Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:06:46 GMT

آمار فوتی کرونا در استان اردبیل همچنان ۲ رقمی است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۰۸۴۷

آمار فوتی کرونا در استان اردبیل همچنان ۲ رقمی است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سه روز پیش تعداد فوتی‌های کووید .۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه روز رسید ولی امروز با وجود کاهش ۱۵ نفری، تعداد فوتی‌ها همچنان ۲ رقمی است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تعداد افراد بستری جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل نیز با ۲۳ نفر افزایش نسبت به روز گذشته به ۸۷ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برابر آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان به یک‌هزار و ۶۶ نفر رسیده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذر ماه با ۲۲ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسیده است.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، نیر و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، سرعین، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در ادامه وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در این استان، هم‌اکنون ۴۷۳ فرد مبتلا به کووید .۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری بوده و تحت مداوا قرار دارند که این آمار ۳۰ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید .۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل هم که طی سه هفته اخیر افزایش یافته، به ۷۶ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید .۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۷۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در این استان نگران‌کننده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا بویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل سرد سال و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: با توجه به روند رو به صعود و روزانه شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار تا یک ماه پیش در وضعیت پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود ۶ هفته قبل روند صعودی ابتلاء آغاز شده که ادامه دارد.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل، تابستان امسال به ۴۳۲ مورد رسیده بود که این رکورد در روزهای اخیر شکسته و ۹ روز پیش به ۵۰۳ مورد رسید.

هم‌اکنون با تکمیل ظرفیت پذیرش مبتلایان جدید کرونا و با ادامه روند فعلی، فشار مضاعفی بر مراکز درمانی استان اردبیل در خصوص پذیرش و درمان مبتلایان کرونا وارد شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت اخبار کنکور مراکز درمانی استان اردبیل کرونا در استان اردبیل دانشگاه علوم پزشکی کرونا در این استان استان اردبیل بیماری کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ فریدون قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شده است که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی‌ کنند.
وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمند سازی معابر اظهار کرد : تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته، بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با  اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافته است؛ برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه جاری ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاده که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

 

دیگر خبرها

  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران