Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در جلسه پیگیری اجرای طرح‌های توسعه ارتباطات و اینترنت در استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در سال ۹۶ بخش عمده‌ای از مناطق روستایی در کشور اینترنت نداشتند، اگر بلای کرونا در سال‌های قبل مثلا سال ۹۵ به وجود می‌آمد، با وجود عدم دسترسی به اینترنت، چه اتفاقاتی می‌افتاد و چه میزان از دانش آموزان در سطح کشور از تحصیل باز می‌ماندند و چه میزان سلامت افراد به دلیل عدم گسترش اینترنت، دچار مشکل می‌شد؟

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای گسترش ارتباطات در سطح کشور انجام شده است، اظهار داشت: در مواردی تصاویری منتشر می‌شود که در یک منطقه‌ای اینترنت وجود ندارد، متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی که بعضا بودجه خود را هم از نهاد‌های انقلابی می‌گیرند، شروع می‌کنند به نقد کردن که حق هم دارند، ولی خدمات انجام شده را منعکس نمی‌کنند و ضد انقلاب هم از این وضعیت سواستفاده و سیاه نمایی می‌کند که انگار هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشتر بخوانید: تضعیف اینترنت موبایل با تصرف غیرقانونی آنتن‌هاآذری جهرمی گفت: البته انعکاس کاستی‌ها و کمبود‌ها از سوی رسانه‌ها یک فرصت است و من به همکاران گفته ام که هر عکسی که منتشر می‌شود، مشکل را پی گیری کنند چرا که مردم وقتی می‌بینند یک مسئول با همه ظرفیت هایش برای حل مشکل و اشکالات پای کار است، خشنود می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آنانی که سیاه نمایی می‌کنند به تصور باطل خودشان علاقه‌مند هستند چنین منعکس کنند که این مجموعه کارایی و دلسوزی ندارد، ولی ما از همین فرصت برای نمایش کارآمدی استفاده می‌کنیم.

استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌ها قرار بود تا پایان آبان امسال ۴۴ سایت توسعه شبکه ارتباطات درمناطق روستایی این استان راه اندازی شود، گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۷۰ سایت تا کنون در استان راه اندازی شده است که در نتیجه آن ۹۵ روستا تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

فتح الله حقیقی خاطرنشان کرد: بر پایه برنامه تدوین شده، ایجاد و ارتقای ۹۹ سایت برای گسترش اینترنت در مناطق روستایی استان تا پایان امسال هدف گذاری شده بود که با وجود اقدامات و پی گیرها، عملیاتی شدن آن‌ها پیش از موعد و در دهه فجر به تمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه با تکمیل و راه اندازی و ارتقای این سایت ها، ۱۵ هزار خانوار و ۲۵۰مدرسه روستایی در استان زنجان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند، افزود: برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

حامد سرائی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه در اجرای مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان، جلوتر از برنامه هستیم، گفت: تا کنون با اجرای طرح ها، بیش از ۱۱ هزا خانوار روستایی در این استان با جمعیت ۳۸ هزار نفر به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده اند.

طی سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به زنجان در شهریور امسال، مقرر شد توسعه شبکه ارتباطات در مناطق روستایی فاقد اینترنت این استان در سه مرحله تا پایان امسال عملیاتی شود. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اینترنت وزیر ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، ابوطالب دارائی در تکمیل این خبر گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال کافو مسی بلوار ۱۷ شهریور با حداکثر ظرفیت ۱۲۰۰ مشترک به کافو نوری برگردان شد.

سرپرست مدیریت مخابرات شهرستان سمنان تصریح کرد: با تلاش پرسنل حوزه شبکه مخابرات سمنان، در حال حاضر ۹۰۰ مشترک این محدوده تحت پوشش این کافو، از خدمات تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر بهره‌مند شدند.

وی افزود: از جمله مزایای این عملیات، آماده‌سازی بستر برای تأمین نیازهای ارتباطی و ارائه خدمات پیشرفته سرویس‌های تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت خانگی، افزایش ظرفیت پهنای باند و پایداری سیستم‌های مخابراتی برای مشترکین این منطقه می‌باشد.

دارائی خاطرنشان کرد: طی این عملیات، علاوه بر برگردان بستر ارتباطی مشترکین از کافوی مسی بر روی فیبرنوری، ظرفیت‌سازی برای ارائه سرویس دیتا بر بستر این شبکه امن و پرسرعت نیز انجام شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897880

دیگر خبرها

  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان