Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس تودی، «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده از تحریم «شرکت ملی واردات و صادرات الکترونیکی چین» به دلیل «حمایت از تلاش‌های دولت نیکلاس مادورو خبر داد. بهانه آمریکا برای تحریم این شرکت، تضعیف دموکراسی در ونزوئلا اعلام شده است.

پمپئو با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام اخبر این تحریم گفت: این اقدامات شامل محدود کردن خدمات اینترنتی و اقدام به نظارت دیجیتال علیه مخالفان سیاسی رژیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت به نهادهای دولتی، نرم‌افزار، آموزش و کارشناسی فنی ارائه کرده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: شرکت‌های فناوری جمهوری خلق چین، از جمله شرکت ملی صادرات و واردات الکترونیکی چین در زمینه تولید و صادر کردن ابزارهایی برای تحت‌نظر گرفتن، سانسور، و نظارت بر فعالیت‌های شهروندان در اینترنت، در جهان پیشگام هستند.

ایالات متحده و حدود ۶۰ کشور دیگر جهان، دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا را نامشروع می‌دانند و خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا، به رسمیت می‌شناسند.

کد خبر 5085426 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: مایک پمپئو ایالات متحده امریکا تحریم اقتصادی چین ونزوئلا محسن فخری زاده رژیم صهیونیستی ایران ایالات متحده امریکا عراق ترور دانشمندان هسته ای فلسطین سوریه عربستان سعودی جو بایدن دونالد ترامپ لبنان امارات متحده عربی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از تحلیلگران نوشت که با توجه نگرانی‌ از افزایش قیمت سوخت و ناخرسندی چین، بعید است که پاسخ تنبیهی بی‌سابقه ایران به اسرائیل به افزایش چشمگیر تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران بینجامد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رویترز نوشت که اندکی پس از پاسخ تنبیهی ایران، سران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به ناتوانی در اجرای تحریم‌های موجود متهم کرده و گفته‌اند که در روزهای آینده مجموعه‌ای از طرح‌ها را برای تشدید تحریم‌های ضد ایرانی بررسی خواهند کرد.

چندین تحلیلگر منطقه‌ای به این رسانه انگلیسی گفتند که تردید دارند بایدن اقدام قابل توجهی برای تشدید اجرای تحریم‌های کنونی آمریکا علیه صادرات نفت خام ایران انجام دهد.

اسکات مودل، مأمور پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و مدیر عامل کنونی گروه انرژی رپیدان (Rapidan Energy Group) گفت: حتی اگر این طرح‌ها تصویب شوند، بعید است که دولت بایدن در اجرای تحریم‌های موجود سختگیری کرده و یا تحریم‌های جدیدی را برای کاهش یا محدود کردن چشمگیر (صادرات نفت ایران) اعمال کند.

علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها، به تخمین راپیدان، صادرات نفت ایران بدون محاسبه میعانات گازی، به ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. مودل گفت که این رقم نزدیک به صادرات ۲ میلیون بشکه در روز ایران پیش از برقراری مجدد تحریم هاست.

تأثیر احتمالی تشدید تحریم‌ها بر قیمت بنزین هم از دلایلی است که بایدن دموکرات حرکت شدیدی برای محدود کردن صادرات نفت ایران انجام ندهد.

کیمبرلی داناوان (Kimberly Donovan)، کارشناس تحریم‌ها و مبارزه با پول‌شویی در اندیشکده شورای آتلانتیک، گفت که به دلیل نگرانی از افزایش قیمت نفت، پیش بینی نمی‌شود که واشنگتن محدودیت‌های کنونی را تشدید کند.

وی افزود: در سال انتخابات، قیمت نفت و در نهایت بنزین به مسئله‌ای اساسی تبدیل می‌شود.

به نوشته رویترز، اجرای شدید تحریم‌ها می‌تواند تلاش مقام‌های چینی و آمریکایی برای ترمیم روابط را بی اثر کرده و روابط پکن و واشنگتن را بی ثبات کند.

شرکت ورتکسا آنالیتیکس (Vortexa Analytics) که در ردیابی نفتکش‌ها تخصص دارد، تخمین زده که چین در سال گذشته رکورد ۵۵.۶ میلیون تن یا ۱.۱۱ میلیون بشکه نفت خام ایران را وارد کرده باشد. این رقم تقریباً ۹۰ درصد از صادرات نفت خام ایران و ۱۰ درصد از واردات نفت چین را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 745095

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است