Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس درباره ضرورت کاهش قیمت کالاهای اساسی متناسب با سقوط نرخ ارز، گفت: در شرایطی که نرخ ارز نوسان دارد، قیمت کالاهای اساسی نیز باید تغییر ‌کند این در حالی است که در حال حاضر شاهد اصل چسبندگی قیمت‌ها در بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اصل چسبندگی قیمت‌ها به این معنا است که زمانیکه قیمت کالاها افزایش می‌یابد، به سادگی به نرخ‌های گذشته باز نمی‌گردد مگر با برنامه‌های نظارتی و تنظیم بازار مناسب؛ در این شرایط دولت‌ها باید با استفاده از ابزارهای مناسب که بیشتر بازاری هستند تا اداری و دستوری، نرخ قیمت‌ها را تعدیل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم چسبندگی قیمت ها و نقش دولت در تعدیل قیمت ها را با تشریح مثالی توضیح داد: اگر قیمت کالایی در بازار -به ریال- از نرخ این کالا زمانیکه با ارز آزاد وارد کشور می‌شود، بیشتر باشد باید با عرضه ذخیره‌های موجود در کشور، قیمت کالای مذکور را تنظیم کرد این در حالی است که طی چند ماه گذشته سیاست‌های حوزه‌های مختلف به گونه‌ای نبوده که بار قیمت‌ها کاهش یابد؛ رسوب کالاها در بنادر و گمرکات نمونه‌ای از این عملکرد است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس ادامه داد: با وجود اینکه قیمت کالاها در بازار طی ماه‌های گذشته روند صعودی داشت اما شاهد دپو انبوه همان کالاها در بنادر و گمرکات بودیم، این امر نشان می‌دهد نه تنها از ذخیره کالاها استفاده نشده بلکه از عرضه غیردولتی‌ها نیز جلوگیری شده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ارز رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید سید شمس الدین حسینی کالاهای اساسی نرخ کالا قیمت کالاها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود.

به گزارش مشرق، مسعود امرالهی در مراسم آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و بسته‌بندی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی که با حضور نمایندگان وزارت کشور، اتاق اصناف، پلیس امنیت اقتصادی و مشارکت وبیناری رییس جهاد کشاورزی استان‌ها و مدیران شهرستانی، در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، گفت: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت بحث امنیت غذایی و سفره مردم، افزود: ما به عنوان افسران امنیت غذایی در حوزه غذایی مردم دخیل هستیم.

امرالهی با اشاره به وضعیت تامین کالای اساسی در ماه مبارک رمضان و عید نوروز یادآور شد: خوشبختانه در سراسر کشور برای تامین ارزاق مشکلی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه از امروز تشدید نظارت بر انبارها و سردخانه‌ها با توجه به شعار سال عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین شرایط در حوزه تامین کالاهای اساسی در کشور وجود دارد.

امرالهی هم‌چنین خواستار ایجاد سامانه پیامکی و یا تلفنی برای اتحادیه‌ها در راستای گزارش تخلفات مردمی شد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر گروه کالایی ارزی صورت نگرفته است، یادآور شد: ارزش افزوده کالاهای اساسی همان یک درصد است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان
  • مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان