Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدمهدی بانشی در نشست کمیته اطلاع‌رسانی طرح شهید سلیمانی خواستار انقلاب خبری در اطلاع‌رسانی این طرح در سطح استان شد و گفت: ۱۶ مرکز درمانی برای مبارزه با کووید ۱۹ انتخاب شده تا مردم و کسانی که مشکوک به بیماری هستند بدانند به کجا مراجعه کنند و از طرفی همه مراکز  آلوده نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گروه‌های آسیب‌پذیری داریم که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند، افزود: مراقبت از زنان باردار، بیماران دیابتی و فشار خونی، سرطانی‌ها و واکسیناسیون اطفال باید در مراکز بهداشتی انجام گیرد و اگر بیماران مشکوک هر جایی خواستند مراجعه کنند کار برای گروه‌های آسیب‌پذیر سخت‌ می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر مراکز بهداشتی افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه(salamat.org.ir) سلامت خود را بسنجند، همچنین نرم‌افزار ماسک را نصب و از وضعیت خود و نزدیکانشان آگاه شوند، ضمن اینکه در مراکز پرتردد که نیاز به کنترل افراد است با ارائه بارکد کارت ملی افراد از ورود افراد بیمار به مراکز پرتردد مثل پاساژها، استانداری و سایر دستگاه‌ها جلوگیری می‌شود. دستگاه‌هایی که نیازمند این مورد هستند اطلاع دهند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افراد فعال در محلات گفت: ۳ تیم نظارتی، حمایتی و مراقبتی در محلات
 همکاری خوبی برای غربالگری بیماری دارند، همچنین مردم می‌توانند از سامانه ۴۰۳۰
استفاده کنند.

این مسئول با تاکید بر تشدید پروتکل‌ها و حمایت از افراد آسیب‌پذیر گفت: سپاه برنامه خوبی برای حمایت از افراد آسیب‌پذیر دارد قرار شد کمک‌های مومنانه توسط سپاه جمع‌آوری و با استفاده از تیم‌های محله‌ور توزیع می‌شود.

بانشی با بیان اینکه قرنطینه معکوس در دستور کار است و با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج از خروج افراد در معرض خطر جلوگیری می‌شود، افزود: رسانه‌ها نباید اخبار حاشیه‌ای انعکاس دهند که انتشار چنین اخباری در این شرایط سم است.

بانشی با بیان اینکه جنگ با کرونا وارد خانه‌ها شده افزود: در طرح شهید سلیمانی کاهش بستری، کاهش مرگ و میر و افزایش پوشش حمایتی را دنبال می‌کنیم که خوشبختانه اسم طرح که مطرح شد سیر صعودی کرونا کاهش پیدا کرد البته نتیجه محدودیت‌ها هنوز ارائه نشده که اگر ارائه شود کاهش سیر صعودی بیشتری خواهیم داشت و شرایطی مانند اردیبهشت خواهیم داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خبر خوب کاهش بستری‌ها گفت: چند روز گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها ۴۷۰ نفر بود اما خوشبختانه در حال حاضر بستری‌ها کمتر از این تعداد  است.

وی عنوان کرد: برای کاهش بیشتر مبتلایان به این ویروس نیازمند فرهنگ‌سازی برای ماندن در خانه، آموزش فاصله‌گذاری اجتماعی، فرهنگ‌سازی زندگی در شرایط کرونایی و همچنین فرهنگ‌سازی عدم شکل‌گیری اجتماعات هستیم.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه مقابله با کرونا نیازمند توجه مردم و مسئولان است، گفت:  متاسفانه در این شرایط مردم برای گرفتن کد بورسی، ثبت نام خودرو و خرید مرغ صف تشکیل دادند که باید رعایت کنیم این اتفاقات صورت نگیرد از طرفی بخشی از مبارزه با کرونا نیازمند فرهنگ عشیره‌ای مردم است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بیماران بیمارستان ها کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،دکتر حجت الله روستا گفت: از مجموع یازده هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، هفت هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و سه هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.
او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.
رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س)، تعداد عمل جراحی قلب باز انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.
به گفته دکتر روستا، بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.
او اظهار کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • دادستانی به ماجرای همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی ورود کرد
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی در استان در سیل دیروز
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد