Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: به رغم همه تنگنا‌ها و مشکلاتی که کشور هم به دلیل تحریم‌ها و هم شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است، خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می‌رود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی با معاونان پژوهشی دانشگاه‎ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری کشور که امروز سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه ۹۹ با محوریت تشریح برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار شد؛ گفت: هفته ملی پژوهش و فناوری مهم‌ترین رویدادی است که در حوزه پژوهش و فناوری هر ساله در کشور برگزار می‌شود که همواره مشارکت فعال اکثر بازیگران و نقش‌آفرینان را در این حوزه شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری امسال مانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد:  با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در ابتدا اساس کار بر آن بود که برگزاری این رویداد به صورت حضوری برگزار شود و بخش مجازی به کمک بخش اصلی بیاید؛ ولی به تدریج با وخامت شیوع این بیماری در کشور برگزاری این رویداد ملی به سمت ترکیبی از حضوری و مجازی رفت. بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده مقرر شد استفاده کامل از فضای مجازی برای برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری در نظر گرفته شود.

رحیمی با اشاره به ارسال نامه‌ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور مبنی بر آنکه بخش پژوهش دانشگاه‌ها باید فعال‌تر از گذشته عمل کنند؛ افزود: فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که شاهد انتشار مقالات بیشتر از گذشته باشیم و همچنین طرح‌های پژوهشی داخلی و بیرونی تقاضامحور فزونی یابد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: به رغم آنکه در چند سال گذشته از نظر اعتبارات پژوهشی، با توجه به افزایش هزینه‌های پژوهش مانند: خرید تجهیزات و مواد اولیه در تنگنا بوده‌ایم، ولی خوشبختانه پژوهش در کشور نه تنها روند کاستی نگرفته بلکه رتبه کیفی مقالات در اسکوپوس در سال ۲۰۱۹، دارای رتبه ۱۵ و در و وب‌آف‌ساینس ۱۶ بوده‌ایم که هم‌اکنون به رتبه ۱۴ دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه به رغم همه تنگنا‌ها و مشکلاتی که کشور هم به دلیل تحریم‌ها و هم شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می‌رود؛ اظهار کرد: هفته پژوهش و فناوری به نوعی بزرگداشت تلاش‌هایی است که منجر به توفیقات در سطح کشور شده است، امیدوارهستیم در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری امسال با اهتمام جدی آنچه که در خور پژوهش و فناوری است را نشان دهیم.

عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم نیز در ادامه این نشست نیز ضمن تشریح برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۹ گفت: بیست و یکمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار سال ۱۳۹۹ نیز از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: با عنایت به همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشور و بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درخصوص عدم برپایی تجمعات، ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری مصوب نمود که بیست و یکیمن نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار به صورت مجازی برگزار شود.

نیسی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فناوری در زمان برگزاری به آدرس الکترونیکی www.msrt-expo.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غلامحسین رحیمی وزارت علوم هفته پژوهش هفته ملی پژوهش و فناوری هفته پژوهش و فناوری فناوری وزارت علوم حوزه پژوهش و فناوری فناوری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۷۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های مرکز نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

در این همایش دو روزه که در راستای سالگشت تخریب قبرستان بقیع برگزار شد، اندیش ورزان، محققان و اساتید حوزه و دانشگاه از سراسر جهان اسلام حضور داشتند.

این همایش در روز نخست برگزاری خود (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه)، در دو نوبت صبح و عصر کارگروه‌های علمی- تخصصی گوناگونی را با عناوین «مطالعات سیاسی و اجتماعی بقیع»، «مطالعات معاصر بقیع»، «مطالعات دینی»، «مطالعات بین‌المللی»، «شخصیت شناسی مدفونان بقیع» و «مطالعات تاریخی تمدنی بقیع» برگزار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود