Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، کاظم حسین زاده با اشاره به اینکه بخش شهداد دارای یک هزار کارگاه انفرادی صنایع دستی است، افزود: طی بازدیدی که در روزهای اخیر از کارگاه‌های صنایع دستی انجام شده بیش از یک هزار نفر هنرمند در این کارگاه‌ها به تولید صنایع دستی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و عدم به روز بودن اطلاعات هنرمندان صنایع دستی در زمینه معرفی و فروش صنایع دستی از مهمترین مشکلات هنرمندان بخش شهداد است که با شناسایی بیشتر این هنرمندان می‌توان آنها را مورد حمایت قرار داد.

حسین زاده بیان کرد: این طرح حمایتی شامل صدور پروانه تولید، ارائه خدمات بیمه عشایری و روستایی و تسهیلات مشاغل خانگی و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های سراسری و بین المللی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهداد یکی از مقاصد اصلی گردشگران ورودی به استان کرمان است، افزود: با توجه به این موضوع تولید و فروش صنایع دستی موجب توسعه و آبادانی روستاهای مختلف این بخش همچون حجت آباد، ابراهیم آباد، ملک آباد، شفیع آباد و رودخانه شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه به راه اندازی سازمان مردم نهاد «گوجینو» توسط زنان هنرمند صنایع دستی بخش شهداد اشاره کرد و گفت: این سازمان با شعار «ما زنان تشکل گوجینو برای احیا قنات‌هایمان می‌دوزیم، می بافیم، می‌سازیم، می‌کاریم و حفاظت می کنیم» به تولید صنایع دستی می‌پردازند و ۱۵ درصد از درآمد فروش صنایع دستی را صرف احیا قنوات می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان عضو این تشکل ۱۵۰ نفر هستند و در رشته‌های حصیر بافی، سیس بافی و پته دوزی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: تا کنون پنج قنات توسط این تشکل لایروبی و احیا شده است.

کد خبر 5085330

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان صنایع دستی قنات کویر شهداد ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز بارش برف محدودیت های کرونایی بارش باران کرمانشاه ترور دانشمندان هسته ای شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان عکس استانها شهرستان کرج فروش صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی از امروز (پنجشنبه) در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نمایشگاهی که در سال ١٤٠٣ برگزار خواهد شد، نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی، سوغات با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه از ششم تا دهم اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار خواهد شد.

طحانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدید کنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدید کنندگان تمهیداتی انجام شده است.

کد خبر 747705

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی