Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@19:10:57 GMT

کشت گندم روند خوبی را طی می‎کند

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۷۲۴۷۲

کشت گندم روند خوبی را طی می‎کند

به گزارش اقتصادآنلاین، اسماعیل اسفندیاری پور با بیان این که کشت گندم در سال زراعی جاری روند خوبی را طی می کند، افزود: کشت گندم آبی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۴ درصد و گندم دیم ۳.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: از کل چهار میلیون و ۴۹۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، یک میلیون و ۲۷۲ هزار هکتار آن گندم آبی و سه میلیون و ۲۱۱ هزار هکتار گندم دیم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، برنامه کشت گندم در سال زراعی جاری را ۶ میلیون هکتار پیش بینی کرد.

وی با اشاره به شرایط مساعد بارندگی در کشور گفت: با توجه به رحمت الهی و بارش های دو سامانه اخیر به ویژه در استان های دیم خیز غرب، شمال غرب و مرکز کشور که بیش از ۸۵ درصد کشت گندم دیم را در اختیار دارند، ارتفاع بارش تا ۸ آذر ماه در این مناطق ۳۹ میلیمتر بوده که در مقایسه با ۴۱ میلیمتر بارش سال قبل و ۳۵ میلیمتر دوره آمار، نشان می دهد شرایط برای جوانه زنی و تراکم بوته در مزارع گندم فراهم می باشد.

اسفندیاری پور ادامه داد: وضعیت بارندگی تا ۸ آذر برای استان خوزستان که بزرگترین تولیدکننده گندم کیفی درجه یک کشور است، بسیار عالی بوده است.

وی درباره کشت گندم در سایر مناطق کشور اظهار داشت: کشت گندم در اقلیم های سرد و سرد معتدل مناطق غرب و شمال غرب خاتمه یافته و یا در مراحل پایانی قرار دارند و در نواحی ساحل خزر مانند گلستان و استان های اقلیم گرم و خشک جنوب همچون خوزستان و اقلیم های مشابه تا دهه نخست دی ماه ادامه خواهد داشت.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی درباره توزیع بذر گندم نیز گفت: با توجه به افزایش حدود ۲۰ درصدی تولید و توزیع بذر گواهی شده گندم در مقایسه با مصرف بذر گواهی شده سال زراعی قبل و استقبال خوب کشاورزان از کشت گندم در سال جاری، تاکنون علاوه بر برنامه بذر رسمی برای تامین نیاز کشاورزان، مقادیر لازم دانه گندم از انبارها توسط سازمان جهاد کشاورزی استان ها پیش بینی شده که در مرحله فرآوری و توزیع بین گندمکاران است.

پربیننده ترین تعیین قیمت ۱۰قلم محصول لبنی پرمصرف چالش‌های صنعت مرغداری کشور/ افزایش شدید قیمت مرغ و تخم‌مرغ در راه است؟ موج تازه قاچاق گندم در راه است/ قیمت خرید تضمینی گندم باید حداقل ۶هزار تومان تعیین شود ارز ۴۲۰۰تومانی شکر حذف شد قیمت شیر خام درب دامداری ۴۵۰۰تومان شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گندم کشت دیم سهام عدالت کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران