Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@23:43:17 GMT

ماسک سه لایه ۱۰۰۰ تومان شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۹۹۰۱

بنابر تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا، قیمت ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به 1000 تومان کاهش یافت.   به گزارش ایلنا از وزارت صمت، جلسه ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونین بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاههای مسئول و نظارتی، نمایندگان واحدهای تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این جلسه ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید انبوه انواع ماسک های بهداشتی سه لایه استاندارد و به تبع آن دپوی قابل توجه ماسک در کشور مواردی بشرح ذیل طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.   با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مقرر شد جهت رفاه عموم مردم ایران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک های موجود در محل انبارهای واحدهای تولیدی و شرکت های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام نماید.   همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و در راستای حمایت از مصرف کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به هزار تومان کاهش یافت و تمام مراکز عرضه از جمله داروخانه ها، فروشگاههای زنجیرهای و اینترنتی و ... مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده میباشند.   حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکتهای پخش نیز 8000 ریال تعیین شد که البته فروش به قیمت های پایینتر در این شرایط حساس قابل تشکر و تقدیر است.   بر این اساس، تمام واحدهای ذیربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت های مصوب تعیین شده می باشند و در صورت عدم رعایت قیمت های مذکور از سوی هر یک از عرضه کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحدهای متخلف و سود جود صورت خواهد پذیرفت و بویژه سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع می‌شود.   شاسان ذکر است که قیمت فروش مصرف کننده ماسک در طول سال جاری در دو مرحله از 1500 به 1300 و از 1300 به 1000 تومان توسط دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا کاهش داده شده است. لینک کوتاه: asriran.com/003BNM

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماسک سه لایه سازمان غذا و دارو سه لایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور

سرهنگ علی ملکی آهنگران در جمع نمایندگان تشکل‌های منابع طبیعی لرستان با اشاره به عملکرد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سال گذشته، بیان کرد: در مجموع ۶۷ هزار و ۱۳۱ تماس از مردم با سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ثبت شده و برای هر درخواست یک عملیات اجرایی انجام شده و عوامل گشت به بررسی و نهایتاً عملیات اجرایی پرداختند.

وی اضافه کرد: در نهایت ۳۳ هزا رو ۵۳۶ پرونده قضایی تشکیل و ۵ هزار و ۸۳۷ نفر از مجرمین و تعرض کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: همچنین در این بازرسی سه هزار و ۸۳۸ دستگاه خودرو و هزار و ۳۱۳ دستگاه تجهیزات قطع درخت نیز توقیف شده است.

ملکی آهنگران تصریح کرد: تعرض به عرصه‌ها و زمین‌های ملی یکی از موضوعاتی بوده که یگان حفاظت به آن ورود جدی داشته و در این راستا ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی خلع ید و به بیت المال برگردانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته از تعرض به ۸ هزار و ۷۰۲ هکتار از اراضی ملی پیشگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: همچنین ۱۷ هزار و ۴۷۸ پرونده برای ۴۵ هزار و ۳۱۸ هکتار در راستای تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده است.

ملکی آهنگران تاکید کرد: در کشت گیاهان ممنوعه، تعرض به عرصه‌های جنگلی و ملی و گیاهان دارویی تعارفی با کسی نداریم و بدون اغماض و با قدرت و برابر قانون با خاطیان برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برخورد‌های یگان حفاظت با افراد سابقه‌دار و سازمان یافته شدیدتر خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها