان
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود