Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@08:20:42 GMT

افزایش قیمت فروش زمین مسکونی در فصل تابستان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۲۱۸۷

افزایش قیمت فروش زمین مسکونی در فصل تابستان

مرکز آمار ایران از افزایش متوسط قیمت فروش زمین مسکونی یا کلنگی در فصل تابستان امسال نسبت به فصل قبل و مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٣٤٧٩٣٩ هزار ریال با میانگین مساحت ٢١٠ مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل ٣٦,٤درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨٦.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٥درصد افزایش داشته ‌است.

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‎ معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازار مسکن ساخت مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی، محمد قانع پسند فومنی در رابطه با شناسایی ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری بر اساس داده‌کاوی صورت گرفته است، گفت: در این بررسی بر اساس تفاوت رفتاری شرکت‌های صوری با شرکت‌های واقعی از جمله ارسال چندین باره صورتحساب‌های معاملات در برابر شرکت‌های واقعی که عموماً ۴ بار در سال اقدام به ارسال صورت معاملات می‌کنند و یا اینکه این شرکت‌ها ابتدا صورت حساب‌های خود را با مبالغ بسیار ناچیز ارسال کرده و سپس به مرور اقدام به اصلاح صورتحساب‌های ارسالی می‌کنند و همچنین تنوع غیرعادی کالاهایی که این شرکت‌ها در صورت معاملات فروش خود اعلام می‌کند و سایر رفتارهای خارج از استاندارد، شناسایی شده‌اند.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص میزان فروش شرکت‌های متخلف، افزود: با شناسایی این شرکت‌ها بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فروش که منجر به ایجاد اعتبار خرید غیرواقعی برای طرف‌های معامله و فرار چند هزار میلیارد تومانی شده بود کشف و برای اقدامات تکمیلی به مرکز مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی ارسال شد.

کد خبر 6084711 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • شناسایی ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • شناسایی ۱۴۰ شرکت با رفتار‌های مشکوک به شرکت‌های صوری
  • جلوگیری از فرار مالیاتی چند همتی با شناسایی ۱۴۰ شرکت صوری
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها
  • سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر