Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کیش ، محمد شریف ملک زاده رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان "IAUP" در بازدید از خانه بومیان کیش ، نشان بین المللی گردشگری حلال را به موزه مردم شناسی خانه بومیان اعطا کرد و گفت: نکته برجسته در این مکان اصالت است؛ ما در این موزه با نحوه زندگی پیشینیان و اجداد بومیان جزیره کیش آشنا شده و متوجه اهمیت کیفیت و سلامت در نزد گذشتگان می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر اهمیت ثبت ملی و جهاتی خانه مردم شناسی بومیان کیش تاکید کرد و گفت: با ثبت ملی این مجموعه، دولت به عنوان نهاد حاکمیتی باید در بازسازی و حفظ و نگهداری آن کمک کند.

ملک زاده درباره فعالیت های سازمان جهانی گردشگری با رویکرد ویژه به گردشگری حلال افزود: این سازمان دارای شعب گسترده در جهان بوده و تنها سازمانی است که در حوزه های مختلف کالا و خدمات فعالیت می کند. رستوران ها، آژانس ها، کافی شاپ ها، هتل ها، حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی، موزه ها، کشتارگاه ها و حتی حوزه های پولی و مالی از جمله مواردی است که می توانند استاندارد تخصصی و انحصاری گردشگری حلال را از این سازمان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این سازمان مالکیت معنوی استاندارد گردشگری حلال در تمام زیرشاخه ها را به ثبت رسانده است و بر این اساس تنها سازمانی است که می تواند استاندارد گردشگری حلال را صادر کند.

وی افزود: این استاندارد در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و تمام کشورهای آسیا و خاورمیانه و حتی کشورهای آمریکای لاتین و کانادا ثبت شده و دارای اعتبار است.

ملک زاده با بیان اینکه شعار سازمان گردشگری حلال"یک جهان، یک حلال است"حلیت، کیفیت، سلامت و اصالت کالا و خدمات را از جمله ملاک ها ی اعطای استاندارد گردشگری حلال برشمرد.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور همچنین از راه اندازی دفتر منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش خبر داد و عنوان کرد : بیش از صد دانشگاه معتبر زیر نظر این اتحادیه فعالیت می کنند .

وی از تلاش برای ارائه تعریفی نوین از گردشگری در عرصه بین المللی و ثبت جهانی تئوری mft به نام خود خبر داد و افزود: بر اساس این تئوری علاوه بر سه عنصر اصلی انسان، زمان و مکان، محور دیگری به نام ارتقا روح و روان جهت کاهش استرس و آسایش روح و روان به عناصر اصلی گردشگری اضافه شد.

ملک زاده بیان داشت: در بسته های گردشگری علاوه بر فضاهای مدرن و نو، باید مکان هایی برای ارتقاء آسایش روح و روان گردشگر دیده شود. گردشگرانی ایرانی و خارجی همه به دنبال خاطره سازی هستند و با توجه به جایگاه خاطرات در زندگی انسان ها و آینده آنها باید زمینه این خاطره سازی را ایجاد کرد.

همچنین محمد جاسم پور، مدیر موزه مردم شناسی بومیان کیش اظهار کرد: هدف ما از احیا این خانه قدیمی و راه اندازی موزه مردشناسی، حفظ و نگهداری سنت ها و آداب و رسوم بومیان کیش برای نسل های بعدی و همچنین معرفی آن به گردشگران و علاقه مندان بوده است.

به گفته وی خانه بومیان به طور مستقبم برای ۲۰ نفر از بومیان جزیره و به صورت غیر مستقیم برای ده ها نفر ایجاد اشتغال کرده است.

جاسم پور همچنین از اضافه شدن فضاهای جدید در جزیره کیش نظیر اقامتگاه بومگردی و همچنین محلی برای ارائه غذاها و شیرینی های مختلف محلی خبر داد .

وی راه اندازی خانه زنان بومی با هدف ایجاد اشتغال در زمینه صنایع دستی و مواردی مانند تولید کیف های پارچه ای را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

مدیر موزه مردم شناسی کیش از مسئولان درخواست کرد که اماکن گردشگری بومی، اصیل و تاریخی در همه شهرها از جمله جزیره کیش را به گردشگران معرفی کرده و آن را در بسته های گردشگری جای دهند.

46

کد خبر 1461638

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد گردشگری حلال بین المللی مردم شناسی بومیان کیش جزیره کیش ملک زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا  رفتن به حج با ارز بیت المال از جیب فقرا حلال است؟

آفتاب‌‌نیوز :

از دیرباز در فرهنگ ایرانی رفتن به حج عملی ویژه متمکنین و متمولین بوده و اصطلاح حاجی بازاری غالباً برای شخص پولدار به کار رفته است. این مسئله بی دلیل نیست، یکی از مسائلی که تمام فرق اسلامی از شیعه و سنی بر روی آن اتفاق نظر دارند و همه مراجع تقلید به صراحت در رساله‌های خود بیان کرده اند این است که ضروری‌ترین شرط رفتن به حج استطاعت مالی است.

در مورد جزئیات  مسطتیع بودن نیز به تفصیل در رساله‌های دینی سخن گفته شده از جمله دارا بودن منزل، داشتن هزینه کامل رفت و برگشت. با این همه در ایران، حاکمیت بخش مهمی از هزینه حجاج را عملاً تقبل می‌نمایید. حجاج علاوه بر آنکه  از بیت المال کمک هزینه‌های مختلفی بابت پیش‌نیازها،  هزینه آزمایش، تهیه مدارک، ... دریافت می‌کنند، از یک رانت ویژه قابل توجه نیز برخوردار هستند و آن دریافت ارز ارزان قیمت است.

هیئت وزیران در دولت سیزدهم، نرخ ارز حج تمتع ۱۴۰۳ را بسیار کمتر از نرخ بازار آزاد تعیین کرد. بر این اساس، نرخ ارز مورد نیاز برای مخارج حج تمتع سال جاری حدود ۳۹۰۰۰ تومان محاسبه خواهد شد. با توجه به اینکه نرخ ارز در بازار آزاد بیش از ۶۰ هزار تومان است، این به این معنا است که حجاج نیمی از ارزش ارز را از بیت المال و جیب ۸۵ میلیون ایرانی دریافت می‌کنند.

با توجه به اینکه بیت المال متعلق به همه مردم است، به زبان ساده، دولت دست در جیب میلیون‌ها ایرانی فقر اعم از کولبر، سوختبر، یتیمان، زنان بی‌سرپرست و ... زده تا برای مثال به یک بازاری ثروتمند در منطقه یک تهران کمک هزینه بدهد تا به حج برود و مناسک دینی را به جای آورد.

این در حالی است که چندین انجمن پزشکی اخیراً اعلام کرده‌اند به دلیل نبود ارز برای واردات دارو، بیماران آن‌ها جان داده‌اند یا در حال مرگ هستند. پرسش این است که چنین اجحاف حقوق نابجای آیا بیشتر مردم را از دین زده نمی‌کند؟ چرا دولت خود را مکلف می‌داند در همه جزئیات مسائل دینی دخالت کند؟ مگر ایرانیان که برای قرن‌ها به سفر حج می‌رفتند از دولت و بیت‌المال کمک هزینه دریافت می‌کردند؟

حجت الااسلام محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه عملیه در این باره به آفتاب‌نیوز گفت: در خصوص اینکه آیا رفتن حج با ارز دولتی و بیت المال صحیح است یا خیر باید مراجع نظر بدهند. با این همه نظر به اینکه تدبیر‌های اقتصادی دولت من‌حیث‌المجموع که این مسئله هم جزئی از آن است غلط است یا نه؟ بنده بر این باور هستم که غلط است. در واقع سیاست‌های ارزی ما به عنوان بخشی از سیاست‌های کلان اقتصادی هیچگاه سمت و سوی صحیحی نداشته است. هیچ وقت یک تدبیر درست منطقی برای ارز وجود نداشته است. به قدری تدبیر‌های ارزی ما بد و ناصحیح است که برای فلان کالای لوکس ارز تخصیص می‌دهند و گیرنده ارز آن را در بازار آزاد می‌فروشد و بعد که افشا شد کسی هم داستان را دنبال نمی‌کند. فساد مالی هم در اینگونه گلوگاه‌ها ایجاد می‌شود. در واقع عمده فساد مالی کشور ما در پرتو ارز شکل می‌پیرد. برخی افراد خاص ارز‌های کلان می‌گیرند و در انتهای داستان آن را در بازار آزاد می‌فرشوند.

وی افزود: در خصوص تخصیص ارز به حجاج دولت باید اولویت‌ها را در نظر بگیرد، برای مثال در اسلام نجات جان انسان بر هر چیزی اولویت دارد، یعنی اگر دولت به جای تخصیص مکفی ارز به بیماران و دارو‌های نایاب و حجاج دومی را برگیزند، قطعاً خطا است و شرع و اسلام و خرد انسانی چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرد، ما شاهد هستیم که برخی بیماران و جوامع پزشکی از نبود ارز برای دارو گلایه می‌کنند، طبیعی است که اینگونه مصارف قطعاً از تخصیص ارز به حجاج واجب‌تر است. متاسفانه در جامعه ما به دلیل مشکل دارو و درمان بسیاری در حال جان دادن هستند، دارو‌های خاص گران و نایاب است و ارز هم بهینه تخصیص نمی‌یابد، یا داروی سرطانی وجود ندارد یا به قدری گران است که شخص ناچار است به قیمت گزاف در بازار تهیه کند، این سیاست بسیار غلطی است که ما مسئله درمان را کم توجهی کنیم و ارز حج را مقدم بدانیم.

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند
  • (تصاویر) سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا
  • (تصاویر) پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا
  • آیا  رفتن به حج با ارز بیت المال از جیب فقرا حلال است؟
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود