Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - بیمه آتش‌سوزی یکی از رشته‌های مهم اما مغفول مانده در میان بیمه‌گذاران است. سالانه بیش از ۵۰ هزار حادثه آتش‌سوزی در کشور رخ می‌دهد که تعداد زیادی از آنها هزینه‌های هنگفتی به آسیب‌دیدگان تحمیل می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، هرچند طی سال‌های گذشته با تلاش شرکت‌های بیمه برای معرفی این رشته بیمه‌ای به مردم، میزان خرید بیمه آتش‌سوزی افزایش داشته است اما هنوز هم جای کار زیادی برای گسترش این بیمه در میان هم‌میهنان‌مان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت آتش‌سوزی بیمه کوثر نیز در رشد و توسعه این بیمه در جامعه به سهم خود نقش بسزایی داشته است به طوری‌که در سال ۹۸ توانست بیش از ۱۶۱ میلیارد تومان بیمه آتش‌سوزی بفروشد و نسبت به سال ۹۷ بیش از ۹۰ درصد رشد در ارزش فروش را تجربه کند. اعظم علیزاده، مدیر بیمه‌آتش‌سوزی بیمه کوثر در گفت‌وگویی با خبرنگار امتداد به کارنامه این مدیریت در سال ۹۸ و برنامه‌های آن در سال جاری پرداخت. متن این گفت‌وگو در ادامه آمده است.

 

در ابتدا بفرمایید عملکرد سال ۹۸ مدیریت آتش‌سوزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ این مدیریت چه مسیری را دنبال می‌کند و به کدام یک از اهداف خود در سال گذشته دست یافته است؟

باید بگویم در سال ۹۸ از نظر رشد فروش در وضعیت بسیار بهتری نسبت به سال ۹۷ قرار گرفتیم. کل فروش سال ۹۷ مبلغ

۸۴۵ میلیارد ریال بود که این عدد در سال ۹۸ به یک‌هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال افزایش یافت. به عبارتی در سال ۹۸ از نظر مبلغ، شاهد رشد بیش از ۹۰ درصدی فروش بیمه‌های آتش‌سوزی بودیم ضمن اینکه سیاست زمان‌بندی فروش شرکت نیز به‌خوبی رعایت شد.

در بخش خسارت نیز طی سال ۹۸ مبلغ ۵۴۳ میلیارد ریال پرداخت کردیم که بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به خسارت‌های ایجادشده از محل حوادث و بلایای طبیعی بود. از ابتدای سال ۹۸ به کرات شاهد حوادث مختلفی مثل سیل و بارندگی در استان‌های متعدد بودیم و سال پربحرانی را سپری کردیم. در مقابل باوجود اینکه در سال ۹۷ حوادث طبیعی قابل توجهی رخ نداده بود، باز هم نزدیک به حدود

۲۳۱ میلیارد ریال خسارت پرداخت کردیم. به این ترتیب سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۳۵ درصد رشد در خسارت‌های پرداختی داشتیم.

با توجه به اینکه عمده خسارت‌های پرداختی این رشته بیمه‌ای مربوط به حوادث طبیعی و از محل قراردادهای گروهی متعدد بین شرکت و سازمان‌های مختلف است، پس مبلغ پرداختی در دیگر بخش‌ها از محل حوادث غیرطبیعی، سهم کمی از خسارت‌های پرداختی را به خود اختصاص می‌دهد که نسبت به مبلغ فروش نیز درصد ناچیزی است که نشان از مدیریت صحیح ریسک‌های بیمه‌شده از سوی سرپرستی‌های استانی و واحدهای صدور بیمه‌نامه دارد.

تلاش ما در این مدیریت بر این است که در کنار جذب سهم بیشتری از صنعت بیمه در رشته آتش‌سوزی، خسارت‌های این بخش را مدیریت کنیم و از نظر جایگاه خسارت به مدارج عالی‌تری ارتقا یابیم. همچنین توجه به سیاست بیمه کوثر مبنی بر رعایت اصل مشتری‌مداری و توجه ویژه به رضایت مشتریان شرکت، ضمن رعایت قوانین و مقررات نهاد ناظر، به تمامی واحدهای صدور و خسارت ابلاغ شده و سرلوحه تمام فعالیت‌های همکاران است.

فکر می‌کنید بیمه‌های آتش‌‌سوزی در کشور چه جایگاه و ضرورتی دارند؟ آیا توجه مردم به این رشته شایان توجه است؟

آتش‌سوزی از جمله حوادث تلخی است که در کشور ما بسیار اتفاق می‌افتد و علاوه بر خسارت‌های جانبی، خسارت‌های مالی فراوانی نیز به همراه دارد که گاهی قابل جبران است. بهترین حالت این است که هیچ خسارتی اتفاق نیافتد یا اینکه افراد جان خود را نجات دهند و فقط خسارت مالی رخ دهد. در عین حال جبران خسارت‌های مالی نیاز به هزینه‌های زیادی دارد در حالی که اگر صاحبان سرمایه از همان ابتدا اموال خود را تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار دهند، شرکت بیمه‌گر در زمان بروز خسارت خود را متعهد به جبران هزینه‌ها خواهد دانست. در عین حال بیمه‌نامه آتش‌سوزی با پوشش‌های اضافی نظیر سیل، زلزله و طوفان نیز همراه است و بیمه‌گذار در صورت بروز چنین حوادثی هم از مزایای بیمه بهره‌مند خواهد شد.

با وجود اینکه مزایای بیمه آتش‌سوزی بسیار واضح و مبرهن و تبلیغات مناسبی در این خصوص انجام شده اما فروش این بیمه آنطور که باید در جامعه رواج نیافته است. همچنین با توجه به افزایش تعداد سرپرستی‌ها و نمایندگان استانی بیمه کوثر و امکان خرید برخط از طریق تارنمای شرکت اما متاسفانه همچنان شاهد این امر هستیم که بسیاری از واحدهای مسکونی و تجاری در کشور پوشش بیمه آتش‌سوزی ندارند.

برنامه‌های مدیریت آتش‌سوزی در سال ۹۹ چیست؟ تا پایان اردیبهشت چه مسیری را پیموده‌اید؟

در سال ۹۹، تلاش حداکثری برای افزایش سهم رشته آتش‌سوزی از صنعت بیمه ادامه خواهد داشت. در دو ماه نخست سال، فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳۸ درصد رشد داشته که گواهی بر تلاش‌های انجام شده در این مدیریت است. از طرفی، ایجاد امکان فروش برخط در اکثر رشته‌ها و همچنین اعلام رسیدگی و پرداخت خسارت به صورت برخط از برنامه‌های اصلی این مدیریت در سال جاری به شمار می‌رود که امیدواریم با همکاری معاونت‌ها و مدیریت‌های شرکت، این هدف نیز به‌زودی محقق شود. همچنین لازم است بگویم کل برنامه فروش سال جاری در این مدیریت مبلغ  یک‌میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال است که حدود ۲۴ درصد آن تا پایان اردیبهشت محقق شده است.

در پایان اگر صحبت و نکته‌ای باقی مانده است، بفرمایید.

متاسفانه با وجود آمار قابل توجه حوادث آتش‌سوزی سالانه در ایران، هنوز بیمه آتش‌سوزی جایگاه واقعی خود را در میان مردم پیدا نکرده است. آمار بیانگر آن است که سالانه بیش از ۵۰ هزار حادثه آتش‌سوزی در کشور رخ می‌دهد که تلفات سنگینی به همراه دارد. این در حالی ا‌ست که پرداخت هزینه ناچیز برای تهیه بیمه‌نامه آتش‌سوزی، تضمینی برای ثبات اقتصادی آینده افراد جامعه در صورت وقوع حادثه محسوب می‌شود. در این شرایط امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه و با همکاری دستگاه‌های دولتی و خصوصی توجه مردم به این رشته پرفایده بیمه‌ای بیشتر معطوف شود تا در صورت وقوع حادثه، شرکت‌های بیمه بتوانند پشتیبان افراد آسیب‌دیده باشند.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بیمه آتش سوزی میلیارد ریال بیمه کوثر سال ۹۸ سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

وی افزود: دستور کار دیگر در خصوص مفاصل حساب قراردادهای پیمانکاری بود که بنا شده هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قراردادهای دیگر مدنظر قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحدها به این صورت است که ۱۰ درصد را کارفرما می‌دهد و مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شده برای تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته در خوزستان حدود ۶ میلیارد دلار صادرات صورت گرفت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 6088144

دیگر خبرها

  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد