Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از عرب‌نیوز، بانک‌های مرکزی عربستان و امارات اعلام کردند که قصد دارند به صورت مشترک یک ارز مجازی منتشر کنند.

در بیانیه مشترک این دو بانک آمده است که آنها پروژه موسوم به آبر را به صورت مشترک راه‌اندازی کرده که هدف از این پروژه انتشار یک ارز مجازی مشترک بین دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از انتشار این ارز ایجاد یک نظام پرداخت دوجانبه بین عربستان و امارات است تا هم زمان تراکنش‌ها و هم هزینه‌های نقل و انتقالات بین بانکی را بین دو کشور کاهش دهد.

بانک‌های مرکزی عربستان و امارات قصد دارند در قالب این پروژه بستری را فراهم کنند تا امکان مدیریت تراکنش‌های ارزهای مجازی بین بانک‌های مرکزی دو کشور و همچنین بانک‌هایی که به این سامانه می‌پیوندند را فراهم کنند.

بانک‌های مرکزی دو کشور نسبت به نتایجی که تاکنون در طرح امکان‌سنجی به دست آمده ابراز رضایت کرده و چشم‌انداز خوبی را نسبت به تجربیات به دست آمده در قالب اجرای پروژه آبر می‌بینند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات عربستان بانک مرکزی ارز دیجیتال بانک های مرکزی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که ‏بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار متنی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند: برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

روابط عمومی ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.»

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی؛ چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی