Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد برخوردار روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این کنگره در گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس به صورت سراسری برگزار می‌شود، افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با دعوت از هنرمندان و شاعران اقدام به برگزاری این کنگره به صورت استانی کرده است.

به گفته وی، شاعران می‌تواند با ارسال آثار خود تا پایان آذرماه به دبیرخانه استانی جشنواره، در این کنگره ملی شرکت کنند که آثار برگزیده و منتخب استانی به جشنواره سراسری ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، موضوع اصلی شعر این کنگره را نقش «دفاع‌ مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی»، «دفاع‌مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی» و «دفاع‌مقدس و جنگ نرم» عنوان کرد.

برخوردار، نقش دفاع در سلامت عمومی جامعه، دفاع‌مقدس و جنگ نرم و دفاع مقدس و مدافعان سلامت را از دیگر محورهای برگزاری این کنگره ذکر کرد.

وی ادامه داد: از دیگر بخش‌های محتوایی کنگره (ملی)، دفاع ‌مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، نقش دفاع‌مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی دفاع مقدس)، شهدای شاخص، شاعران شهید و زنان شهیده است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه شعرهای کنگره یا جشنواره منطقه ای می‌تواند به گویش محلی در حوزه‌های مختلف صنعت شعر سروده شود، یادآور شد: توجه به رویدادها و شخصیت‌های شاخص استان و استفاده از فرهنگ عامه و گویش‌های محلی در خلق آثار از جمله ویژگی های آثار ارسالی باید باشد.

برخوردار اظهار داشت: دوران هشت ساله دفاع مقدس صحنه جدیدی را در تاریخ سراسر رشادت ملت همیشه پیروز ایران گشود و به تَبَعِ آن بخش عظیمی از شعر و ادب ما را نیز تحت تأثیر خود قرار داد که اوج افتخار مردم این سرزمین است.
مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: شعر دفاع مقدس، موجب آفرینش آثاری بدیع در ادبیات پایداری شده و مفاهیم ارزشمند دفاع از حقانیت را در خود جای داده که این اشعار حماسی خالق آثاری فاخر در ادبیات پایداری است.

وی با تاکید بر اینکه اشعار ارسالی نباید در کتاب مستقل یا مشترک در مناطق و استان‌ها و یا نشریه و سایت‌های معمول پایگاه اطلاع‌رسانی منتنشر شده باشد، افزود: شرکت کنندگان لازم است مشخصات کامل شاعر (نام، نام ‌خانوادگی،سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس) را در انتهای اشعار ارسالی خود درج کنند.

به گفته وی، شاعران و هنرمندان می توانند آثار خود را از  طریق نشانی رایانه‌بر(ایمیل) honar.۱۳۹۵@yahoo.com و یا صندوق پستی ۶۹۸-۶۵۱۶۷ به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ارسال کنند.
 

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس همدان شعر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس همدان شعر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس همدان شعر اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

سرهنگ حیاتی فرمانده سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس با برپایی یادواره شهدای گردان حضرت زینب (س) فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه در کانون شهید عسکری شهرستان کازرون بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌سود.

او ادامه داد: سخنران این یادواره فرمانده لشکر ۱۹ فجر سرهنک پاسدار ظهراب قنبری است و فرماندهان گردان در دوران دفاع مقدس نیز به روایتگری خواهند پرداخت. 

سرهنگ حیاتی افزود: گردان پیروز حضرت زینب (س) لشکر ۱۹ فجر در عملیات مختلف در ۸ سال دفاع مقدس ایفای ماموریت کرده که در این راه نزدیک به ۱۰۰ شهید تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان