Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌‌ای به معاونین درمان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر جلوگیری از حضور همراهان بیمار در تمامی بخش‌‌های بیمارستانی تأکید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌‌ای به معاونین درمان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن تاکید بر جلوگیری از حضور همراهان بیمار در تمامی بخش‌‌های بیمارستانی به منظور پوشش خدمات رفاهی و شخصی بیماران، بر استفاده از ظرفیت نیروهای بهیاری، پرستاری و همچنین نیروهای داوطلب کمک بهیار یا خدماتی در امر تغذیه، مراقبت و انتقال نمونه‌های گرفته شده از بیمار به آزمایشگاه، تصویربرداری و سایر امور مرتبط، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است:

معاونین محترم درمان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور

احتراماً به استحضار می‌‌رساند در خصوص حضور همراه در کنار بیماران مبتلا به کووید 19 جهت پوشش خدمات رفاهی و شخصی به بیماران با عنایت به اینکه حضور همراه در کنار بیمار کووید 19 خطر انتقال بیماری به فرد همراه، خانواده و جامعه را بسیار بالا می‌برد، انتظار می‌رود طبق تاکیدات قبلی از حضور همراهان در تمامی بخش‌‌های بیمارستانی جلوگیری شود و هرگونه خدمات مورد نیاز بیماران عزیز در امر تغذیه، مراقبت و انتقال نمونه‌های گرفته شده از بیمار به آزمایشگاه، تصویربرداری و سایر امور مرتبط، تنها توسط نیروهای بهیاری و پرستاری انجام شود.

بدیهی است در صورت امکان می‌توان از طریق نیروهای داوطلب کمک بهیار یا خدماتی نظیر داوطلبین هلال احمر، نیروهای داوطلب جهادگر بسیجی و ... استفاده کرد.

نمکی: پیک زمستانی کرونا را پیش‌‌رو داریم/ایستاده ایم تا به فوتی های تک رقمی برگردیمنمکی: صدور اجازه تست انسانی یکی از واکسن های ایرانی کرونا/ واکسن را برای 21 میلیون نفر تأمین می کنیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان بهداشت و درمان وزارت بهداشت بیمارستان بهداشت و درمان وزارت بهداشت حضور همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات درمان به بیماران خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و با کارمزد ۴ درصد است.
تاکنون ۲ هزار نفر از بیماران خاص و صعب العلاج برای تسهیلات ارزان به بانک‌های استان معرفی شده اند.
منوچهر کمالی افزود: بیماران پس از معاینه پزشک معالج برای تشکیل پرونده به معاونت درمان و پس از آن برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
وی گفت: بیماری‌هایی مانند تالاسمی، هموفیلی، ام اس، سرطان، بیماران دیالیزی و ریوی شامل این تسهیلات می‌شوند.
ویزیت رایگان، دارو‌های گران قیمت، مشاوره‌های پزشک درمانگر، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، خدمات فیزیوتراپی و آزمایش‌ها از مهم‌ترین خدمات رایگان به بیماران صعب العلاج است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بیماران تالاسمی و هموفیلی خدماتی مانند تصویر برداری، ویزیت یا مشاوره با پزشک درمانگر، شنوایی و بینایی سنجی، آزمایشات و خدمات توانبخشی به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

بیشتربخوانید:افزایش شمار داروخانه‌های عرضه کننده داروی خاص در هرمزگان
کمالی گفت: خدمات دندانپزشکی در مرکز ابوریحان برای بیماران خاص و صعب العلاج تا سقف سه میلیون تومان توسط وزارت بهداشت رایگان و برای سایر مراجعان به این مرکز با تعرفه دولتی است.
پارسال بیش از هزار بیمار خاص و صعب العلاج تسهیلات درمانی دریافت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • پرداخت تسهیلات درمان به بیماران خاص و صعب العلاج
  • دولت تعرفه‌های پزشکی را ابلاغ کرد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود