Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-29@07:16:17 GMT

بی نتیجه بودن نشست اوپک قیمت نفت را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۷۴۲

بی نتیجه بودن نشست اوپک قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت خام امروز به‌دلیل افزایش نگرانی از مازاد عرضه نفت کاهش یافت. دلیل این افزایش  نگرانی، موکول شدن ادامه نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و برگزاری نشست مشترک وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک به روز پنجشنبه است.

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۴ و ۶ دقیقه امروز (سه‌شنبه، ۱۱ آذرماه) با ۲۰ سنت کاهش به ۴۷ دلار و ۶۸ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۷ سنت کاهش به ۴۵ دلار و ۷ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (دهم آذرماه)، ۴۷ دلار و ۸۸ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۴۵ دلار و ۳۴ سنت بود.

یکصدوهشتادمین نشست عادی اوپک

قیمت نفت خام امروز به‌دلیل افزایش نگرانی از مازاد عرضه نفت کاهش یافت. دلیل این افزایش  نگرانی، موکول شدن ادامه نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و برگزاری نشست مشترک وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک به روز پنجشنبه است.

ائتلاف اوپک پلاس قرار بود امروز درباره تمدید کاهش تولید نفت به‌دلیل کاهش تقاضای سوخت در پی همه‌گیری ویروس کرونا تصمیم بگیرند.

باب یاوگر، از مدیران انرژی مؤسسه میزوهو آمریکا دراین باره گفت: گمان می‌کنم که سرانجام، اوپک پلاس کاهش تولید کنونی خود را سه ماه تمدید کند.

برچسب هاافت قیمت نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: افت قیمت نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «ایزوستیا» که امروز (جمعه) منتشر شد، اظهار داشت: به هر حال ما آماده مذاکره هستیم، اما نه بر اساس «طرح صلح» ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین.

سرگئی لاوروف افزود که نشست صلح پیشنهادی [از سوی اوکراین] تا زمانی که مبناهای اساسی آن از جمله مشارکت نداشتن روسیه در آن تغییر نکند، موفق نخواهد شد.

وی با طرح این سوال که «چگونه سیاستمداری مهم در واشنگتن، بروکسل، لندن، پاریس یا برلین می‌گوید که هیچ جایگزینی برای طرح [صلح] زلنسکی وجود ندارد؟»، مفاد این طرح مبنی بر خروج روسیه از سرزمین‌هایی که تصرف کرده است را غیرقابل قبول خواند.

لاوروف گفت که با مقام‌ها و دیپلمات‌های سوئیس ملاقات کرده است و به او اطمینان داده‌اند که نشست صلحی که بِرن پذیرفته میزبان آن باشد، مشارکت روسیه را شامل می‌شود و بر اساس شرایط «واقع‌بینانه» برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که مقام‌های سوئیس به او گفته‌اند «ما درک می‌کنیم که هیچ چیز بدون حضور شما حل نمی‌شود و این [عدم حضور روسیه در نشست صلح اوکراین] ناعادلانه است» و هنگامی که این طرح به «نتیجه‌ای جمعی» تبدیل شد، از روسیه دعوت می‌شود.

لاوروف همچنین اظهار داشت که پیشنهادهای ایالات متحده برای گفت‌وگو در مورد معاملات تسلیحاتی عملی نیست.

وی با بیان اینکه «این یک شوخی است» به روزنامه ایزوستیا گفت: همه اینها به این موضوع برمی‌گردد که سیاست خارجی در ایالات متحده توسط افرادی اداره می‌شود که نمی‌دانند چگونه درگیر دیپلماسی شوند.

دیگر خبرها

  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • بورس مثبت بسته شد
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • قیمت طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • بورس قرمز شد
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۷ فروردین ۱۴۰۲
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴