Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو ساکی در نشست صمیمی با معاونان و کارشناسان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های همکاران مرکز در شرایط شیوع کرونا موفق به تحلیل شاخص‌های کمی و کیفی منتخب، سنجش ملی شایستگی‌های دانش‌آموزان و تهیه و تدوین گزارش جامع پایش و ارزشیابی ملی نظام آموزشی با رویکرد تضمین کیفیت شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکی با اشاره به طرح جامع برگزاری الکترونیکی امتحانات افزود: در این طرح ارسال سؤالات و تصحیح پاسخ برگ‌ها به‌صورت الکترونیکی بوده و پس‌ازآن نتایج امتحانات نهایی مورد تحلیل قرار می‌گیرد. سپس بازخورد نتایج و تحلیل‌ها، جهت تشکیل کمیته بهبود کیفیت برای اصلاح برنامه‌ها و فرایندهابه سیاست‌گذاران، برنامه ریزان و مدیران آموزش‌وپرورش ارائه می‌شود. همچنین سؤالات امتحانات نهایی به‌منظور بهره‌برداری در طراحی سؤالات استاندارد و اصلاح محتوای آموزشی و روش‌های تدریس تحلیل می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ضمن بیان اقدامات انجام‌شده در خصوص طرح جامع نظارت بر فعالیت‌های حوزه سنجش و ارزشیابی سراسر کشور گفت: این مرکز موفق شده است با همکاری دانشگاه شهید رجایی، رابطه عوامل مؤثر بر کیفیت‌بخشی آموزش علوم پایه (ریاضی، شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی) را با نتایج امتحانات نهایی بررسی کند و بر اساس نتایج آن، دستورالعمل‌های اجرایی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی را به‌روزرسانی نماید.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی به‌منظور ارتقای کیفیت روش‌های تدریس و ارزشیابی معلمان، طراحی سامانه آزمون آنلاین با همکاری دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، مطالعه و طراحی مدل‌های سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در زیست‌بوم کرونا، طراحی و چاپ گواهینامه‌های پایان تحصیلات دوره متوسطه با ضرایب امنیتی لازم در پیشگیری از ایجاد سوابق و صدور مدارک تحصیلی جعلی، جمع‌آوری الکترونیکی اطلاعات و سوابق هویتی و تحصیلی دانش‌آموزان از سال ۱۳۸۴ تاکنون و ارسال به سازمان سنجش آموزش کشور، از برنامه‌ها و اقدامات مهم انجام‌شده در این مرکز است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: برنامه‌ریزی و طراحی سؤالات امتحانی ۵۷۹ عنوان درسی برای امتحانات نهایی داخل کشور و یک هزار و ۶۷۱ عنوان درسی برای امتحانات خارج کشور در نوبت‌های خرداد، شهریور و دی‌ماه ۱۳۹۹، برنامه‌ریزی و ساماندهی ۸ هزار و ۳۷۶ حوزه اجرا و ۵۲۳ حوزه تصحیح جهت شرکت ۸۶۸ هزار و ۴۳۷ دانش‌آموز در امتحانات نهایی نوبت‌های خرداد، شهریور ۱۳۹۹، برنامه‌ریزی و ساماندهی ۲ هزار و ۸۰۴ حوزه اجرا جهت حضور ۲۱۳ هزار و ۸۸ دانش‌آموز پایه هفتم و ۱۱۷ هزار و ۵۲۸ دانش‌آموز پایه دهم در آزمون‌های ورودی استعدادهای درخشان ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی و ساماندهی ۳ هزار و ۲۲۲ حوزه اجرا جهت حضور ۹۲ هزار و ۱۰۴ داوطلب مرحله اول المپیادهای علمی و برنامه‌ریزی و ساماندهی حوزه‌های اجرا برای ۳۴ درصد داوطلبان حضور در آزمون سراسری از دیگر برنامه‌ها و اقدامات مهم انجام‌شده در این مرکز است.

ساکی برگزاری موفق ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۹۴۴ میلیون نفر- درس امتحانات نهایی در نوبت‌های خرداد و شهریور ۹۹ به شیوه حضوری در سراسر کشور در شرایط شیوع بیماری کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اولویت حفظ سلامتی دانش‌آموزان و کارکنان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی عنوان و تصریح کرد: صرفه‌جویی در زمان، نیروی انسانی و هزینه‌های برگزاری امتحانات نهایی داخل و خارج کشور و نیز ارتقاء امنیت و صیانت از سؤالات با استفاده از روش ارسال الکترونیکی سؤالات از ستاد به حوزه‌های اجرای امتحانات در سراسر کشور و مدارس ایرانی خارج از کشور و طراحی نمون برگ‌های گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی، مدارس استثنایی و دیپلم افتخاری ایثارگران و دانش‌آموزان تطبیقی خارج از کشور با اعمال ضریب امنیتی تنها با تلاش همکاران این مرکز امکان‌پذیر شده است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به کاهش جعل در سوابق تحصیلی با راه‌اندازی سامانه فارغ‌التحصیلان (امین) و تأییدیه تحصیلی با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: با چاپ یک‌میلیون و ۳۷۷ هزار گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی با ۱۰ شاخص امنیتی مورد تائید دستگاه‌های ذیصلاح موفق به پیشگیری از صدور مدارک تحصیلی جعلی شدیم.

وی گفت: بازدید از ۲۹۰ واحد آموزشی در قالب طرح نظارت جامع به‌منظور بررسی نحوه اجرای آیین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، ارزیابی ۱۷۰ گزارش تجربیات برتر رسیده به دبیرخانه کشوری جشنواره، ساماندهی اطلاعات هویتی و نمره‌ای فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه (شاخه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) به تعداد یک‌میلیون و ۵۰ هزار دانش‌آموز، حذف ارسال فیزیکی سؤالات امتحانی و کاهش هزینه‌ها و ارتقای ضریب امنیت ارسال سؤالات امتحانی، تدوین گزارش اولیه پایش و ارزشیابی نظام آموزشی با رویکرد تضمین کیفیت بر اساس ۹۵ شاخص کمی و تدوین گزارش اولیه تحلیل عملکرد دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به‌منظور بررسی عملکرد نظام آموزشی از دیگر دستاوردهای این مرکز در طی یک سال تحصیلی است.

کد خبر 5085397 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش امتحانات نهایی محسن فخری زاده ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران محدودیت های کرونایی وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی شورای شهر تذکر به شهردار تهران شهر تهران امداد رسانی وضعیت راهها تصادفات رانندگی میدان میوه و تره بار مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی برنامه ریزی و ساماندهی امتحانات نهایی دوره متوسطه دانش آموزان برنامه ها دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی

مهدی مروج گفت: میزان تعهد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان در مراکز و آموزشگاه‌های مرتبط شهرستان گناباد طی سال گذشته ۲۴ هزار نفر ساعت بود ولی به ۹۰ هزار نفر ساعت افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به رشد ۲۰۴ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گناباد طی سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: میزان تعهد دانشجویان از فراگیری آموزش‌های فوق ۱۲ هزار نفر ساعت بود در حالی که ۲۴ هزار و ۴۷۱ نفر ساعت محقق شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: میزان تعهد آموزش‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای زنان سرپرست خانوار این شهرستان هم طی سال گذشته پنج هزار نفر ساعت بود در حالی که ۱۲ هزار و ۹۷۹ نفر ساعت و ۲۶۰ درصد بیشتر از تعهد، دوره‌های آموزشی برگزار شد.

مروج با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معتادان بهبودیافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، افراد دارای معلولیت و زندانیان شهرستان گناباد علت آن را کاهش نیازسنجی و تقاضای سازمان‌ها و ادارات متقاضی و علاقه مندی این افراد و یا کمبود مربی و نیروی انسانی برای آموزش این بخش برشمرد.

وی ادامه داد: ۴۱۸ هزار و ۴۳۱ نفر - ساعت آموزش برای متقاضیان مهارت آموزی شامل ساکنان مناطق روستایی، سربازان وظیفه، آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد)، زنان خانه دار، دانش آموختگان دانشگاهی، معتادان بهبود یافته، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، دانش آموزان، دانشجویان، زندانیان ندامتگاه، افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار در ۱۴ گروه هدف آموزشی در گناباد برگزار شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر روان سازی کسب و کار بخش خصوصی ۲۴۸ هزار و ۴۶۶ نفر - ساعت از مجموع آموزش‌های سال گذشته در گناباد در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خصوصی ارایه شد.

مروج افزود: از مجموع ۲ هزار و ۹۷۲ نفر که پارسال در آزمون‌های فنی و حرفه گناباد شرکت کردند هزار و ۴۹۵ نفر موفق به کسب گواهینامه مهارت شدند و ۴۷۲ نفر نیز در آزمون‌های اصناف شرکت و موفق به کسب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شدند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار ۴۰ نفر از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای برتر گنابادی که طی پنج سال قبل پس از کسب مهارت‌های لازم، کارآفرین شده و برای تعدادی دیگر شغل ایجاد کرده بودند قدردانی شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد از راه اندازی ۱۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای جدید طی سال گذشته در شهرستان گناباد خبر داد.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد یکی از مراکز قدیمی این شهرستان در سال ۱۳۵۳ با نام صندوق کارآموزی فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز هم اکنون دارای چهار مرکز آموزشی ثابت مخصوص زنان و مردان و امکانات و تجهیزات در رشته‌های مهارتی از جمله کارگاه اتومکانیک، کارگاه خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین، کارگاه برق خودرو، کارگاه plc برق، جوشکاری، تاسیسات، سفال، چوب، گوهرتراشی، رباتیک، شبکه هوایی، جاجیم، صنایع غذایی، معرق و منبت است.

افزون بر ۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناباد نیز در رشته‌های هنر‌های تجسمی، صنایع غذایی، طراحی، فناوری اطلاعات، معماری ساختمان، امورمالی و بازرگانی، خدمات آموزشی، کامپیوتر، حسابداری، عمران، مدیریت خانواده، خیاطی و رباتیک فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • آزمون‌های شبه نهایی کاملاً مشابه آزمون‌های نهایی برگزار می‌شوند
  • تجهیز ۹۰ سالن برای امتحانات نهایی در استان ایلام
  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی