Web Analytics Made Easy - Statcounter

انقلاب در تجارت با فعال شدن سامانه جامع تجارت، افزایش ظرفیت تولیدات داخلی مواد اولیه ماسک در کشور، پاسخ به ۶۸ پرسش مهم پیرامون سهام عدالت، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۱۱ آذر شبستان به شرح زیر است:

موافقت شورای اقتصاد با انتشار اوراق مشارکت برای احداث قطار حومه‌ای سه شهر

جلسه شورای اقتصاد، روز دوشنبه دهم آذرماه به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه با تاکید بر اهمیت موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت از سازمان برنامه و بودجه خواست تا پیگیر مصوبات شورای اقتصاد در خصوص پیشگیری از هدر رفت انرژی باشد.

وی، بهینه‌سازی در مصرف انرژی را مطالبه رهبر معظم انقلاب و از مسیرهای مهم توسعه کشور خواند که می‌تواند، صرفه‌جویی در منابع و نیز ایجاد اشتغال به ویژه در بخش‌های خدماتی را در پی داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر استفاده از منابع فاینانس خارجی برای پیشبرد طرح‌های توسعه کشور تاکید و در عین حال از مدیران شرکت‌های داخلی خواست تا نسبت به داخلی‌سازی و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های شکل گرفته در کشور تلاش بیشتری کنند.

جهانگیری ضرورت حمایت از تجار و صادرکنندگان کشور و حفظ بازارهای صادراتی را خاطرنشان کرد و از وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خواست با حساسیت بیشتری موضوع تسهیل صادرات کالاها و تامین نیازهای داخلی را در دستورکار قرار دهد.

 

افزایش ظرفیت تولیدات داخلی مواد اولیه ماسک در کشور/ خودکفایی در تولید مواد اولیه موردنیاز لباس‌های کاورال کادر درمان

افسانه محرابی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ظرفیت تولیدات داخلی مواد اولیه تولید ماسک بهداشتی درمانی در کشور خبر داد و اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و در دستور کار قرار گرفتن استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی و همچنین سرمایه‌گذاری در این حوزه، به خودکفایی در تولید مواد اولیه موردنیاز ماسک و لباس‌های کاورال مخصوص کادر درمان در کشور دست‌یافته‌ایم.

 

وی افزود: با استفاده کامل از ظرفیت‌های داخلی، اکنون تولیدکنندگان کشور قادر به تولید مواد اولیه برای روزانه حداقل 20 میلیون عدد ماسک می‌باشند.

 

محرابی ادامه داد: در حال حاضر نیز طرح‌های توسعه و ایجادی در زمینه تولید Melt Blown (لایه منسوج نبافته ملت بلون) به‌عنوان مهم‌ترین لایه ماسک، با همت بخش خصوصی در دست راه‌اندازی و بهره‌برداری است و پیش‌بینی می‌گردد طی دو ماه آتی شاهد افزایش ظرفیت 2 برابری در تولید این کالا در کشور باشیم.

 

پاسخ به ۶۸ پرسش مهم پیرامون سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با انتشار مطلبی به ۶۸ پرسش مهم در رابطه با موضوعات پیرامون سهام عدالت به ویژه آزادسازی این سهام و روش‌های آن پاسخ داد.

۱- سهام عدالت چیست؟

سهام مربوط به ۴۹ شرکت سرمایه پذیر است که بر اساس مصوبات هیات وزیران به مشمولین سهام عدالت واگذار شده است. لیست و اطلاعات مربوط به شرکتهای مزبور در سامانه اینترنتی سهام عدالت درج شده است.

۲- چه کسانی سهام عدالت دارند؟ چه گروه هایی مشمول سهام عدالت شدند؟ چرا؟ مرجع تشخیص مشمولین سهام عدالت کجا ست؟

مشمولین سهام عدالت در مقاطع گذشته بر اساس مصوبات ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت در ۱۸ گروه تعیین و نهادهای متولی این گروهها نیز در ستاد مزبور مشخص شده  اند که در نهایت بر اساس اطلاعات ماخوذه از نهادهای مذکور سهام عدالت به این گروهها تخصیص داده شده است. در حال حاضر بیش از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت اند.

۳- آیا همه کسانی که برگه های سهام عدالت را دارند سهامدار محسوب می شوند؟

خیر، برگه های سهام عدالت ملاک نیست. اشخاصی که با در دست داشتن برگه های دعوتنامه سهام عدالت و سایر مدارک لازم تشریفات ثبت نام را در بازه زمانی تعیین شده (تا پایان اسفندماه ۱۳۹۴) انجام داده و مشخصات انها در سامانه سهام عدالت درج شده باشد مشمول سهام عدالت اند.

۴- آیا سهام عدالت شامل همه افراد خانوار می شود و یا فقط سرپرست خانوار؟

سهام عدالت شامل تمام افرادی است که در زمان ثبت نام اولیه اسامی آنها در فرم جمع آوری اطلاعات تکمیل و ارسال شده و دعوتنامه سهام عدالت نیز برایشان صادر شده و فرآیند ثبت نام آنها طی شده است.

۵- ارزش سهام عدالت چقدر است؟

ارزش سهام عدالت کلیه مشمولین مطابق میزان اعلامی در صورتحساب مندرج در سامانه سهام عدالت به نشانی WWW.SAMANESE.IR متفاوت بوده است.

 

انقلاب در تجارت با فعال شدن سامانه جامع تجارت

علی مویدی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه درسال ۸۱ با دستور مقام معظم رهبری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شکل گرفت افزود: تا سال ۹۲ فاقد قانون برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودیم و در سال ۹۲ با پیگیری دولت و مجلس وقت قانون خاص مبارزه با قاچاق کالا و ارز وضع شد.


وی با اشاره به اینکه شاهکار این قانون، موضوع پیشگیری است ادامه داد: در موضوع پیگیری مواد قانونی ۵ و ۶ به صراحت در جهت راه اندازی سامانه‌ها ذکر شده است که به منظور شفاف سازی روال سازی و ایجاد یک تجارت امن و سالم این سامانه‌ها است.


مویدی گفت: در سال ۹۷ برنامه‌ای که طراحی شد چگونگی عملیاتی کردن سامانه‌ها بوده است که امروز بعد از ۳ سال با یک تلاش شبانه روزی بخشی از این دستاورد توسط ریاست جمهوری افتتاح شد.

 

وی ادامه داد: در فرآیند طراحی سامانه‌ها چهار گام تحلیل، طراحی، پیاده سازی و استقرار را تعریف کردیم که البته امروز در مرحله استقرار هستیم.


رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در طول سه سال حدود ۱۳ هزار نفر ساعت کار توسط ۲۶ دستگاه عضو ستاد انجام گرفته است و سامانه‌ها از نظر طراحی، پیاده سازی و استقرار آماده شده و بسیاری از سامانه‌ها با هم مرتبط شده اند.


وی افزود: اگر بخواهیم به صد در صد استفاده از این سامانه‌ها برسیم موضوع داده‌ها را پیش رو داریم که بخش عمده آن وصل شدند و خروجی آن در فرآیند تجارت خارجی کاملاً محسوس است.

 

مویدی درباره صدور کارت برای بازرگانان ادامه داد: در مرحله کارت، موضوع اعتبار سنجی و سطح بندی عملیاتی شده است.


وی با بیان اینکه یکی از دستاورد‌های بزرگ این سامانه ها، ساماندهی کارت بازرگانی بود گفت: در گذشته و در هر نقطه از کشور بنام هر شخصی با مسئولیت حقوقی و حقیقی کارت بازرگانی صادر می‌شد، ولی در حال حاضر با این ساماندهی اهلیت و شایستگی یک فرد با عنوان بازرگان باید مشخص شود و سپس کارت متناسب با سطح فعالیت آن صادر شود.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان/دلار ۲۵ هزار تومان

امروز (سه شنبه ۱۱ آذر) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۵ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۸۶ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان است. سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

 

امروز (سه شنبه ۱۱ آذر) در بازار ارز دلار ۲۵ هزار تومان، یورو ۲۹ هزار و ۹۰۱ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۲۸۶ تومان، یوان چین ۳۹۰۰ تومان و لیر ترکیه ۳۲۶۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۱۰ آذر) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۳ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهیا جهانی ۱۷۷۱ دلارف سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۹۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (دوشنبه ۱۰ آذر) در بازار ارز دلار ۲۴ هزار و ۵۵۱ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۳۵۱ تومان، پوند ۳۳ هزار و ۷۸۲ تومان، درهم امارات ۶۹۱۶ تومان، یوان چین ۳۸۴۰ تومان و لیر ترکیه ۳۲۱۰ تومان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار مبارزه با قاچاق کالا و ارز سکه بهار آزادی طرح جدید پیرامون سهام عدالت عیار یک میلیون ۶۸ پرسش مهم سهام عدالت گرم طلای هزار تومان سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی

به گزارش خبرنگار مهر، مواد موثره دارویی را می‌توان گرانیگاه صنعت داروسازی تلقی کرد، زیرا بدون تولید مواد دارویی، صنعت داروسازی نیز دچار مشکل خواهد شد. از همین رو، وابستگی صنعت داروسازی به مواد اولیه و موثره، قابل چشم پوشی و انکار نیست. در این بین، برخی کشورها در دنیا فقط تولید کننده مواد موثره هستند و کمپانی‌های بزرگ داروسازی به تولیدات آنها وابسته‌اند.

وضعیت صنعت داروسازی ایران نیز با توجه به اینکه در تولید مواد موثره و اولیه دارویی به سمت رشد و توسعه حرکت می‌کند، نکته مثبتی است که می‌تواند داروسازی کشورمان را در زمره کشورهای قدرتمند در تولید دارو قرار دهد. در حال حاضر، ۵۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو در کشور، وارداتی است و ۵۰ درصد دیگر در داخل تولید می‌شود.

در همین حال، برگزاری نمایشگاه دارویی، بهترین فرصت برای ارائه توانمندی صنعت داروسازی ایران به مخاطبان نمایشگاه است که اصولاً از صاحبان و مدیران دارویی در داخل و خارج از کشور هستند. قرار است ششمین نمایشگاه بین المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، در روزهای ۱۴ الی ۱۷ تیر ۱۴۰۳ در شهرآفتاب برگزار شود.

حسن نعمت طلب بازرس سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: نمایشگاه محلی برای رویارویی تولید کنندگان و مصرف کنندگان مواد اولیه دارویی و صنایع وابسته است. این فرصت، باعث می‌شود تا این دو گروه از آخرین دستاوردها و نیازمندی‌های یکدیگر آگاه و بهره‌مند شوند.

وی افزود: حضور شرکت کننده‌های خارجی در این رویداد بزرگ نیز منجر به آشنایی بیشتر فعالان صنعت مواد دارویی خواهد شد.

نعمت طلب، این نمایشگاه را مکانی برای نمایش توانمندی‌های داخلی و پیشبرد صادرات دانست و گفت: حضور حداکثری فعالان دارویی در این نمایشگاه راهگشای رسیدن به اهداف صنعت داروسازی کشور است.

سیدمحمدرضا موسوی نایب رئیس سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، با اشاره به برگزاری موفق پنج دوره از نمایشگاه بین المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، اظهار داشت: حضور شرکت‌های تأمین زنجیره دارو در این رویداد اتفاقات خوبی را رقم زده و صنعت پایه در کشور مورد توجه واقع شده است.

وی افزود: ما برای کسب بازارهای صادراتی راهی به جز رفتن به ابتدای زنجیره نداریم، در این سال‌ها نمایشگاه با جذب شرکت ملی پتروشیمی و سایر سازمان‌ها این موضوع را نهادینه کرده است. امروز صنعت تولید مواد موثره دارویی مورد اعتماد صنایع دارویی کشور است و در این موضوع نمایشگاه به عنوان ویترین صنعت نقش خود را ایفا نموده است.

موسوی گفت: تمرکز بر بازارهای هدف صادراتی باید جزو مأموریت‌های نمایشگاه ششم در سال جاری باشد تا بتوانیم صنعت مواد موثره را به کشورهای هدف نشان دهیم.

در همین حال، شهریار امیدوار عضو هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، اظهار داشت: سال‌ها قبل که سندیکا در حال تأسیس بود، شاید همکاران زیادی به رونق صنعت مواد موثره دارویی امیدوار نبودند، اما حوزه ماده اولیه توانست در قالب نمایشگاه مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، خودنمایی کند.

وی افزود: صنعت ماده اولیه دارویی، یکی از صنایعی است که از صفر شروع کرد و امروز، مولکول‌های بسیاری در تولید دارو ساخته می‌شود که نشان می‌دهد جایگاه صنعت مواد اولیه دارویی در کشور، در حال پیشرفت و ارتقا است.

امیدوار گفت: امروز در نقطه‌ای هستیم که صنعت ماده اولیه در حال عمیق‌تر شدن است. زیرا، دنیای آینده با چالش کمبود منابع مواجه خواهد شد. در حالی که ما از منابع کافی برخورداریم و این مهم، مزیت کشور ما خواهد بود.

وی افزود: ما باید بتوانیم با قدرت‌های تولید کننده مواد اولیه دارویی در جهان رقابت کنیم و البته، راه آسانی نخواهد بود.

اوژن آهنی عضو کمیته بسته بندی سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی، گفت: این رویداد می‌تواند فضای ارتباط با شرکت‌های داروسازی را مهیا سازد و به توسعه فعالیت‌ها و همچنین هم افزایی هرچه بیشتر در فضای کنونی جامعه کمک نماید. امیدوارم تمامی فعالان صنعت دارو در این نمایشگاه مشارکت حداکثری داشته باشند تا شاهد توسعه صنعت باشیم.

کد خبر 6084039 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • ایلان ماسک: سیستم کمک‌راننده تسلا احتمالاً به‌ زودی وارد چین می‌شود