Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی تحولات ژئوپلیتیک بحران قره‌باغ با حضور اساتید و کارشناسان حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به همت پژوهشکده عالی جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد.

در این نشست که با هدف بررسی تأثیرات جنگ قره‌باغ در تحولات منطقه و تأثیر آن بر کشورهای همسایه و به‌ویژه امنیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین نقش بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در این موضوع و سیاست خارجی ایران در قبال این بحران برگزار شد، اساتید و کارشناسان حوزه علوم سیاسی و روابط بین الملل از جمله ابراهیم متقی، کارشناس روابط بین الملل، مجید کریمی و مهدی وجدانی کارشناسان مسائل قفقاز و علی سیفی، کارشناس مسائل آذربایجان درباره ابعاد مختلف این بحران به تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم متقی در این نشست به موضوع اهمیت منطقه قفقاز جنوبی به‌عنوان یک حوزه ژئوپلیتیک اشاره و عنوان کرد: در گذشته منطقه غرب و جنوب ایران به عنوان یک منطقه ژئوپلیتیک و حوزه بحران محسوب می‌شد، اما امروز منطقه شمال غرب کشور نیز به‌عنوان یک حوزه بحران و ژئوپلیتیک محسوب می‌شود که اسرائیل نیز نقشی همه‌جانبه در این منطقه و علی‌الخصوص بحران قره‌باغ ایفا کرده و باید توجه کرد که نگاه رژیم صهیونیستی به این منطقه تجزیه جهان اسلام و تجزیه فضای ژئوپلیتیکی منطقه است.

وی همچنین با اشاره به ترور شهید دکتر فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده از آنجا که قدرت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در کنار دیگر دانشمندان هسته‌ای کشورمان ارتقا داد، توسط دشمن ترور شد و این بدان دلیل است که قدرت هسته‌ای و افزایش آن موجب ارتقای قدرت ملی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

همچنین در این نشست دلایل وقوع جنگ قره‌باغ در برهه زمانی اخیر، پیشینه قلمروخواهی در این منطقه، نقش بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در بحران قره‌باغ، اهداف و منافع هریک از بازیگران و تفاهم‌نامه صلح بین ارمنستان و آذربایجان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 5085516 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی ژئوپلیتیک ارتش جمهوری اسلامی ایران محسن فخری زاده مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمد باقر قالیباف ایالات متحده امریکا محمدجواد ظریف رژیم صهیونیستی ترور دانشمندان هسته ای ترور اسحاق جهانگیری تروریسم برجام سازمان انرژی اتمی منطقه ای قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه