Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  مجلس  گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران گفت: ایران حُسن نیت خود را نشان داده است، اما آمریکا و ۱+۵ به تعهدات خود عمل نکردند و با خروج آمریکا اقدام مناسبی از سوی سایر طرفین اعمال نشده است و ما را معطل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: اکنون تحریم‌ها علیه کشور شدیدتر شده است و ما برای فعالیت‌های هسته‌ای، صنعتی و کشاورزی به انرژی هسته‌ای، به عنوان انرژی پاک نیازمندیم. باید در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای اقدامات لازم را انجام داد. اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرد، به میزان اقدامشان ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران اقدامی ملی است. پس از برجام کماکان تحریم‌های بانکی، دارویی و غذایی پابرجا هستند، طرح یاد شده از ورود جاسوسان به مراکز هسته ای جلوگیری می‌کند، پس نباید اجازه دهیم جاسوسان، دانشمندان ما را شناسایی و ترور کنند. همچنین رهبری فرموده بودند باید تمام تحریم‌ها لغو شود و خود رئیس جمهور اعلام کرده بود تمام تحریم‌ها بدون استثنا برداشته خواهد شد، در صورتیکه اکنون چنین چیزی را شاهد نیستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی صحن علنی مجلس یازدهم تحریم های ایران تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست

ارایل لین سیاستمدار صهیونیستی، با انتقاد از تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای ترور سردار زاهدی، این اقدام را در شرایط فعلی یک تصمیم کوته بینانه بیان می کند.

سرویس جهان مشرق - ارایل لین، سیاستمدار راستگرا و عضو حزب لیکود، در گزارشی به این موضوع میپردازد که نباید بخاطر درخواست احساسی عده ای در داخل جامعه رژیم صهیونیستی، با ایران وارد جنگ شد چرا که اکنون اسرائیل توانایی انجام چنین کاری را ندارد و عملیات ترور سردار زاهدی، یک اقدام کوته بینانه بود.

ارایل لین در این گزارش می نویسد:

«از زمان حمله ایران، فضای شکل گرفته در اسرائیل که ریشه های عاطفی آن را به راحتی می توان فهمید، این است که اسرائیل باید به حمله ایران پاسخ دهد. این فضا و اظهارات متعدد آن، از جمله برخی گزارش ها در رسانه ها، مرا به یاد کتاب "رژه حماقت" باربارا تاچمن می اندازد، که در آن او توصیف می کند که چگونه کل ملت ها، در حماقتی که توصیف آن دشوار است، در کشمکش‌های غیرضروری فرو می‌روند که به بهای ریخته شدن خون‌های زیادی از آنها تمام شد ولی هیچ سودی برای آنها نداشت.»

کشور ناقص: اکنون زمان ورود جنگ با ایران نیست

«هنگامی که تصمیم به ترور ژنرال محمدرضا زاهدی گرفته شد، این مارپیچ اغاز شد. آیا بازدارندگی یا تضعیف خاصی در طرف ایرانی ایجاد شده است؟ نه. افسران جوان‌تر از او با شور و اشتیاق بیشتر و اراده قوی‌تر برای انتقام او، جای وی را پر می کنند.»

«حقیقت این است که ما برای خودمان در نتیجه این حذف مستقیم تا حدی زیادی تهدید ایجاد کردیم، زیرا می‌دانستیم که ایران «باید پاسخ دهد». بعد از اینکه ایران واقعاً پاسخ این اقدام ما را داد، بسیاری برای حفظ غرور خود، چه در مقابل مردم ایران و چه در مقابل سایر کشورهای جهان، گفتند که ما هم «باید» پاسخ دهیم. سپس ایران به ما گفت که اگر به پاسخ آن پاسخ دهیم، پاسخی تهاجمی‌تر خواهد داد.»

«کسانی که ترور ژنرال ایرانی را تایید کردند، آیا تحولات کنونی را پیش بینی کرده بودند؟ آیا آنها به درستی ارزیابی کردند که این ما را به کجا می برد؟ اگر پاسخ مثبت است، باید بگوییم که آنها روی سرنوشت کشور شرط بندی کردند و اگر پاسخ منفی است، معلوم است که تصمیم گیری رهبران، کوته فکرانه و کوته بینانه است.»

«ما هفت ماه است که در نوار غزه در وضعیت جنگی هستیم. ربوده شدگان ما - ۱۳۳ نفر - در زیر زمین در حال نابودی هستند. ده ها هزار نفر از ساکنان شمال در خانه های خود نیستند. آیا اکنون زمان مناسبی برای جبهه سوم علیه ایران است؟ من فکر می‌کنم حتی کسانی که معتقدند جایی برای حذف این ژنرال ایرانی وجود داشت، قبول دارند که زمان‌بندی انجام شده برای این اقدام،‌ تاسف‌آور بود.»

«برای بالا بردن سطح فرماندهی ارشد نظامی و سیاسی که در ۷ اکتبر شکست خورد، نباید بر اساس نگاه احساسی "باید پاسخ دهیم" عمل کرد، بلکه باید بر اساس یک قضاوت تحلیلی که مشخص می کند در یک دیدگاه کلی، چه سود و زیان برای ما خواهد داشت،‌ عمل کرد.»

«امروز ما در واقع یک کشور ناقص هستیم. مطمئناً اکنون زمان ورود جنگ با ایران نیست، در حالی که کاملاً واضح است که ما نمی توانیم در برابر حمله ایران بدون مشارکت عملیاتی ایالات متحده و سایر کشورهای ائتلاف مقاومت کنیم.»

«ما آزاد نیستیم هر کاری انجام دهیم تا غرور فرماندهان، دولتمردان یا نیازهای عاطفی مردم را براورده کنیم. این دقیقا خط اشتباهی است که به طور مداوم در تاریخ جهان و یهودیان ثابت شده است،‌ اینکه چرا کل ملت ها به دردسر می افتند و هزینه های وحشتناکی را می پردازند که بر عموم مردم تحمیل می شود.»

دیگر خبرها

  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه