Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی با معاونان پژوهشی دانشگاه‎ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری کشور که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، گفت: به رغم همه تنگناها و مشکلاتی که کشور هم به دلیل تحریم‌ها و هم شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است، خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر رحیمی در این نشست که با محوریت تشریح برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: هفته ملی پژوهش و فناوری مهم‌ترین رویدادی است که در حوزه پژوهش و فناوری هر ساله در کشور برگزار می‌شود که همواره مشارکت فعال اکثر بازیگران و نقش‌آفرینان را در این حوزه شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری امسال مانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد ولی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در ابتدا اساس کار بر آن بود که برگزاری این رویداد به صورت حضوری برگزار شود و بخش مجازی به کمک بخش اصلی بیاید؛ ولی به تدریج با وخامت شیوع این بیماری در کشور برگزاری این رویداد ملی به سمت ترکیبی از حضوری و مجازی رفت. بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده مقرر شد استفاده کامل از فضای مجازی برای برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری در نظر گرفته شود.
دکتر رحیمی با اشاره به ارسال نامه‌ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور مبنی بر آنکه بخش پژوهش دانشگاه‌ها باید فعال‌تر از گذشته عمل کنند، افزود: فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که شاهد انتشار مقالات بیشتر از گذشته باشیم و همچنین طرح‌های پژوهشی داخلی و بیرونی تقاضامحور فزونی یابد.
به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، به رغم آنکه در چند سال گذشته از نظر اعتبارات پژوهشی، با توجه به افزایش هزینه‌های پژوهش مانند: خرید تجهیزات و مواد اولیه در تنگنا بوده‌ایم، ولی خوشبختانه پژوهش در کشور نه تنها روند کاستی نگرفته بلکه رتبه کیفی مقالات در اسکوپوس در سال ۲۰۱۹، دارای رتبه ۱۵ و در و وب‌آف‌ساینس ۱۶ بوده‌ایم که هم‌اکنون به رتبه ۱۴ دست یافته‌ایم.
وی با بیان اینکه به رغم همه تنگناها و مشکلاتی که کشور هم به دلیل تحریم‌ها و هم شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می‌رود.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری به نوعی بزرگداشت تلاش‌هایی است که منجر به توفیقات در سطح کشور شده است، اظهار امیدواری کرد که در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری امسال با اهتمام جدی آنچه که در خور پژوهش و فناوری است را نشان دهیم.
دکتر عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم نیز در ادامه این نشست نیز ضمن تشریح برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۹ گفت: بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال ۱۳۹۹ نیز از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: با عنایت به همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشور و بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درخصوص عدم برپایی تجمعات، ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری مصوب نمود که بیست و یکیمن نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار به صورت مجازی برگزار شود.
دکتر نیسی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فناوری در زمان برگزاری به آدرس الکترونیکیwww.msrt-expo.ir مراجعه نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پژوهش پژوهش و فناوری کرونا هفته ملی پژوهش و فناوری حوزه پژوهش و فناوری هفته پژوهش و فناوری فناوری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر محمد دوستار را به عنوان «سرپرست دانشگاه گیلان» منصوب کرد.

وزیر علوم دراین حکم انتصاب خطاب به محمد دوستار تاکید کرده است: انتظار می‌رود با اتکاء به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

دکتر محمد دوستار (زاده رشت_۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رییس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسوولیت قدردانی کرد.

کد خبر 6079958

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد