Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین مهلت ثبت نام آزمون فراگیر ارشد پیام نور سال 99 فردا چهارشنبه 12 آذر است. مهلت ثبت نام آزمون فراگیر ازشد پیام نور سال 99 فردا پایان می یابد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین مهلت ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور گفت: ثبت نام بیست و یکمین دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از چهارشنبه، ۵ آذر آغاز شد و ساعت ۲۴ فردا چهارشنبه، ۱۲ آذر به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: تا ساعت ۱۱ امروز ( سه شنبه، ۱۱ آذر) در این آزمون ۳۶ هزار و ۴۱۶ نفر اقدام به ثبت نام کرده اند. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی ‌ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور روز جمعه، ۱۷ بهمن برگزار خواهد شد. داوطلبان باید از روز سه‌شنبه، ۱۴ بهمن لغایت پنجشنبه، ۱۶ بهمن با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، برای تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.  

شرایط خاص شرکت در آزمون

- داشتن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته و بالاتر که باید مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد، از شرایط اصلی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور‌ است، دانشجویانی که سال آخر مقطع کارشناسی هستند و تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند، متقاضیان ثبت نام این آزمون فقط مجاز به ثبت نام یک کد رشته امتحانی هستند.

- طلبه‌های حوزه علمیه که دوره سطح ۲ را با موفقیت گذرانده اند، می‌توانند در یکی از رشته‌های علوم انسانی ثبت نام کنند. (مدرک صادره شده طلاب و فضلای حوزه علمیه باید مورد تایید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و یا خراسان رضوی باشد). داوطبان آقا باید با توجه به مندرجات دفترچه، مشکلی از لحاظ وضعیت نظام وظیفه، برای ثبت نام آزمون نداشته باشند.

- دانشجوی نیمسال آخر دوره کارشناسی در صورتی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹  دانش آموخته شود، می‌تواند در آزمون دوره دانش پذیری شرکت کند. این داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون دوره دانش پذیری هنگام ثبت نام باید گواهی دانش آموختگی خود را ارائه کند. اینگونه داوطلبـان بایـد فرم مخصوص معدل (مندرج در انتهای همین دفترچه راهنما) مبنی بر تعداد واحد و معدل واحد‌های گذرانده را تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۹  تکمیل و نزد خـود نگه دارند تا در زمان مقتضی به مرکز محل تحصیل ارائه کنند.

- داوطلبانی که رشته کارشناسی آن‌ها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و یا مشابه نباشد، به تشخیص گروه آموزشـی مربـوط؛ موظفنـد در دوره دانشجویی علاوه بر واحد‌های مصوب مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر تا ۱۲ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.

- دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر مـورد تأییـد وزارت علوم و بهداشت و یـا دانشـجویان نیمسـال آخـر دوره کارشناسـی (بـه شـرط فارغ التحصیلی تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹)  می‌توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خویش در یک رشته گرایش از رشته‌های امتحـانی (بـه جـز رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام کنند.


 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آخرین مهلت ثبت نام آزمون فراگیر ارشد پیام نور سازمان سنجش آزمون فراگیر ارشد پیام نور آخرین مهلت ثبت نام آزمون فراگیر ارشد پیام نور مهلت ثبت نام آزمون فراگیر ارشد مهلت ثبت نام آزمون آزمون فراگیر ارشد پیام نور سال 99 کارشناسی ارشد ثبت نام آزمون مهلت ثبت نام تا تاریخ پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید مهندس امنیت اطلاعات  

خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم ملی؛ چند سال پیش تنها دارایی‌های ارزشمندی که ممکن بود در اثر سرقت از دستمان برود پول و طلا و اشیای گرانبها بود اما امروز علاوه بر این موارد نگرانی تازه‌ای را هم تجربه می‌کنیم، نگرانی برای به خطر افتادن امنیت اطلاعات‌مان. از رمزهای بانکی بگیرید تا اطلاعات و عکس‌های توی گوشی تلفن همراه و داده‌هایی که در سیستم محل کارمان ذخیره کرده‌ایم همه این موارد می‌تواند به طور غیر مستقیم به لو رفتن دارایی‌های دیگرمان بینجامد. همین موضوع هم باعث شکل‌گیری و البته پر طرفدار شدن گرایش امنیت اطلاعات در رشته مهندسی کامپیوتر شده است. امنیتی که به راحتی به دست نمی‌آید و در بسیاری از مواقع نیازمند کدنویسی‌های تخصصی است. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با این رشته آشنا شویم و ببینیم چه‌طور می‌توان به این حوزه وارد شد.    

چرا امنیت اطلاعات؟

 هدف از امنیت اطلاعات این است که ذخیره، تبدیل، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد و از انجام فعالیت‌های غیر مجاز جلوگیری شود. فعالیت‌های غیر مجاز یعنی چه؟ دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر و دستکاری اطلاعات همه و همه غیر مجاز محسوب می‌شوند.  از آنجایی که بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوین در بستر فضای مجازی و وب فعالیت می‎کنند برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعاتشان به مهندس امنیت اطلاعات نیاز دارند. غیر از این مورد همه ما که کاربران ساده اینترنت هستیم و در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف فعالیت داریم باید درباره مراقبت از اطلاعات شخصی‌مان آموزش ببینیم. خیلی‌وقت‌ها بدون این که بدانیم امکان نفوذ به اطلاعات شخصی‌مان را برای دیگران فراهم می‌کنیم و آموزش دقیق می تواند از لو رفتن اطلاعاتمان جلوگیری کند.

چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

گفتیم امنیت اطلاعات از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر است بنابراین مشخص است که یکی از مهارت‌های مورد نیاز در این حوزه کسب دانش کد‌نویسی است. کد نویسی گرچه از مهارت‌هایی است که در دانشگاه هم آموزش داده می‌شود اما یادگیری ان در سطحی که مورد نیاز کسب‌و‌کارهاست بیشتر به همت خودتان بستگی دارد. اگر حوصله نشستن زیاد پشت لپ‌تاپ و سر و کله زدن با الگوریتم‌ها و دستورهای برنامه‌نویسی را ندارد احتمالا شما برای شغل امنیت اطلاعات مناسب نیستید. در کنار کد نویسی تقویت مهارت در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی هم بسیار به کارتان می‌آید.

چه رشته‌ای در دانشگاه بخوانیم؟

رایانش امن یا امنیت اطلاعات هردو نام یکی از گرایش‌های مهندسی کامپویتر در مقطع ارشد و دکتراست. بنابراین اگر به این رشته علاقه‌مند هستید بدانید که تنها در مقطع ارشد و دکترا می‌توانید به این رشته وارد شوید. دانشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، شیراز، اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه شاهد از دانشگاه‌‍‌های دولتی هستند که این رشته را در مقطع ارشد ارائه می‌کنند.

چه‌طور وارد بازار کار بشویم؟

از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر انتظار می‌رود بتوانند در طراحی، تحقیق، به روزسازی، بهینه‌سازی، امنیت و نوآوری پیوسته با تأمین قابلیت رقابت‌پذیری بین‌المللی در سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌ای و هوشمند سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت کنند. همه صنایع و کارخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، زیر ساخت‌های محاسباتی و ارتباطی در کشور نیاز به امنیت اطلاعات دارند. بنابراین کسانی که در این رشته تحصیل کرده‌اند و مهارت‌های لازم و کافی را دارند می‌توانند در عناوین شغلی مرتبط با امنیت اطلاعات مشغول به کار شوند. بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری و ارائه‌دهندگان خدمات بورسی و ارزی هم به دلیل حساسیت بالای کارشان به امنیت قدرتمند در شبکه و زیرساخت خود نیاز دارند. بنابراین طیف گسترده‌ای کسب‌و‌کارها هستند که می‌توانند گزینه‌های شغلی خوبی برای فارغ‌التحصیلان این گرایش باشند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری