Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۰ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای از وزیر بهداشت درخواست کردند که این وزارتخانه در صدور مجوز‌های پژوهش و بهره‌گیری از دارو‌های کارآزمایی طب سنتی سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۲۰ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای به مسعود نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با ارائه توضیحاتی لزوم بهره گیری از طب سنتی در درمان مکمل کرونا را یادآور شده و درخواست کردند که وزارت بهداشت در صدور مجوز‌های لازم برای پژوهش ها، روش‌ها و دارو‌های کارآزمایی شده برای بهره گیری به موقع از آن ها، سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه آمده است:

ضمن عرض تقدیر و تشکر از جنابعالی و جامعه‌ی بهداشت و درمان کشور که در مدت همه گیری Covid_۱۹ در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس مجاهدتی حماسه آفرین خلق کردید ابراز می‌دارد لزوم مبارزه هوشمند، خلاقانه و مدبرانه با این همه گیری ما را بر آن داشت تا در جهت دغدغه به کارگیری همه ظرفیت ها‌ی نهفته در حوزه پزشکی کشور، نکاتی را پیرامون طب سنتی ایرانی در محضرتان متذکر شویم.

حدود ده ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشورمان می‌گذرد؛ ویروسی که تاکنون جان بیش از چهل و پنج هزار نفر از هموطنان مان را گرفته و هزینه‌های زیادی به حوزه بهداشتی و درمانی کشور تحمیل کرده است. اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که در نشستی ویدئوکنفرانسی با حضور متخصصان طب سنتی کشورمان و طب سنتی چین، متخصصین چینی به بهره‌گیری ۹۰ درصد بیماران از درمان ترکیبی طب رایج و طب سنتی در چین اشاره و بهره گیری ترکیبی از درمان‌های طب سنتی و رایج را از علل کاهش مرگ‌ومیر بیماران کرونا در چین اعلام کردند. در حالی که در مراکز اصلی درمانی کشور با وجود اعتماد کامل نسبت به طب رایج، از ظرفیت طب سنتی در بهبود و پیگیری بیماران کرونایی استفاده نشد!

با وجود اظهارنظر‌های مسئولان و متخصصان درباره درمان کرونا با استفاده از روش‌های طب سنتی و به عنوان درمان مکمل این بیماری، در بیمارستان‌های پذیرنده بیماران کرونایی، صرفاً درمان‌های پزشکی نوین در اولویت روش‌های درمانی قرار دارد و بهره مندی از ظرفیت‌های غنی طب سنتی جایگاهی در بیمارستان‌های کشور در این شرایط بحرانی ندارد! از زمان شیوع گسترده کرونا در کشورمان، چرایی عدم به‌کارگیری مؤثر متخصصین طب ایرانی و روش‌های درمانی آن در سطح بیمارستان‌های کشور با وجود مرگ‌ومیر بالای بیماران مبتلا به Covid_۱۹، سؤال اصلی کارشناسان و توده مردم از مسئولان نظام سلامت کشورمان بوده است. تا به امروز مسئله استفاده از توانمندی‌های گسترده طب سنتی در درمان بیماران کرونایی در بخش رسمی و بیمارستانی نظام سلامت کشورمان محدود به انجام برخی پژوهش‌ها و ارائه آن‌ها به مسئولان وزارت بهداشت بوده است! و هنوز هیچ اقدام جدی برای استفاده عملی از طب سنتی در سطح بیمارستان‌های کشور صورت نگرفته است و هم چنان حتی پس از کارآزمایی‌های بالینی تایید شده و امتحان پس داده، توصیه به بهره گیری از آن‌ها مورد تاکید قرار نگرفته است.

تجربه بسیار موفق چین و هند (با ۹۲ درصد بهبودی بیماران) در درمان بیماران کرونایی و کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر Covid_۱۹ در آن کشور‌ها با استفاده از طب سنتی کشورشان، خود گواه بزرگی بر این حقیقت تلخ است که بی مهری و بی توجهی برخی مسئولان نظام سلامت کشور به طب سنتی ایرانی و عدم استفاده از توانمندی‌های آزموده‌شده طب سنتی در درمان بیماران کرونایی تا به امروز جان هزاران نفر از مردم کشورمان را به خطر انداخته و توده‌ی مردم، با از دست دادن جان عزیزان خود، بهای این مخالفت مسئولان امر با طب سنتی را می‌پردازند! ظرفیت طب ایرانی، بسیار بیشتر از چهار داروی مجوز گرفته است و قطعا می‌تواند با فراهم کردن شرایط مناسب و میدان دادن به طب سنتی، گام‌های بیشتری برداشت. از جمله اقدامات مورد نیاز می‌توان به:

۱_ صدور سریع‌تر مجوز‌های لازم برای پژوهش ها، روش‌ها و دارو‌های کارآزمایی شده برای بهره گیری به موقع از آن‌ها

۲_ حمایت از تولید گیاهان دارویی و پردازش آن‌ها به فرآورده‌های گیاهی (مانند داروها، عرقیات، عصاره‌ها و...) به جای صادرات خام آن‌ها

۳_ پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان، دارو و خدمات طب سنتی
۴_ بهره گیری از دانش متخصصان طب سنتی در روند بهبودی بیماران کرونایی در مراکز درمان کرونا اشاره کرد.

در پایان ضمن عرض مجدد خداقوت و خسته نباشید به شما و همه خادمان ملت ایران در حوزه بهداشت و درمان کشور که با جهاد خالصانه و خستگی ناپذیر در خط مقدم جبهه دفاع از سلامت ملت تا پای جان ایستادگی کرده اید و با درود و احترام بی کران به محضر پرفتوح شهدای سلامت (اعلی الله مقامهم)، ابراز می‌دارد هرآنچه در این مرقومه به استحضارتان رسید، همچون شما، از سر دلسوزی و دغدغه کسانی بوده است که حفظ و اعتلای سلامت مردم عزیز و نیز کارکنان بهداشت و درمان را خواهانند و به دور از سوء نیت، خواستار به کارگیری حداکثری ظرفیت‌های طب سنتی ایرانی هستند.   متن کامل این نامه را در فایل زیر می‌توانید مشاهده کنید: نامه بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به وزیر بهداشت   بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت جام
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مراغه
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کشور طب سنتی شیوع کرونا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دارو های کارآزمایی بیماران کرونایی بیماران کرونا بهره گیری پزشکی کشور طب سنتی پژوهش ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد

به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بررسی سوابق دکتر رضا ملک زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، با بازنشستگی وی موافقت نکرد.

طبق گزارش وبدا رسانه بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی طبق آیین نامه اعضای هیات علمی و با تایید وزارت بهداشت می توانند فعالیت اساتید ممتاز را تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای اموزشی و پژوهشی تمدید نمایند. 

لذا با اختیار حاصل از این ظرفیت قانونی، بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • روزانه ۴۰ تا ۵۰ داروخانه در مشهد بازدید می‌شود